Staan of liggen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sirjax, 2 apr 2006.

1. sirjax

sirjax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraag, de 360 kan staan of liggen , dat weet idereen.
    nu heb ik van sommige al gehoord dat je hem beter liggend kan opstellen, omdat dit beter is voor de dvddrive...is dit onzin of niet?

ik weet het,ik weet het..........je kan een 360 niet vetgelijken met een Ps2
    maar ik kan mij nog herrinneren dat een vriend van mij een ps2 had, die op zijn zijde zette, en er mee kapte, en toen de garantie monteur een nieuwe kwam brengen, die zei dat je hem beter plat neer kan zetten. omdat dat voor de console beter was.........vandaar de vraag

2. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Goeie vraag!

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    de meeste mensen leggen hem gewoon voor de zekerheid plat.
    Maar ijverig als ik ben heb ik een tijdje geleden een mail naar M$ gestuurd met bovenstaande vraag (nou...ongeveer dan ;))
    werd gewoon in gezegd dat het helemaal niks uitmaakte. Laten we daar maar van uitgaan :)

de mail:

Laatst bewerkt: 2 apr 2006
  4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Goed antwoord:D.

Als ik het goed heb wordt er geadviseerd hem neer te leggen. Dan heb je de minste kans op defecten. Maar eigenlijk zou het helemaal niets uit moeten maken, als je er maar niet mee gaat gooien oid:).

5. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet hem Horizontaal doen, want bij Verticaal heb je meer kans op defecten kwa, CD's dan ;)

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    it's all in your head :D 8) (oftewel voor de mensen die geen engels kennen: het zit gewoon tussen de oren ;))

dus:
    is dat niet waar

7. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77

Als je eerst aanprijst dat hij horizontaal en verticaal kan en dan blijkt dat hij verticaal toch meer defecten heeft.. zou jij het dan van de daken schreeuwen?

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ik zou het zeker melden, ja
    zo voorkom je een hoop defecten, dus hoeven ze minder te repareren of vervangen, dus meer winst (minder verlies :p)

ik denk niet dat ze zo dom zijn bij M$ om dit te verzwijgen ;)

9. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem verticaal en geen problemen mee hoor :D maar ik vind verticaal wat cooler staan :D

10. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    als je m plat legt is de kans zeer klein datie omvalt

huh?

11. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Mijn ervaring is om hem plat te leggen. Had hem namelijk eerst rechtop staan en toen was mijn hond er tegen aangelopen waardoor hij omviel. Gevolg was dat mijn NFS:MW nu vol met krassen zit en niet speelbaar meer is. (Enige voordeel is btw dat ik een nieuwe mag uitzoeken van me ma ;)).

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    dat heeft dus eigenlijk alleen met je eigen(of je hond :p) "onhandigheid" te maken, niks met de 360 ;)

13. Traxx

Traxx Dutch Racing Crew

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik hem recht op had staan merkte ik dat hij soms meer geluid maakte tijdens het lezen (een soort gekraak). Ook kwamen er meer willekeurige krasjes op de cd. Liggend heb ik echter nooit problemen gehad:) .

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ik heb nooit verschil gemerkt, en ik vertrouw op M$ :) ;)

15. Martinspire

Martinspire Online gamer

Leuk Bevonden:
    0
    schijnt dat de buizen van de koeling beter doorlopen ofzo als ie ligt maar das volgens mij onzin of het scheelt maar 1 graad ofzo

en dat je hond er tegenaan loopt

zet je dat ding dan in het midden van de kamer ofzo? of gebruik je controllers met draad? want dan heb je idd meer kans op omvallen :)

bij mij past ie beter als ie staat dus ik laat hem lekker staan ;)

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    de koeling heeft geen buizen, het is geen waterkoeling 8)

17. Martinspire

Martinspire Online gamer

Leuk Bevonden:
    0
  18. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    De voorkeur wordt in principe gegeven dat de 360 verticaal staat. Dit puur voor het design vlak en het feit dat de warme lucht opstijgt en de 360 lucht van onder opzuigt (als ie verticaal staat). MAAR... hele grote maar, het effect is vrijwel nihil (dus vrijwel geen verschil). De meeste mensen denken dat horizontaal beter is omdat ze dat gewend zijn van hun vorige consoles en wat eenmaal tussen de oren zit is er weer moeilijk uit te slaan.

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wel:), zogehete "Heat pipes". Die zitten overigens tegenwoordig is nagenoeg alle retail cpu/gpu koelers (niet die standaard dingen. die zijn vaak alleen met heatsinks)

20. ironx

ironx Jump in.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn grijze massa geeft mij een signaal dat de warmte beter wegkan waneer de console rechtop staat.

Als hij platligt kan de warmte aan de onderkant minder goed weg. De onderkant voelt ook warmer aan waneer je na een tijdje spelen gaat voelen (wel eerst de disc uit de lade halen natuurlijk!).

Maar ik heb hem in ieder geval liggend, stukje stabieler :)

Deel Deze Pagina