Wie kan me vertellen wat het bereik is van de netwerkadapter voor de 360. Mijn eventuele wireless modem staat beneden in de meterkast en de 360 staat boven. Zou hij dat signaal kunnen oppakken de afstand is ongeveer15 meter. En het is een open trapgat, even de deur van de meterkast openzetten dan heb je iets beter bereik.
Hoi Tasso, Ik ben niet heel technisch, maar heb hier wel wat ervaring mee. Ik woon in een monumentaal pand, waar appartementen in gebouwd zijn. We wonen er nu met 23 mensen. Wij hebben een tijdje 1 Internet aansluiting gebruikt (beste ADSL pakket) Die we via een wireless router deelden met een man of 10. De kosten deelden we dan ook door 10. Waardoor dit goede inet verbinding opleverde voor een zacht prijsje. Terug naar jouw vraag, bij ons ging dit over afstanden van 10 tallen meters en mijn slechtste ontvangst was medium signal. Ik kon zelfs op het netwerk van 3 andere buren (allemaal niet beveiligd) Dus naar mijn weten is 1 verdieping geen enkel probleem. Heb nog ff bij Belkin gezocht zie hieronder: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Product_Id=144719 Tot 457 meter bereik, moet 1 verdieping wel lukken denk ik zo... Groetjes Rogier_0/
Heb jij ook een belkin of een ander modem. Bij planet easy zit de wireless modem de speedtouch 716. En heb jij ook een 360 waar je mee op live zit. Ik had gekeken op adsl.online.nl en daar wat informatie gevraagd maar daar moest ik het isra punt naar boven brengen en de modem mocht niet in de meterkast, nou de moed zakte alweer in mijn schoenen. Isra punt weet ik wel maar hoe breng je zoiets naar boven
In principe zo hij het kunnen oppakken, maar het hangt ook heel erg af van hoe oud je huis is. Ik woon bijvoorbeeld in nieuwbouw, waar het bijna onmogelijk is om een draadloze verbinding tot stand te brengen. In die gevallen kan een versterker voor de draaggolf uitkomst bieden. Maar zoals ik al zei, hij zou het mijns inziens gewoon moeten doen.
Ik woon in een redelijk nieuwbouwpand, ik heb een linksys wrt-45g router en de afstand naar mijn Xbox360 is een meter of 10 (door 2 vloeren gewapend beton). Werkt prima !
Ik woon in een huis van 8 jaar oud. Met mijn powerbook en airport kaart kan ik het signaal wel oppakken dan ga ik gewoon een verdieping lager. Maar de 360 staat boven en om nou een kabel te trekken zie ik niet zitten dat geboor. Ik vind draadloos echt een uitkomst, maar het moet wel kunnnen.
Lucky you, daar hoef je bij ons dus echt niet mee aan te komen zetten. Daar heb je iets van drie versterkers nodig om hem twee verdiepingen af te laten leggen, echt absurd hoe goed ons huis geïsoleerd is.
Wat is eigenlijk een versterker en waar plaats je die en het belangrijkste wat kosten ze en welke is het beste
Sorry, ik bedoelde een extender. Dan heb je een wireless accesspoint die je ook kan gebruiken als extender. Die plaats je dan bijvoorbeeld halverwege. Welke het beste is kan ik zo een twee drie niet zeggen, maar die dingen kosten minimaal 50 euro. [EDIT] Een LinkSys is over het algemeen wel goed, daar hebben ze een range expander. Die kost echter wel ruim 100 euro (Informatique).
Zorg dat je een router koopt welke 802.11 A en G ondersteund deze kan de 15 meter makkelijk overbruggen en geschikt om media te streamen
Ja nu begrijp ik wat je bedoelt. Devolo heeft ook van die extenders, je stopt die in het stopcontact en bij een ander stopcontact pak je het signaal weer op
De speedtouch 716 heeft dit, en aangezien dit bij het planet easy abo zit denk ik dat het wel goed is. Ja ik ben echt een leek op netwerken
B/G is niet voldoende voor Mediacenter .. dus het streamen van videos .. ik zou dus gaan voor 802.11 A/G anders moet je in de toekomst weer switchen
Had ik nog een vraag aan je fardo. De monteur komt alles gratis aansluiten bij planet easy tijdelijke actie. Nu moet ik daar wel standaard de speedtouch 716 bij nemen anders komt er dus geen monteur. Maar goed dat modem kost me 20 euro want bij de adslwinkel krijg je nog eens 60 euro korting. Maar is dit een goed modem of kan ik er beter een ander modem/router/accespoint bij kopen zoja welke kan jij me aanraden
Hoi, Nu heb ik ook even een vraag. Ik wou dus een set gaan kopen op Routershop.nl. Klik. Het voordeel van deze router is dat hij een ingebouwde printserver heeft, een hoge doorvoersnelheid van 125 MB/s en goed geprijst is. Maar nu twijfel ik toch een beetje of ik niet beter zo'n Lynksys A+G router en een PCI kaart kan kopen. Hiermee ben ik ongeveer €70 duurder uit, heb ik een lagere doorvoersnelheid, maar heb ik wel A+G, dus een stabieler netwerk, heb ik begrepen. Maar is het echt de €70 waard, of kan ik beter toch voor de US Robotics gaan? Waneer ik de Linksys Dual-Band Wireless A+G Broadband Router + Linksys Dual-Band Wireless A+G PCI Adapter zou kopen, kom ik op een totaal (dus inc. ver. kosten) van: €172.41.