[Help] Een character maken

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rego, 27 mrt 2006.

1. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij een birthsign aanraden, ik wil het liefst een magic met ook wat melee aanvallen personage maken. Alvast bedankt

2. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Lady, The Lord, The Mage, The Warrior. Ze bieden allen kleine voordelen en in tegenstelling tot andere birthsigns geen nadelen. Welk birthsign je kiest maak niet echt uit hoor, ze hebben erg weinig invloed op je character. Ik heb bv. een thief character en heb niet The Thief genomen maar The Lady als birthsign.

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik had een vraagje ik wil graag een full magician worden.
    Welke skills en welke birthsign enzo hoort er dan allemaal bij ?

4. NavSjurda

NavSjurda Skillist pur sang

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Dark Elf en die is bets relax. Hij kan tegen vuur en das makkelijk aangezien al die monsters vuurballen gooien en hij is wel goed in blade en magie ook wel. Dus Dark Elf is wel een beetje van alles wat. Ben nu level 6 en al een Gladiator. Heb alleen nog niet aangesloten bij een guild omdat ik die nergens gevonden heb nog. loop sowieso teveel in imperial city en te weinig in de andere steden.

5. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Breton/High Elf

Class: Mage
    OF
    Custom Class:

Willpower en Strenght

Combineer dan de magic skills die van willpower of intelligence afhangen met de skills Blade, Block en/of Heavy Armor. Het is beter een beetje uitgebalanceerd character te maken dan vollop op magie te focussen.

6. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoef ik als ik mage kies zelf geen skills te kiezen ?

7. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is ook de bedoeling van de standaard classes. Een class bevat automatisch de 2 specialized attributes en 7 major skills.

8. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben na 4 uurtjes spelen nogsteeds lvl 1....
    Iemand die mij kan vertellen hoe ik beetje goed kan lvl uppen????

9. NavSjurda

NavSjurda Skillist pur sang

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk ben je dan al lang toe aan lev 3 of zo. moet je ff een paar keer slapen, elke keer als je wakker wordt level je up. Zo niet: kijk ff bij je major skills en zie die op te krikken, 10 majorskills advances = 1 level

10. Rego

Rego Reg0wnage!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste ben ik het eigenlijk niet zo mee eens, ik denk dat als je een full mage wilt worden je echt niet zozeer op je endurance hoeft te gaan. Ik zou iig wel blade een major maken, en dat raad ik iedereen aan want je zal altijd wel iets terugvallen op je zwaard. Maar daarnaast zou ik eerder Athletics een major maken zoals hier boven al gezegd wordt. Dan kan je ook goed op afstand blijven terwijl je je magie het werk laat doen. Je hebt ook geen major skill in light armor, dus dat is niet nodig, daar zou ik iig voor gaan, dan kan je dus redelijk je speed trainen (dat betekend later dus veel rond gestuiter) en zo met dodge en met ge-enchante equip jezelf beschermen.

Ik zou als ras idd gaan voor een High Elf, die hebben leuke bonussen. Daarnaast is het zo dat je ook al met lekker veel magicka begint waardoor je dus meteen je magic skills kunt gaan trainen. Hierdoor zou ik niet een magic related birthsign kiezen (Apprentice,Mage of Attronach) want met 2 major skills in intelligence gaat dat toch wel snel omhoog. Ik zou voor eigenlijk geen enkele char voor een skill-related birthsign gaan, want je leert op een gegeven moment toch wel betere skills, of als mage kan je dan gewoon een spell er voor krijgen. Ik denk zelf dat ik voor The Lady zou gaan, gewoon een erg degelijke sign, (jammer dat ie niet meer zo bizar is als in Morrowind) Willpower is handig voor je mana regen en strength is voor je bladeskills nooit verkeerd.

Major en minor stats: Intelligence + Speed, Int + Will, Will + Str, Will + Spd. Daar moet je zelf maar even voor kijken, int is leuk omdat je snel de grotere spreuken kan doen.

Major skills: Die moet je zelf maar even bekijken. Hoe wil je gaan vechten? Je moet uiteraard gewoon je keuzes maken richting jouw stijl. Kies minstens 4 magic-related skills (en dan 2 in int. en 2 in will) dan komt het vast goed. Destruction is een must natuurlijk, en Alchemy raad ik ook iedereen aan.

Ik hoor wel wat je er van vindt.

@DulleNL: Met wat Dial zei ben ik het over het algemeen wel mee eens. Zeker Acrobatics => Athletics lijkt me wel een verstandige keuze.

Maar als je voor optie 1, de wat meer magicerige char gaat, zou ik nog eens bedenken of je wel een Bosmer wilt worden. Marksmanship e.d. maken namelijk zover ik weet niet uit wat betreft magie gebruik op afstand. Zelf vindt ik Dunmer altijd wel een goed en geschikt ras voor zo'n char, maar dat is weer een hele andere keuze.

11. ramon0598

ramon0598 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klik hier voor het maken van een uitgebalanceerde character. Hier vind je een uitgebreide beschrijving van hoe je een character moet maken.

(alles in het Engels)

12. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    ik weet niet welk volk ik moet kiezen, wat vinden julie wreed? ik zit te twijfelen tussen, nord, imperial of een elf

grt

13. Victor

Victor Guest

Welk soort Elf?

In ieder geval, de Nord is handiger voor een Warrior, de Imperial meer voor een thief en de Elf (welke het ook is) voor balans. De High Elf meer voor magie.

14. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het spel sinds gisteren. Maar na 3 uur spelen dacht ik in een keer dat ik Morrowind heel anders gespeeld had.

Daar had ik de Major skills de dingen staan wat ik gebruik en wat snel stijgt (voor mij: blades, acrobatics, speed, sneak) hierdoor ging ik het snelste level up. en kan je andere dingen weer kiezen om mee te gaan, en eventueel trainen. dit werkte erg goed! Werkt het bij Oblivion net zo als bij Morrowind? Anders begin ik direct overnieuw, want ik ben nu nog steeds maar lvl1. terwijl ik bij Morrowind al 3 was geweest waarschijnlijk.

15. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    I.p.v. 10 zijn er nu 7 major skills. Ze bepalen nog altijd je level, het systeem is hetzelfde gebleven.

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Z3R0-P4R4DOX was zo vriendelijk om mijn character ideeën thread te sluiten, dus nogmaals in deze thread:

Custom Class: Ninja

Race: Liefst Human-like, dus beest rassen en elves vallen af. Natuurlijk zijn alle rassen mogelijk. Een Orc ninja tegenkomen is zeker een verontrustende encounter!

Birthsign:

Vooral The Serpent en The Shadow zijn interessante (en passende) birthsigns. Ook The Steed en The Thief zijn niet onaardig als keuze.

Specialization:

The Ninja, silent killer; oriental assassin. Stealth gericht dus. Een ninja is er niet op uit een langdurig hand-to-hand gevecht aan te gaan. Het liefst blijft hij undetected terwijl hij zijn doelwit eliminteert. Stil naar binnen en stil weer weg.

Major skills:

Blade: Dolken, korte zwaarden (tanto). Ninja's gaan niet zoveel om met blunt weapons (knotsen of maces bijv.).

Hand to hand: Zelfs al wordt een Ninja ontwapend, hij kan zich uitstekend redden met alleen handen en voeten. Een Ninja is de martial arts expert bij uitstek.

Stealth: Obvious. Sluipen is een tweede natuur voor Ninja's. Een Ninja zal daarom ook nooit een harnas dragen, zelfs niet light armor (hij draagt alleen een speciaal voor hem ontworpen camouflage suit). Ten eerste omdat armor herrie maakt (zelfs leer kraakt). Ten tweede moet een Ninja mobiel en lenig zijn. Een harnas vertraagt teveel zijn bewegingen.

Alchemy: Poison en drugs. Een Ninja gebruikt vaak verdovende middelen / lethal poisons tijdens zijn acties. Niet alleen op zijn wapens (zwaard, blowgun), maar ook het voedsel vergiftigen van de tegenstander is een geoorloofde taktiek. Ninja's hoeven niet eervol te vechten. Alleen het resultaat telt.

Illusion: Ninja's, masters of disguis. Minor magics, zoals Chameleon en Invisibility worden verwelkomd door de slimme Ninja. Illusion magics verwarren ook de geest van de tegenstander en verhogen hierdoor de kans op een succesvolle stealth aanval.

Acrobatics: Een onhandige Ninja is een dode Ninja. Een Ninja kan zich door alle hoeken en gaten wringen om zo bij zijn doelwit te komen. Ook in gevechten gebruikt hij zijn lenigheid om de overhand te krijgen.

Your Choice: Athletics misschien (sneller rennen)? Mysticism of Alteration is ook een mogelijkheid. Vooral de "mystiek" wordt vaak met Ninja's geassocieerd, dus Mysticism is een goede keuze. Misschien wel Ranged Combat voor een Ninja met stealth kill vaardigheden op lange afstand?

Zifnap

Laatst bewerkt: 1 apr 2006
  17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nog eentje:

Custom Class: Arcane Archer

(De lengte van de naam is net iets te lang om in te vullen bij custom classes, dus je zult de spatie tussen de twee woorden weg moeten laten.)

Race: Aanbevolen -> Wood Elf, High Elf, Breton, Kahjiit;

In principe is elk ras mogelijk (zeker als je het leuk kunt / wilt role playen ->
    Een Nord die zijn bijlen verruilt voor pijl en boog en magie is zeker een uniek individu te noemen!)

Birthsign:

Ook hier zijn weer veel opties mogelijk. Vooral magic en stealth gerichte birthsigns passen goed bij dit character. Bij deze custom klasse gaat het vooral om role playing en niet om de meest krachtige combo, dus een unieke combo wordt aangemoedigd!Ook "advanced" birthsigns zijn prima. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Atronach. 150 Spellpoints meer, maar je character heeft geen natuurlijke regeneration meer! Je krijgt hier wel 50% magic absorption voor terug. Natuurlijk zijn er genoeg mogelijkheden om je magie alsnog aan te vullen (eigen absorption, ingredients + potions, spells, crystals, level ups en magische (custom) items die per strike magic "leechen" etc), maar het blijft tricky want zelfs deze hoeveelheid spellpoints kun je gemakkelijk binnen no time
    wegbranden. Tactisch casten is dus vereist. Voor de spelers die meer uitgedaagd willen worden!

Specialization:

Stealth <- Zo gaat zijn ranged attack skill en sneak (stealth kills!)lekker snel omhoog.

Major skills:

Ranged Combat <- waarom zou je anders een Arcane ARCHER heten?

Light Armor <- (Arcane) Archers rennen niet in zware plate mails rond, maar elven chain (of lichter) past prima bij deze individuen.

Athletics <- Een Arcane Archer moet mobiel zijn om ten alle tijde vanuit de meest gunstige positie te kunnen schieten. Een Arcane Archer die op een plek geworteld staat is een dode Arcane Archer.

Conjuration <- Oftewel, "meat shields". Je Archer heeft een levend schild (of afleiding) nodig om in alle concentratie zijn pijlen te kunnen afschieten. Een Arcane Archer die in melee ge-engaged wordt grijpt meestal naar zijn kort zwaard of dolk om zichzelf te verdedigen. Je begrijpt natuurlijk wel dat zijn overlevings kansen dan drastisch dalen.

Illusion: <- Veel spreuken helpen de Arcane Archer direct (of indirect) beter in een gevecht te overleven, het eerste schot te leveren of de odds wat meer in zijn voordeel te brengen. Chameleon, Invisibility, Silence, Paralyze zijn allemaal prima Arcane Acher spells.

Alchemy: <- Even uitgaande dat je de Atronach als sign hebt gekozen, alle extra potions om spellpoints aan te vullen zijn welkom. Met deze skill kan je character zelf zijn eigen krachtige potions brouwen. Ook leuk trouwens om op allerlei manieren je pijlen te poisonen (denk hierbij ook aan pijlen die magiërs doen verstommen).

Your choice: <- Laatste major. De bovenstaande majors vind ik essentieel, maar de laatste vrije spot kan door veel skills worden ingevuld. Vul hier je persoonlijke voorkeur is. Meer magie via Restoration / Alteration / Mysticism? Of gaat je Arcane Archer toch voor Bladed Weapons? Stealth kan ook, maar wordt al gedeeltelijk opgevangen door Illusion. Belangrijk is de reden achter je keuze.... kies vooral role playing gericht.

Dat was'em, laat me even weten wat jullie ervan vinden!

Zifnap

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je geloof ik ook duidelijk uitgelegd waarom ik je thread gesloten heb. Er is al een thread waarin mensen hun characters kunnen posten en ideeen kunnen uitwisselen. En ook in deze thread kan er hulp gevraagd worden bij het maken van een character. Dat zijn dus 2 threads die over characters gaan, en dat lijkt me genoeg. De bedoeling van het Oblivion subforum is om de game zo uitgebreid mogelijk te kunnen bespreken, maar een beetje overzicht is wel zo gewenst. Het is dus niet de bedoeling dat er over ieder klein dingetje een thread geopend gaat worden....zeker niet als het onderwerp in een andere thread al aan bod komt.

Laten we een ding duidelijk maken : ik ben hier niet om de baas te spelen, maar om een beetje overzicht te creeeren in de verschillende fora. Het heeft dus niks persoonlijks met jou te maken, dus ga je daar ook absoluut niet kwaad over zitten maken :)

19. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Niet zo verlegen zijn he Z3R0-P4R4DOX. Mods moeten ook Streng kunnen zijn :p ;). Wel vette posts Zifnap, maar van die ninja, heb je daar ook zo'n pak voor? Je hebt wel een dark brotherhood pakje wat er op lijkt. Maar daar heb je niet zo'n mooi mondkapje...

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben het gewoon niet met je eens en ook je vriendelijk redenatie zal daar niets aan veranderen. Ik heb van te voren duidelijk gecontroleerd op overlap. Dit was volgens mij niet het geval. Jij bent echter een mod en hebt dus uiteindelijk de power in handen, waartegen wij als users niets kunnen beginnen.

Trek het je niet aan dat ik het niet met je eens ben. Je zult nog wel vaker merken dat niet iedere beslissing die je maakt bij iedereen in goede aard valt (niet persoonlijk bedoelt, maar meer in het algemeen). Dat hoort nu eenmaal bij de functie. Als ik zelf als leerkracht voor de klas sta kan ik ook niet altijd iedereen tevreden houden. Dus ik ben bekend met het probleem. ;)

Maar goed, niks aan het handje. Ik post mijn stuff wel hier.

EDIT: Ja, ik was in het begin eff pissed, maar nu al lang niet meer (mocht je daaraan twijfelen). :)

Deel Deze Pagina