Grafische kwaliteit Xbox360 games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cybershooter, 29 mrt 2006.

1. Cybershooter

Cybershooter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening over de grafische kwaliteit van de huidige games vind ik voor next gen games enigszins teleurstellend op een paar uitzonderingen zoals (PGR3 goede grafische kwaliteit, (op sommige onderdelen na) GRAW next gen waardig, Oblivion ziet er ook next gen uit) en wellicht nog een paar titels. Maar om nu te zeggen dat de hardware specs van de Xbox 360 over het algemeen tot uitdrukking komt op de huidige games, nog niet.

Nu is de vraag op dit moment hoeveel procent ongeveer van de capaciteit van de 360, de gemiddelde 360 game nu gebruikt en of we een veel hogere grafische kwaliteit van de toekomstige 360 kunnen verwachten?? Nu is het standaard zo dat de 1e gen. games van een nieuwe console t.o.v. de laatste gen. van de console altijd minder is. Ik hoop dat dit in hoge mate ook voor de 360 geldt, want om eerlijk te zijn vindt ik op de HD functie van de 360 na sommige 360 games dezelfde kwaliteit als de betere gewone xbox games.

2. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb echt wel het ''Next-Gen'' gevoel met de 360, precies hetzelfde gevoel dat ik ook met de Dreamcast had.
    Titels als Kameo,Fight Night,GRAW,Oblivion,Condemned en PGR3 zien er echt waaaanzinnig uit en dan heb ik nog niet eens een HDTV.
    Ik bezit wel een extreem goede breedbeeld van Panasonic icm een 360 RGB kabel en dan widescreen+pal60=WAUW!_O_
    Zware vooruitgang qua lightning,texture's en poly's...
    De 360 versie van Oblivion blaast zonder moeite mijn maat z'n P4 3.2 GHZ met 1024 MB en een rete dikke ATI kaart weg met de pc versie._0/ _0/

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben het wel met meneer topicstarter eens gedeeltelijk, zeker als je niet in bezit bent van een HDTV. HDTV maakt enorm veel verschil vind ik, ik heb hier een xbox360 op hd en de andere op een gewone tv. Dat verschil daar word je niet blij van. Maar ja afgezien van de High Dynamic Range belichting en iets scherpere textures vind ik het ook nog wel meevallen. Denk dat het ook komt doordat het gewoon superingewikkeld is om een goed en supermooi spel neer te zetten. Dat onderschatten mensen ook, het moet wel door mensen gemaakt worden uiteindelijk.

4. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, precies dat zijn ook de games die het next gen gevoel weten te creeren, ik vraag me alleen af hoeveel capaciteit juist deze games van de 360 vragen. Als dit bijv. nog maar 60% is, dan willen we niet weten hoe de games eruit gaan zien die 90 tot 100% van de kracht van de 360 gaan benutten (wat nu het geval is met de huidige gen. games die op de gewone xbox uit komen).

5. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien denk ik dat next gen graphics niet per se afhankelijk zijn van de hardware omdat die wel redelijk krachtig is, maar dat het puur aan de devolopers ligt. Alle titels die hierboven beschreven zijn als wel next gen zijn ook allemaal (grotendeels) 360 exclusives ( Kameo,Fight Night,GRAW,Oblivion,Condemned en PGR3 ) Developers moeten gewoon nog hun draai vinden met het omgaan van de console.

En ze mogen van mij meer tijd besteden aan 360 exclusives ipv opgepoetste ports. (Alhoewel ik Burnout Revenge er geweldig vindt uitzien!) Maar helaas zal dit niet al teveel veranderen denk ik. Het levert nou eenmaal veel meer geld op door je game op zoveel mogelijk platforms tegelijk uit te brengen dan enkel voor de 360.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  6. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het ligt ook het meeste bij de ontwikkelaar zelf idd.
    Budget,tijd en een goede engine is heeeeel erg belangrijk.
    Kijk maar wat Polyphony doet met Gran Turismo...knap staaltje werk op zo'n machine!!
    Ik wil er niet eens aan denken hoe Gran Turismo er dadelijk uit gaat zien op de PS3...

7. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind persoonlijk Call of Duty 2 ook wel next gen. waardig hoor, misschien dat de meeste mensen er ook teveel van verwacht hadden, toen de 360 nog niet uit was en er hier op XBW alleen wat foto's, korte filmpjes & plaatjes van de huidige games te zien waren werd iedereen helemaal gek en geil....wooowwww hebbuuhhh....nu we wat maanden verder zijn is iedereen er weer aan gewend, zo werkt dat, als je dan voor het eerst met de 360 dezelfde games op een HDTV gaat spelen valt je muil weer open van verbazing, na een paar weken vindt je dat ook weer gewoon....zo is dat nu met de ps3 ook iedereen loopt dat ding weer helemaal te hypen....het enigste wat we gezien hebben is korte shots, plaatjes wel/niet ingame of prerendered....dus we zien wel ik denk echter dat het NU nog te vroeg is om te oordelen qua games op de 360 en prestaties....tegen de tijd dat de ps3 uit gaat komen verwacht ik pas echt vuurwerk...ik denk echt dat er dan hele mooie en goede games uitkomen op de 360 om flink te gaan concureren met de PS3....maar dat is mijn mening.....

8. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben we niet al zn thread? ''xbox 360 titels niet mooi genoeg'' heet die geloof ik.
    Kan hem alleen zo snel niet vinden.

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, klopt. Die thread is er ook. Maar je weet hoe dat gaat he, lezen is zwaar moeilijk.

10. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0

100% mee eens. MS zou ook wel gestoord wezen als ze dat niet zouden doen. Wacht maar tot de herfst, dit jaar zal t naar mijn idee een herst worden waar iedere gamer geil van zal worden.

11. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zal best, maar lijkt me niet de bedoeling om het hele forum af te spitten om te kijken of zo'n topic al bestaat, want als we dat met z'n allen moeten gaan doen dan kun je het aantal topics op het hele forum reduceren tot 10 of 20 stuks. Ik denk namelijk dat 80% van de topics al een keer eerder aan de orde is geweest. Wellicht heb je zelf ook al eens een topic gestart dat ooit in het verleden wel ergens op dit forum is terug te vinden. Dus graag een beetje meer begrip hiervoor. Overigens is het soort reacties in de topics van bestaat al nuttelozer dan het openen van het bewuste topic zelf.

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nou, dat valt reuze mee hoor. De xbox360 is er net dus de topics erover zijn nog net nieuw, dan zou het juist een bende worden als iedereen maar nieuwe topics over hetzelfde zou openen. Het is wat anders met topic van een of meerdere jaren oud. Ik laat deze thread echter vooralsnog open, ik kan de vorige maar niet vinden nml.:confused:

13. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, ik heb namelijk echt niet te pas en te onpas zo'n topic gestart maar als ik na 2 pagina's topics op elk 360 forum van deze site geen topic met dit onderwerp heb kunnen vinden, dan lijkt het mij genoeg om de conclusie te kunnen trekken dat dit topic wel geopend kan worden.

Juist daarom vindt ik de reactie van "lezen is moeilijk" van Cyrax77 een beetje irritant.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een HDTV of een normale tv ... ik kan me voorstellen dat je het verschil iets minder ziet op een gewone tv dan op een HDTV ... grafisch in het algemeen is de xbox 360 toch echt krachtiger ... alleen is de stap van xbox --> xbox 360 minder groot dan van ps1 --> ps2 --> ps3

15. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    ja valt gewoon minder op doordat de X360 max. gezien maar 4 jaar gewacht heeft na de launch v/d xbox.
    de PS2 heeft 6-7jaar op gewacht op de PS1 en met de PS3 zullen er weer 5-6jaar voorbij gevlogen zijn na de launch v/d PS2

16. Cybershooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Sony Bravia KLV32V10A (LCD 32" HD Ready TV), Als je inderdaad vergelijkt dat de gewone XBox nog 733 PIII processor heeft en de 360 een 3,2 Power PC processor heeft, dan kun je met recht zeggen dat de 360 een heel stuk krachtiger is, vandaar dat men op grafisch vlak heel veel zal gaan verwachten van de 360.

17. DuttY_r0cks

DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

Leuk Bevonden:
    0
    splinter cell voor de 360
    word een natte droom voor elk graphics hoer

18. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    een rede voor de misschien niet al te mooie grafieks is dat de xbox 360 nog maar 1 van de 3 core's gebruikt. MS wil vast niet en kan misschien nog niet alle 3 core's gebruiken, als je het al op het mooist zou draaien dan ben je na een jaar of 2 al uitgekeken op de 360_0/

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat maakt ms niets uit .. het probleem is echter dat de makers van de games altijd even moeten "wennen" aan de nieuwe systemen ... men weet nog niet hoe ze het beste kunnen programeren voor deze systemen ... dit kost tijd... daarom zie je de mooiste games meestal tegen het einde van de console live

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Denk niet dat MS dat wil, MS wil nu alles laten zien, zodat ze de beter zijn dan de PS3. Maar zoals Fardo idd al zegt kunnen ze dat nog niet

Deel Deze Pagina