Een probleempje wat ik heb met het beeld van mijn tv is dat donkere beelden als het ware half in het volgende beeld ingebrand zijn. Dat is nogal irritant, omdat je dan een soort afdruk van het vorige beeld hebt, waardoor je dus minder duidelijk kan zien. Dit gebeurt als ik gewoon op mijn xbox 360 speel (met joytech av scart kabel). Weet iemand misschien wat ik hiertegen kan doen of waar het aan ligt? De tv: http://www.vergelijk.nl/s/televisie/philips_x__29pt9009.html Alvast bedankt
Je brighteness-niveau iets lager zetten (of contrast, weet ik niet meer). Edit: ik neem aan dat je dit probleem ook bij het tv-kijken hebt?
Ja Lcd = plat scherm Ghosting = Het scherm wordt telkens opnieuw opgebouwd, Met een grote TV ( CRT ) dan wordt dat er op "geschoten", maar met een LCD wordt het opgebouwd van onder naar boven of andersom en als er dus snelle bewegingen gemaakt worden kan het beeld wazig worden.
Volgens mij had ik dit probleem nog niet met de standaard kabel, zal dat wel ff een keer proberen. En de reden dat ik die joytech kabel heb gekocht, is dat ik dan normaal op 60 hz kan spelen, omdat er eerst allemaal vlekken in beeld waren bij 60 hz (terwijl ik toch een 100 hz tv heb...), dus heb op pal 50 zetten vind ik niet echt een oplossing (als dat het probleem zou oplossen).
Zet alle kleuren ed. van je tv op standaard (factory reset). Dit moet kunnen in het service menu ergens. Waarschijnlijk staat je tv te fel. Of zet alle beeldregelaars uit (progressive scan enzo). Moet lukken.
@ Robhimself: was er al achter gekomen dat het zo moest, met wat geklooi met de instellingen. DNR (?) moest uit staan ipv op maximaal. Maar toch bedankt!