The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 5]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    IK HEB HEM OOK!!! WOOHAAAA, NU SPELEN.....

2. Xbox360boy

Xbox360boy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt dit spel is vet:9 ,vind het ook jammer dat soms wat foutjes zijn zoals je zei dat het door het dak regent,maar omdat het een zo'n Groot spel is,heb ik daar wel begrip voor.Toekomstige update's zullen deze kleine problemen wel oplossen.

3. Shiskebab

Shiskebab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft 'm al in utrecht zien liggen?

4. Sander1940

Sander1940 Active Member

Leuk Bevonden:
    42
    Heb het spel sinds gisteren,( gehaald bij de dixons), en ik vindt dit gewoon fucking goed spel! Moet toegeven dat ik eerst ook erg schrok toen ik net begon met spelen! De laadtijden waren erg lang en als ik bv. lijk wou doorzoeken moest hij gewoon steeds laden!!????? Dit is opgelost door eerder aangegeven trucje!! Ook toen ik voor het eerst buiten kwam vielen mij de textures in de verte erg tegen, maar nu erger ik me hier niet meer aan! Voor de rest is het super mooi en een zeer goede sfeer!!!!!!! ga zo weer lekker spelen!!!!

5. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben ook net gebeld, kan mijn LE afhalen, en nog beter mijn VGA kabel is er ook, kan ik ook eindellijk HD gaan usen op me TV *) .

Ren straks wel langs de supermarkt en sla pizza's in voor het weekend, doos Red Bull erbij, en dan nog 1 dagje werken en de Oblivion Marathon kan gaan beginnen.

Me baas zal wel raar opkijken als ik maandag als ongeschoren zombie kom en de hele tijd sla bewegingen maak met mijn (denkbeeldige) zwaard }:]

6. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    hij echt wel gaaf....

Grooste verschil met morrowind vind ik dat deze wereld er echt uit ziet. die van morrowint was nog al inpiratieloos. wat het toch minder maakt.

Wat ik ook wel jammer vind is dat er minder guild zijn die je kan joinen. Maar hey, hij blijft gaaf :D

en loopt redelijk soepel, soepeler als morrowint iig :D Morge vrij, dus da word weer een dag oblivoin spele

7. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n stad als ehhm hoe heete dat nou.

waar altijd soort van storm was en van die ronde huisjes waar ook eeen mages en fighters guild zat vorlgens mij ook thieves maar neit zeker.
    maar dat was heel anders dan alle andere stadjes hoop dat ze in obliviopn ook zo'n soort stadje hebben was echt TE sfeervol vond ik

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je in morrowint? Ald-Ruhn dan ;)? die was wel sfeer vol, maar de omgeving niet daar... was beetje sfeer loos in de berge

oblivion is meer grasvlaktes/bosse, ben tot nu toe niet in bergen geweest. maar wie weet ;)

9. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jah idd ald ruhn

dit spel is natuurlijk heel anders maar ik hoop wel dat eht neit alemaal op elkaar lijkt

10. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Heb de CE al sinds gisteren.

11. JD1980

JD1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo dat is alweer een paar jaar geleden geloof ik, sinds ik hier gepost heb. Maar goed dat terzijde.

Deze game was voor mij de reden om een 360 aan te schaffen. Weet niet wat het is, maar bij de meeste andere spellen, houd het bij mij na een uur op, deze heeft de kracht dat hij juist lekker begint vanaf een uur. Hulde aan de makers van dit meesterwerkje.

Maar goed even een korte review. Meteen in het begin voel je je "next-gen" al die effecten, heerlijk. Daar staat wel tegen over dat van de niet interactieve omgeving de graphics redelijk laag van resolutie zijn. Maar hey, dat zal je echt niet opvallen, net zo min als je gaat uitkijken naar wederom een andere berg die erg lage textures heeft op een grote afstand. Maar dat is toch ook zo in het echt, niet dan?
    Al de verschillende "engines" geven de game net dat meer dynamische wat Morrowind niet had. Tuurlijk blijven er wel wat "schoonheidsfoutjes" zich voordoen. Zoals de eerder genoemde clippings met regen of NPC's, sommige schaduwen vallen door een muur, de cache problemen (die idd via dat reset truukje zijn op te lossen) oh ja, en hij liep vast....de hele Xbox, nog niet eerder meegemaakt.

Maakt dit uit......

Nee...., nou dan moet het wel een heel goed spel zijn niet? Ja dat is het idd, waar vind je nu zo'n gedetailleerde "free roam wereld" waar je praktisch echt overal kan gaan en doen wat je wilt, en dan ook nog eens met zo'n goede engine. De framedrops zijn er wel maar het "Balmoral" effect heb ik nog niet meegemaakt. Maar dan ben ik ook nog niet in de grootste stad geweest.

Over het geluid zal ik niet veel vertellen, die is gewoon goed. klaar en daarmee uit.

Game-ervaring, deze is echt veel verbeterd t.o.v. Morrowind. Er wordt op een veel betere manier gebruik gemaakt van de controller. Zeker d.m.v. die hotkey toepassing is dit erg lekker om snel van wapens/spells te wisselen. Ook het gebruik van een kompas waar aangegeven wordt waar je volgende doel ligt is erg handig. Wat ik bijv. ook interessant vond was dat je dus ook gewoon pijlen, die je afgeschoten hebt, kan terugpakken. Prachtig, geen gewauwel met het meteen verdwijnen van je ammo, gewoon terug pakken die handel.
    Het combat systeem is ook erg verbeterd. Waar je in het vorig deel nog wel eens gefrustreerd kon raken van het lopen inhakken op tegenstander zonder dat je de notie had dat je iets raakt, is hakken hier zeer lonend. Bloed spat eraf bij een succesvolle "blow" en met een beetje kracht doet de Havok engine zijn werk goed als je de genadeslag toebrengt. Helemaal in het begin demonstreert deze engine zich ook door een indirecte manier van doden (in de marathon van Gamespot: een rollende steen doodde twee mennekes die aan het vechten waren...geweldig). Hierbij komt dus die lekkere hotkey kijken, en maakt de combat heel wat sneller en veelzijdiger.

Dit waren tot nu toe mijn ervaringen van een paar uurtjes, nu ga ik weer aan het werk, en voor iedereen die van RPG's houdt, zeker een topper,...wellicht wel de topper voor mij.

Groetjes en veel plezier iedereen

NB ben in Bethesda geboren, hoe grappig is dat!

Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    JD nette reply! Ik zie nu alleen nog maar meer uit naar mijn bestelling;

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Jij ook gcshopper?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Nope zuiderpark, maar ik heb niet zoveel stress. Ik speel het spel nog steeds hetzelfde aantal uren :)

15. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm dat trukje om het cache file te vernieuwen helpt idd, alleen is het wel irri dat ik elke keer de xbox 360 opnieuw moet starten om die game te spelen.

somige mensen beweren dat oblivion niet de hdd gebruikt voor cache file...nou das wrong...citaat van support bethsoft:

Q: I am experiencing long loading times, slowdowns, or sluggish menus in Oblivion on the Xbox 360.

A: Oblivion uses the Xbox 360 hard drive extensively to cache (copy and reuse) game data. This is done to optimize all loading the game does. It has been found in rare cases on some Xbox 360s that the cached data can get overly fragmented. This exhibits itself by the game taking a long time to load anything from menus, dialogue, sounds, objects, levels, and more.

ik hoop dat MS of bethesda het snel patched....het blijft irritant

16. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Hier in het dorp hadden ze hem nog niet.
    Ik zou hem wel in de stad kunnen halen...
    Mjah, heb nu best veel HW. Dus vermaak mij daar nog even mee, en het hier lezen van ieders ervaringen.

Dan kan ik morgen beginnen aan mijn avontuur! :cool:

Edit:/

@ Joopie (en anderen die hem al spelen)

Je moet dus Oblivion eerst erin doen.
    Op laten starten tot je in het menu bent, en dan weer héél je Xbox 360 afsluiten?!
    Waarna je weer opnieuw je Xbox 360 aanzet (met de cd ernog in) en nu CONTINUE A inhoudt?

Als je dit doet, zal het spel dus sneller laden en spelen?

(en dit moet elke keer dat je oblivion speelt?)

Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  17. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    @IvoX
    Jij meld dat je met GCshop altijd op de dag van de release hebt.
    Ik heb hem van GCshop nog NOOIT op de dag van de release gekregen,
    altijd 1 dag erna, soms zelfs een week later.

18. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Zoals jij het beschrijft doe ik het idd.
    Ik heb nog niet geprobeerd op A te drukken bij de eerste start..zal het later proberen.
    Je moet dus idd elke keer als je het spel speelt "A" ingedrukt houden tijdens het opstarten:'-(

Niet iedereen heeft het probleem,alleen sommige xbox 360's hebben er last van.
    Betekent het dan dat we dat probleem ook kunnen krijgen bij toekomstige games die gebruik maken van hdd cache?:{

Heb bethesda support gemailed met de vraag of we een patch kunnen verwachten voor dit probleem.
    Als ik een antwoord krijg post ik het wel ff.

19. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Netjess.
    Hoop het niet, dat dit ook bij andere games voor gaat komen.
    Zou namelijk heel vervelend zijn.

En zit er een logica in? Dat hij het bij sommige Xbox 360's wel doet, en bij de andere niet.
    Bijvoorbeeld door de CD drive?

En wanneer weet je dat het nodig is? Krijg je dan echt overdreven laadtijden? (dat je het vanzelf wel merkt?)

Is de CD eruit halen en opnieuw erdoen ook oké?
    Of moet je écht na het opstarten, heel je Console afsluiten....

20. Tecnomic

Tecnomic Guest

bron: www.gamed.nl

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina