Na 35 uur Oblivion spelen vind ik het nog steeds een heel goed spel, ik heb niks op te merken aan de graphics (al zeikten sommige mensen over dat regen enzovoort door daken soms heenging, dat is echt mierenneuken.)
Mijn eerste opmerking is dat Oblivion te moeilijk is om als allround warrior te spelen, als marksman heb je het erg makkelijk en ben je nauwelijks dood te krijgen, maar als warrior ligt dat heel anders, helemaal als je verder komt. Ik heb allebei gespeeld en het ligt echt heel anders.
Reactie:
Ik ben ook warrior, en heb het nog niet zo moeilijk gehad. Maarja, ik heb nog maar een kleine 10 uur gespeeld, dus kan je wel gelijk hebben.
Te weinig guilds - De houses die zijn er niet meer, en je hebt alleen maar de guilds die ook in Morrowind zaten, Er is misschien wel minder te doen dan in Morrowind.
Reactie:
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in, heb Morrowind nooit gespeeld ,daarom dat Oblivion me nog eens zoveel aanstaat.
Het TES systeem, het werkt vaak goed, maar je hebt niet echt het gevoel alsof je veel sterket word. In Morrowind was het duidelijk waar je heen kon gaan en waar niet, hier kan je opzich overal heen, maar je hebt nooit het gevoel alsof je echt veel sterker word.
Reactie:
Dat van overal heen kunnen, vind ik zeker geen minpunt, dat gevoel dat je niet veel sterker word is wel waar ja.
Te weinig lockpicks, als je niet bij Dark brotherhood of de Thieves guild zit is het heel erg moeilijk om aan lockpicks te komen, waardoor je veel kisten in dungeons niet kan openen.
Reactie:
Hier ben ik het niet mee eens. Ga een mijn binnen of een goblin grot en je vind massa's lockpics. Of waar bandieten zitten,...
Oblivion planes zijn saai. Ik heb met mijn vorige poppetje bijna al de Oblivion gates gesloten, en ik heb het echt met tegenzin gedaan, ze lijken allemaal op elkaar en ze zijn geen echte uitdaging, er is wel goed geld te verdienen, maar daar houd het ook mee op.
Reactie:
Kan ik nog niet weten
En als laatste: De Willpower attribute. Ik vind dat de attributes niet goed zijn ingedeeld. Je hebt niks aan willpower als je zoals ik magic/marksman bent gespecced. Je krijgt extra mana regen en extra fatigue. Maar je gebruikt nauwelijks fatigue als marksman en als mage al helemaal niet. Daarvoor heb je intelligence voor nodig, mara daar heb je skills voor nodig als alchemy, waar ik weinig aan vind. De willpower zou ook magic moeten adden, niet zoveel als intelligence, maar wel een beetje, want nu kan ik alle coole skills niet gebruiken omdat ze veel te veel magic kosten.
Reactie:
Moet ik nog een beetje meer voor gespeeld hebben om te kunnen beoordelen
Nu lijkt het alsof ik heel veel kritiek heb, maar ik vind het een leuk spel en beleef er veel plezier aan. Alleen deze dingen storen me heel erg.
Klik om te vergroten...