Oblivion - Wat mankeert eraan.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 26 mrt 2006.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Na 35 uur Oblivion spelen vind ik het nog steeds een heel goed spel, ik heb niks op te merken aan de graphics (al zeikten sommige mensen over dat regen enzovoort door daken soms heenging, dat is echt mierenneuken.)

Mijn eerste opmerking is dat Oblivion te moeilijk is om als allround warrior te spelen, als marksman heb je het erg makkelijk en ben je nauwelijks dood te krijgen, maar als warrior ligt dat heel anders, helemaal als je verder komt. Ik heb allebei gespeeld en het ligt echt heel anders.

Te weinig guilds - De houses die zijn er niet meer, en je hebt alleen maar de guilds die ook in Morrowind zaten, Er is misschien wel minder te doen dan in Morrowind.

Het TES systeem, het werkt vaak goed, maar je hebt niet echt het gevoel alsof je veel sterket word. In Morrowind was het duidelijk waar je heen kon gaan en waar niet, hier kan je opzich overal heen, maar je hebt nooit het gevoel alsof je echt veel sterker word.

Te weinig lockpicks, als je niet bij Dark brotherhood of de Thieves guild zit is het heel erg moeilijk om aan lockpicks te komen, waardoor je veel kisten in dungeons niet kan openen.

Oblivion planes zijn saai. Ik heb met mijn vorige poppetje bijna al de Oblivion gates gesloten, en ik heb het echt met tegenzin gedaan, ze lijken allemaal op elkaar en ze zijn geen echte uitdaging, er is wel goed geld te verdienen, maar daar houd het ook mee op.

En als laatste: De Willpower attribute. Ik vind dat de attributes niet goed zijn ingedeeld. Je hebt niks aan willpower als je zoals ik magic/marksman bent gespecced. Je krijgt extra mana regen en extra fatigue. Maar je gebruikt nauwelijks fatigue als marksman en als mage al helemaal niet. Daarvoor heb je intelligence voor nodig, mara daar heb je skills voor nodig als alchemy, waar ik weinig aan vind. De willpower zou ook magic moeten adden, niet zoveel als intelligence, maar wel een beetje, want nu kan ik alle coole skills niet gebruiken omdat ze veel te veel magic kosten.

Nu lijkt het alsof ik heel veel kritiek heb, maar ik vind het een leuk spel en beleef er veel plezier aan. Alleen deze dingen storen me heel erg.

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    WTF zeik jij :mad: ga wat anders doen als je je er alleen maar aan ergert
    /Mod hetzelfde kan ik over jou zeggen. ga wat anders doen als je alleen maar mensen kan aanvallen zonder goed onderbouwde mening. - mr. E

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2006
  3. Victor

Victor Guest

Léés nou alsjeblieft eens een keer... :'-(

4. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1.de stadjes vallen me best wel tot zwaar tegen.

je loopt erin je zier een hotel 3 winkels en voor de rest een kerk en huisjes...

dat is natuurlijk neit overal zo maar bij morrowind was ald ruihn bevoorbeld heeel anders als andere stadjes .

het heeft veel minder te bieden.

2. de gezelligheid: als julie dat niet hebben meot je het zeggen maar ik vind het snachts vheel te ruustig ook nergens schemerlampjes ofzo geen mensen op de hoek die lekker staan te kletsen de barretjes die zijn ook neit veel aan.

van dit spel had ik op dat gebied wel wat meer kunnen verwachten.

3. voor zo ver ik heb gezien is er bij mij nog geen stad opgemerkt waar je niet vanaf een poort naar binnen kan .

bij morrowind kon je er vaak zo in zonder poort.

niet zo'n logge muur om de laadtijden te verbeteren.

dan denk je mischien wow die gast zijkt een hoop maar bij andere games heb ik vaak vheeel meer dingen op te merken.

want dit spel is voor de rest gewoon grandioos

5. Zwelgje1978

Zwelgje1978 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje aan iedereen die dit weet.
    Tijdens het spelen van Oblivion bij ik bij een Hotel gaan slapen ik kreeg toen een tekst dat ik gebeten ben door een Vampier. Een hele tijd later ben ik weer gaan slapen kreeg ik toen de informatie dat ik de vampier of zo iets ben gaan worden. Als ik nou s'morgens op straat loopt gaat mijn Health naar beneden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen

6. Zwelgje1978

Zwelgje1978 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje aan iedereen die dit weet.
    Tijdens het spelen van Oblivion bij ik bij een Hotel gaan slapen ik kreeg toen een tekst dat ik gebeten ben door een Vampier. Een hele tijd later ben ik weer gaan slapen kreeg ik toen de informatie dat ik de vampier of zo iets ben gaan worden. Als ik nou s'morgens op straat loopt gaat mijn Health naar beneden. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen:'-( :'-( :'-(

7. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    - dat er bijna niks is op te merken aan het spel, het enige dat het echt geen spel is voor een main-stream gamer, niet dat ik dat jammer vind maar zo kunnen minder genieten van dit spel

8. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

er is een help topic

9. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het inderdaad als warrior ook moeilijk, maar het leek mij als marksman veel moeilijker. Hoe bedoel je dat je bijna niet bent dood te krijgen?

Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  10. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    stom om dit te lezen, ga dit spel denk ik dinsdag kopen, maar tot dan kom ik hier niet meer kijken... Maar zal daarna wel ff editten en kijken wat ik minder vind

11. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook de reden waarom de coolste spell uit Morrowind, levitation, deze keer niet in de game zit...omdat je er anders gewoon overheen kon vliegen.

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    ...

13. Nielsje_8

Nielsje_8 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij tot nu toe ook wel is opgevallen is dat de interactie met de NPC's erg magertjes is. Je kunt tegen de meeste mensen slechts 2 of 3 dingen zeggen. Ik snap wel dat het onmogelijk is om zoveel tekst in te laten spreken, maar toch vind ik het wel jammer.

Daarnaast vind ik het grootste minpunt aan het spel dat de gameplay niet zo goed is (ik speel op de PC). Vechten gaat vooral stroef.

Verder uiteraard een uitstekende game.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja? Dat laatste heb ik duidelijk niet op de Xbox 360. Misschien is de besturing anders, maar ik vind dat het vechten juist erg verbeterd is t.o.v. Morrowind.

15. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0

daar dacht ik ook al aan

16. Dannydeman

Dannydeman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1: Ik vind dat, als je in de verte kijkt, het niet goed is uitgewerkt..Te wazige textures, gewoon lelijk te noemen. Hadden ze beter op kunnen vullen met een 360/DX10 effect (dat speciale distant blur)

2: Dat loading area is niet echt storend, maar toch...het had wel minder gekunnen

3: Voor de rest ik vind NPC soms een beetje vreemd doen, soms lopen ze tegen muren aan zonder rede enzo, is me al een paar keer opgevallen.

4: voor de rest nix te zeiken, geweldige game :)

Meer kan ik zo 1 2

17. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst irriteerde ik me ook aan veel dingen vooral omdat dit me eerste rpg is. Er zijn wel weinig lockpicks op het begin..gelukkig ben ik nu bij die thief clan en bij de dark brother hood heb ik al 5 quest gedaan en nu wordt het echt een tof spel..alleen op het begin moet je echt wennen eraan. Verder vind ik al die stadjes op elkaar lijken dezelfde soort huisjes overal alleen bij 1 dorp heb je tenminste nog sneeuw maja. Kwa sfeer vind ik het wel tegenvallen als je het met een spel als vice city (beste sfeer in een spel ooit). vergelijkt.

18. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch is Oblivion een van de mooiste games van dit moment. Maar toch erger ik me een beetje aan de grafische bugs die er in zitten.

Zoals bijvoorbeeld het popup gehalte als je door de bossen reist. Zo zijn de bladeren en bloemetjes aan bomen en struiken vaak sprites (Zeg nou zelf sprites kunnen anno 2006 niet meer)
    En de schaduwen die af en toe door muren heen gaan.

Maar saai kan ik het niet noemen want ondanks de grafische bugs ga je van de ene indrukwekkende omgeving naar de ander. :)

19. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De overduidelijke presentatie van alles irriteert me wel, het voelt niet echt als een ElderScrolls game aan.

Het level scaling van de creatures is ook dom. Morrowind was misschien 'gemakkelijk' maar het voelde realistischer aan omdat je echt sterker werd. Als je nu veel non-combat skills traint zoals speechcraft en alchemy, gaan de creatures ook in level omhoog. Dus zij worden sterker en sterker en ik probeer gewoon mijn intelligence te verhogen.

20. MiGilleS

MiGilleS Green Mile User

Leuk Bevonden:
    0
    nouja met sommige van jullie ben ik het eens en met andere denk ik het zal wel :p
    alleen waar ik me het meest aan stoor zijn deze twee dingen:

-Grafische bugs
    -loadtijden terwijl je vecht (denk er BV aan dat je in het bos loopt.)

en jammer vind ik dat het geen multiplayer heeft zodat je niks kan geven aan elkaar :mad:

Deel Deze Pagina