2e monitor springt steeds uit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door StealthViper, 23 mrt 2006.

1. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Sinds vandaag heb ik een nieuwe computer. Bij deze computer heb ik meteen 2x 19 inch schermen gekocht. Nu heb ik er een tijdje over gedaan, maar uiteindelijk heb ik ze allebei tegelijkertijd aan de praat gekregen (primaire via DVI, secundaire via VGA). Maar nou heb ik een probleem: Zodra beide monitoren aanstaan, springt na ongeveer 30 sec. 1 van de monitoren uit.

Wanneer ik deze monitor alleen gebruik is er niks aan de hand. Ik heb al geprobeerd om de monitor op vga of dvi aan te sluiten, maar bij beide gevallen springt het scherm uit. Eigenlijk springt de monitor niet eens uit, want het status lampje blijft gewoon branden (dus hij gaat niet in standby modus) maar het beeld wordt gewoon helemaal zwart.

Wanneer ik de monitor kabel eruit haal en er terug instop, dan dat 'ie het weer voor ongeveer 30 sec.

Op google krijg ik weinig nuttigs gevonden, dus ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

/edit: Na wat testen ben ik erachter gekomen dat de desbetreffende monitor dit toch ook doet wanneer 'ie alleen staat aangesloten. Kan het zijn dat de dual screen settings effect hebben gehad op de monitor zelfs als die daarna alleen staat aangesloten?

Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Werk je met een koppelstukje, of met een rechtstreekse kabel?

Want misschien klopt je koppelstukje dan niet helemaal ofzo..

En het zijn gewoon nieuwe beeldschermen neem ik aan?

3. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik geen koppelstukjes, de kabels zitten gewoon rechtstreeks op de pc aangesloten. De monitoren zijn gisteren gekocht, dus nog behoorlijk nieuw.

4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    klinkt misschien stom, maar heb je al gekeken of het scherm zich niet automatisch donkerder zet? Bij mijn laptop is dit volgens mij wel zo, maar dat kan ook zijn omdat het een laptop is.

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hebben beide monitoren het probleem dat ze uit vallen, of valt constant dezelfde uit (ook als je primair en secundair omwisselt)?
    Wellicht te lage voeding, waardoor ie een monitor uitschakeld?

6. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    waarom 2 monitors?? krijg je hetzelfde beeld op 2 schermen:confused:

7. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    mr.ed - Ik heb twee precies dezelfde beeldschermen en bij alleen één van die twee schermen doet hij dat. Dus het kan niet zo zijn dat het bij de ene wel gebeurd en bij de andere niet. Toch bedankt voor de suggestie.

[2k] - Constant is het de ene monitor, ongeacht primair of secundair. Ik heb ook de kabels van de ene monitor op de andere aangesloten en het had geen positief effect; het probleem bleef zich voordoen. Dus het probleem ligt iig bij de monitor.

shortbull - Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar dat is idd vrij nutteloos. De 2e optie is dat je het bureaublad zeg maar laat doorlopen. De reden waarom ik 2 monitoren heb is omdat ik als vormgever al snel te weinig plek op 1 monitor heb. Zo kan ik zeg maar de verschillende werken verspreiden over meerdere beeldschermen en dus heb ik ruimte genoeg om alles op de voorgrond te zetten. Dit werkt een stuk fijner,sneller en makkelijker.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Jup. Dual Monitor heerst. :cool:

9. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn hoofdmonitor is vorige week door een Acer AL1916W (19"Widescreen) :9 vervangen.
    Binnenkort is de andere monitor ook aan de beurt.

Helaas toch een klein probleempje ontdekt met mijn ATI Radeon 9600 Pro.
    De resolutie 1400x900 (60hz) gaat niet lekker , wazig beeld.
    Heb de Freq moeten opschroeven naar 75hz.

10. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omg.. ik heb nu ook zo'n 2e monitor erbij.. precies hetzelfde probleem.. naja,, bij mij gaat die 2e niet eens aan:| egt te weird dit..

11. StealthViper

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe ontdekking:
    Ik heb nog eens goed gekeken en ik heb al eerder gemeld dat het beeld niet op standby springt. Nu heb ik nog eens beter gekeken en het beeld wordt héél donker (echt bij toeval dat ik het zag). Na nog een keer alle kabels uit te hebben geprobeerd, besloot ik toch maar de helpdesk van Medion te bellen.

Na ongeveer 1 min aan de lijn te hebben gehangen kreeg ik een man die vroeg naar mijn klantnummer. Ik had er geen, dus heb ik er meteen eentje gekregen. Vervolgens het probleem uitgelegd en typenummer doorgegeven. Daarna heb ik een reparatienummer gekregen en de instructies om de monitor op te sturen (ongefrankeerd). Al met al ben ik tevreden over de service. En ik heb er nog steeds één over die het wél doet!

Wie weet krijg ik nog een keer te horen wat het probleem was, dan zal ik het hier ook nog wel even posten voor de mensen die hetzelfde probleem zullen hebben.

[2k] - Zeker weten! Dual Monitor heerst zeker! (wanneer het eenmaal werkt)

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een LCD monitor opsturen met de normale post , vind ik behoorlijk riskant.
    Denk dat Medion eventuele glas-breuk voor haar eigen risico moet nemen.

Mijn moeder moest laast haar Medion Naaimachine opsturen via de post.
    Dacht nog arme postboder , dat ding was behoorlijk zwaar.

Deel Deze Pagina