Ik heb sinds een paar daagies Morrowind en kvin het hardstikke koel, maar na een hele tijd spelen heb ik toch het idee dat ik een hoop basisdingen nog niet snap, vandaar deze thread. Bijvoorbeeld: Ik heb 'light armor' als 1 van mijn minor skills. In het instructieboekje staat dat je "opgeleid, getraind en vaardig" moet zijn om light armor te kunnen gebruiken. Hoe word je dit? Moet je, net als met magische spreuken, gewoon iets kopen en het dan gaan gebruiken, zodat je 'opleiding, training en vaardigheid' uit de praktijk komt, of is het echt noodzakelijk om training te kopen en opgeleid te worden door andere mensen? Ik zit steeds in zware geldproblemen. Mis ik iets in het spel of voer ik gewoon te weinig klusjes uit? Ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden. Er waren nog wel meer van deze dingen maar die weet ik nu ff niet, die post ik wel als ik ze weer tegenkom. *gaat weer spelen
Je kunt je armor skill trainen door het desbetreffende stuk armor gewoon aan te doen, elke keer als je geraakt wordt dan train je vanzelf. En je kunt je natuurlijk ook laten trainen bij een trainer. Het trainen bij trainers is helemaal niet noddzakelijk, het is alleen een hulpmiddel om je geld om te zetten in skills en levels. Je gaat sneller level up als je veel traint. Geld kun je aardig wat krijgen door middel van subquest in het begindorpje, maar ook als je quests voor guilds gaat doen.
Thx a lot! Nu hep ik er nog 1. Er is een bepaalde spell die "bound weapon" heet. Daar heb je dan weer voorbeelden van als "bound dagger", voor een dagger. Er staat wel een beschrijving bij, maar ik snap er echt geen kont van! Wat is nou de bedoeling van deze spreuk??
En nog 1tje: Hoe kan je zien wat voor sloten je met een lockpick kan openmaken? Ik heb nou 2 verschillende lockpicks gehad en volgens mij ligt het aan de quality of je er een bepaald slot wel of niet mee kan open maken. Ik zit nu echter bij een slot met lock level 32, en met allebij m'n lockpicks krijg ik het bericht: lock too complex... Weet iemand wat voor quality lockpick je moet hebben voor een level 32 lock? En bij wat voor mensen kan je eigenlijk lockpicks kopen? (De 1e had ik gevonden en ik ben vergeten bij wie ik de 2e gekocht heb.) Er zijn maar weinig mensen die zo'n ding bij zich hebben!
In sarun kun je een master's lockpick kopen, geloof ik, daarmee kun je aardig wat openen, en anders moet je een spell van iemand kopen... of scrolls gebruiken ik heb er een aantal waar het woord unhinging instaat...
Ik zag wel ergens een betoverd item, maar die kon maar tot level 20 openen. (Ik weet niet wat je met unhinging bedoelt, maar er is gewoon een spell die open heet. Spreekt voor zich denk ik? )