Niet meer dan logisch dat niet elke game een 9 verdiend, maar als elke site Splinter Cell en Steel Battalion een vette 9 geeft, en GameSpot geeft respectievelijk een 8,6 en 7,3 geeft dat toch te denken... Volgens mij gaan ze bij GameSpot veel te veel in een hype op, en wordt elk minpuntje dat ze tegenkomen breed uit vergroot.
Eigenlijk is een 8,6 helemaal nog niet zo slecht voor SC, hun vinden het misschien wat minder. Maar ik hoor al een aantal dingen over een niet al te goede besturingen en geen multiplayer dus zo heel gek vind ik het nog niet.
SB krijgt een 4 voor value op GS, en daar kan ik me wel iets bij voostellen.. Als je die 4 weglaat zou het gemiddelde cijfer veel hoger uitvallen.. SB krijgt dus gemiddeld een 7.3 omdat ze voor $200,-- iets meer verwacht hadden, en ze stellen dat ze niet hadden moeten verplichten die controller erbij te kopen.. Maarja, het spel en die controller moet je dus samen zien, en niet los vanelkaar, dat is mijn mening..
ik snap eerlijk gezegd niet waar jullie je druk om maken.. Het gaat toch om hoe je spel zelf beleeft.. Die Gamespot kan toch niet voor iedereen zeggen dat het het spel 'maar' redelijk is. Als je het spel zelf vindt rulen, koop je hem toch gewoon, ongeacht of Gamespot hem een 1 of een 10 geeft? Kijk als je nou van die Bruce Lee game hoge verwachtingen zou hebben, maar alle bladen douwen hem de grond in, koop je hem niet... Maar alle bladen en sites vinden er toch wel iets goeds aan, Maar ik ga hem niet meteen bij launch kopen (ligt niet aan de kwaliteit van het spel, maar financiele problemen :{ ), ik vind Morrowind en UC belangrijker dan dit spel.. Maar goed, het is natuurlijk ieder zijn eigen keus of hij iets koopt op basis van de meningen van anderen
Kijk op zich ben ik het wel eens met het feit dat veel sites hoge cijfers geven en een nieuw cijfersysteem goed zou zijn, MAAR dat zou alleen opgaan als GameSpot dat zelf echt consequent doet! DUS dat en PS2 en GC en Xbox spellen lager scoren dan op andere sites. MAAR dat is dus niet zo (kijk gamerankings er maar op na), de Xbox spellen (niet bij de release van de xbox trouwens toen waren ze nog enthousiast, maar sinds een maandje of zes) scoren gewoon systeematisch ruim 1 tot regelmatig 2 punten onder het gemiddelde en dat terwijl om maar willekeurige voorbeelden te noemen, Metroid Prime en GTA: VC boven het gemiddelde op gamerankings.com scoren. GameSpot heeft inmiddels voor mij allang afgedaan, vooral Greg, die geeft gemmiddeld de laagste scores en kan het niet nalaten soms de controller weer af te zeiken. En helaas is Greg een van de hoogste daar. Mik die site gewoon uit je favorites/quicklinks en de xbox wereld is opeens een stuk zonniger.
ik ga nooit naar gamespot, echt een vage site. ik zal is spammen daazo. die gasten irriteren me nogal
'Kijk op zich ben ik het wel eens met het feit dat veel sites hoge cijfers geven en een nieuw cijfersysteem goed zou zijn, MAAR dat zou alleen opgaan als GameSpot dat zelf echt consequent doet! DUS dat en PS2 en GC en Xbox spellen lager scoren dan op andere sites' Ik waardeer gamespot juist om hun afwijkende meningen, ze hebben het zelfs aangedurfd de icoon van NIntendo, mario sunshine, 'slechts' een 8 te geven. in deze wereld van fanboys en mediahypes lijkt het erop dat niemand meer kritische kanttekeningen mag plaatsen bij spellen. en als ik zie hoe rockstar probeert de reviews van GTA vC te beinvloeden durf ik te stellen dat gamespot dat nooit zal toelaten.
ik vind 't ook wel fijn als de scores allemaal wat afwijken. maar het moet natuurlijk wel terecht zijn! het enige probleem is dat je niet weet WIE je moet geloven. de een vind 'm geweldig en de ander klote. je moet 'm altijd maar zelf spelen. ik heb wel een hekel aan lui die de xbox afzeiken. zelf ben ik eigenlijk een beetje anti-playstation (sorry voor de playstation fans) dus dat ze thps4 0,2 punten hoger geven(oh help) op de ps2 begrijp ik niet helemaal. ok, het is misschien wat goedkoper maar ik vind dat prijs NIET te maken mag hebben met de punten. het gaat gewoon om 't spel. de prijs moet je zelf maar bekijken of je 't doet. i have spoken....hijg
Gamespot is vage site.. Multiplatform games krijgen over het algemeen de gemiddelde score van Gamerankings.. Maar als het een exclusieve Xbox titel is... Hou je maar vast.. Ze beginnen te zeiken dat het moeilijk is met de controller enzo.. Dat ze meer verwachten.. Dat het met een normale controller ook kan.. Die game is gemaakt voor die grote controller.. Zeggen dat die overbodig was is dom, stom en zeeeeeeeer onproffesioneel. Iedereen weet dat capcom de meest perfecte mech simulatie wou maken.. Dat is ze gelukt.. maar Gamespot zijn weer het stelletje lamers die de game de grond in boren.. Is echt zielig van ze. Splinter Cell een 8,6 geven kan ik mee leven.. Maar ze zitten eronder en dat is niet door de foutjes.. Want daar rekenen ze teveel naar.. Kijk een jaggie, is niet zo mooi in deze game.. Punt aftrek.. Daar lijkt het op soms.. Gamespot is echt een boutsite van hier tot tokyo als het om Xbox games gaat... En vooral door het feit dat ze weleens vaker zo'n foutje maken.. Er zijn maar een paar goeie reviewers daar.. Maar ben namen van ze kwijt..
Volgens mij lopen er twee verschillende discussies door elkaar: ten eerste de vraag of Gamespot slechte reviews schrijft of bevooroordeeld is. Daarnaast is er de vraag wat een goede review in het algemeen is. Over de eerste vraag: vind ik moeilijk te beoordelen. GS is vaak wel kritisch (= goed), maar is daarin wel erg inconsistent. Daarnaast zijn ze niet al te expliciet in hun 'scoring' (bijvoorbeeld dat de graphics worden beoordeeld naar potentie van de console). Hierdoor lijken PS2 en GC spellen altijd hoger te scoren. Over de tweede vraag: Ik denk dat de basis van een goede review is dat er zaken uit elkaar worden gehaald. - Objectieve zaken als engine, clipping, bugs, etc. - Subjectieve zaken (hou je van het soort spel, etc.) - Intersubjectieve zaken (is dit spel goed vanuit een min of meer algemene consensus over wat goed in het genre is, etc.) Het laaste punt wordt vaak met het tweede en eerste verward en het tweede vaak met het eerste (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Een goede review maakt dus een goed onderscheid tussen deze drie elementen en is daar ook expliciet over. Het derde element is natuurlijk lastig in te schatten. Daarvoor geldt, behalve een zekere distantie van je eigen mening, ook een goede antenne voor eerdere reacties op spellen in het genre, etc. en het allerbelangrijkst: discussie! Hoeveel slechte reviews kunnen niet vermeden worden door met een aantal mensen een open discussie te voeren over een spel! Beter nog: laat verschillende mensen aan een review werken om te voorkomen dat de opinie van één overheerst. Ik denk dat zo een veel evenwichtigere review tot stand komt. Over scores: Je kan hierbij twee soorten scores aanbrengen voor de 'technische kanten': score ten opzichte van andere spellen op dezelfde console op dat moment (ik denk dat iets vaags als 'potentie' niet vast te stellen is op enig moment) en score in het algemeen (ten opzichte van gehele gamesindustrie). Op deze manier kan nog wel vergeleken worden tussen platforms (hetgeen iedereen doet om bijvoorbeeld tot de keuze voor een console te komen of te keizen welk spel Game of the Year wordt) en kan er vergeleken worden binnen een bepaald platform. Nou, deze post liep een beetje uit de hand...sorry . - Locke
Goeie post hoor.. Ok, ik reageerde wat TE erg op Gamespot.. Ze schrijven wel zeer goeie reviews.. Maar het valt gewoon op dat ze de kleinste minpuntjes laten meetellen.. Puntjes die de gameplay gewoon niet beïnvloeden.. Daar erger ik me aan. Moet je voor de grap eens kijken bij dezelfde Xbox game en PS2 game.. Waarvan de Xbox game er eerder was.. Dan zul je zien dat de Xbox versie harder wordt beoordeeld.. En de PS2 versie niet..
Ja, het inderdaad wel erg opvallend als je die scores naast elkaar zet. Zelfs een uitleg dat games alleen binnen het eigen platform worden beoordeeld, kan dit niet wegpoetsen. Vandaar een zeldzame krachtterm (van mij) voor Gamespot: foei! - Locke
'Moet je voor de grap eens kijken bij dezelfde Xbox game en PS2 game.. Waarvan de Xbox game er eerder was.. Dan zul je zien dat de Xbox versie harder wordt beoordeeld.. En de PS2 versie niet..' noem s een paar games dan waar dat bij is gebeurd?