Zo dat is alweer een paar jaar geleden geloof ik, sinds ik hier gepost heb. Maar goed dat terzijde.
Deze game was voor mij de reden om een 360 aan te schaffen. Weet niet wat het is, maar bij de meeste andere spellen, houd het bij mij na een uur op, deze heeft de kracht dat hij juist lekker begint vanaf een uur. Hulde aan de makers van dit meesterwerkje.
Maar goed even een korte review. Meteen in het begin voel je je "next-gen" al die effecten, heerlijk. Daar staat wel tegen over dat van de niet interactieve omgeving de graphics redelijk laag van resolutie zijn. Maar hey, dat zal je echt niet opvallen, net zo min als je gaat uitkijken naar wederom een andere berg die erg lage textures heeft op een grote afstand. Maar dat is toch ook zo in het echt, niet dan?
Al de verschillende "engines" geven de game net dat meer dynamische wat Morrowind niet had. Tuurlijk blijven er wel wat "schoonheidsfoutjes" zich voordoen. Zoals de eerder genoemde clippings met regen of NPC's, sommige schaduwen vallen door een muur, de cache problemen (die idd via dat reset truukje zijn op te lossen) oh ja, en hij liep vast....de hele Xbox, nog niet eerder meegemaakt.
Maakt dit uit......
Nee...., nou dan moet het wel een heel goed spel zijn niet? Ja dat is het idd, waar vind je nu zo'n gedetailleerde "free roam wereld" waar je praktisch echt overal kan gaan en doen wat je wilt, en dan ook nog eens met zo'n goede engine. De framedrops zijn er wel maar het "Balmoral" effect heb ik nog niet meegemaakt. Maar dan ben ik ook nog niet in de grootste stad geweest.
Over het geluid zal ik niet veel vertellen, die is gewoon goed. klaar en daarmee uit.
Game-ervaring, deze is echt veel verbeterd t.o.v. Morrowind. Er wordt op een veel betere manier gebruik gemaakt van de controller. Zeker d.m.v. die hotkey toepassing is dit erg lekker om snel van wapens/spells te wisselen. Ook het gebruik van een kompas waar aangegeven wordt waar je volgende doel ligt is erg handig. Wat ik bijv. ook interessant vond was dat je dus ook gewoon pijlen, die je afgeschoten hebt, kan terugpakken. Prachtig, geen gewauwel met het meteen verdwijnen van je ammo, gewoon terug pakken die handel.
Het combat systeem is ook erg verbeterd. Waar je in het vorig deel nog wel eens gefrustreerd kon raken van het lopen inhakken op tegenstander zonder dat je de notie had dat je iets raakt, is hakken hier zeer lonend. Bloed spat eraf bij een succesvolle "blow" en met een beetje kracht doet de Havok engine zijn werk goed als je de genadeslag toebrengt. Helemaal in het begin demonstreert deze engine zich ook door een indirecte manier van doden (in de marathon van Gamespot: een rollende steen doodde twee mennekes die aan het vechten waren...geweldig). Hierbij komt dus die lekkere hotkey kijken, en maakt de combat heel wat sneller en veelzijdiger.
Dit waren tot nu toe mijn ervaringen van een paar uurtjes, nu ga ik weer aan het werk, en voor iedereen die van RPG's houdt, zeker een topper,...wellicht wel de topper voor mij.
Groetjes en veel plezier iedereen
NB ben in Bethesda geboren, hoe grappig is dat!
Laatst bewerkt: 23 mrt 2006