Nog eentje:
Custom Class: Arcane Archer
(De lengte van de naam is net iets te lang om in te vullen bij custom classes, dus je zult de spatie tussen de twee woorden weg moeten laten.)
Race: Aanbevolen -> Wood Elf, High Elf, Breton, Kahjiit;
In principe is elk ras mogelijk (zeker als je het leuk kunt / wilt role playen ->
Een Nord die zijn bijlen verruilt voor pijl en boog en magie is zeker een uniek individu te noemen!)
Birthsign:
Ook hier zijn weer veel opties mogelijk. Vooral magic en stealth gerichte birthsigns passen goed bij dit character. Bij deze custom klasse gaat het vooral om role playing en niet om de meest krachtige combo, dus een unieke combo wordt aangemoedigd!Ook "advanced" birthsigns zijn prima. Wat dacht je bijvoorbeeld van de Atronach. 150 Spellpoints meer, maar je character heeft geen natuurlijke regeneration meer! Je krijgt hier wel 50% magic absorption voor terug. Natuurlijk zijn er genoeg mogelijkheden om je magie alsnog aan te vullen (eigen absorption, ingredients + potions, spells, crystals, level ups en magische (custom) items die per strike magic "leechen" etc), maar het blijft tricky want zelfs deze hoeveelheid spellpoints kun je gemakkelijk binnen no time
wegbranden. Tactisch casten is dus vereist. Voor de spelers die meer uitgedaagd willen worden!
Specialization:
Stealth <- Zo gaat zijn ranged attack skill en sneak (stealth kills!)lekker snel omhoog.
Major skills:
Ranged Combat <- waarom zou je anders een Arcane ARCHER heten?
Light Armor <- (Arcane) Archers rennen niet in zware plate mails rond, maar elven chain (of lichter) past prima bij deze individuen.
Athletics <- Een Arcane Archer moet mobiel zijn om ten alle tijde vanuit de meest gunstige positie te kunnen schieten. Een Arcane Archer die op een plek geworteld staat is een dode Arcane Archer.
Conjuration <- Oftewel, "meat shields". Je Archer heeft een levend schild (of afleiding) nodig om in alle concentratie zijn pijlen te kunnen afschieten. Een Arcane Archer die in melee ge-engaged wordt grijpt meestal naar zijn kort zwaard of dolk om zichzelf te verdedigen. Je begrijpt natuurlijk wel dat zijn overlevings kansen dan drastisch dalen.
Illusion: <- Veel spreuken helpen de Arcane Archer direct (of indirect) beter in een gevecht te overleven, het eerste schot te leveren of de odds wat meer in zijn voordeel te brengen. Chameleon, Invisibility, Silence, Paralyze zijn allemaal prima Arcane Acher spells.
Alchemy: <- Even uitgaande dat je de Atronach als sign hebt gekozen, alle extra potions om spellpoints aan te vullen zijn welkom. Met deze skill kan je character zelf zijn eigen krachtige potions brouwen. Ook leuk trouwens om op allerlei manieren je pijlen te poisonen (denk hierbij ook aan pijlen die magiërs doen verstommen).
Your choice: <- Laatste major. De bovenstaande majors vind ik essentieel, maar de laatste vrije spot kan door veel skills worden ingevuld. Vul hier je persoonlijke voorkeur is. Meer magie via Restoration / Alteration / Mysticism? Of gaat je Arcane Archer toch voor Bladed Weapons? Stealth kan ook, maar wordt al gedeeltelijk opgevangen door Illusion. Belangrijk is de reden achter je keuze.... kies vooral role playing gericht.
Dat was'em, laat me even weten wat jullie ervan vinden!
Zifnap
Laatst bewerkt: 1 apr 2006