ATI vs Nvidia

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door 36O, 2 apr 2006.

1. 36O

36O Guest

Welke van merk voor videokaarten/GPU's is nou de beste en waarom?
    Em welke is nou de marktleider en de meeste sucsesvolle?

ATI of Nvidia?

Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2006
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat is vragen waarom je energie van nuon of van essent moet nemen?

op dit moment zijn de Geforce 7900 GTX kaarten het beste voor de huidige games, maar toekomstige games zullen meer hebben aan de ati 1900 XT vanwege shader models en dergelijke

3. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    Ligt eraan welke spelle je wil gaan spelen.

Het ene spel word gespronserd door Nvidia en draaid daar beter op dan met een ati, en pcies hetzelfde andersom als spelle worde gesponserd door ati.

zelf heb ik altijd nvidia omdak ik die gewoon fijn vind maar me broer heeft een ati en die draait ook zonder problemen dusja tis beetje een keus van wat jij zelf wil. En er blijve toch nieuwe uitkomen dus als ati een iets betere kaart uitbrengt heeft nvidia er ook weer 1. het gaat zo snel allemaal met die dingen, niet bij te houde :p

kweet nog wel een site waar ze alle kaarten e.d. vergelijke met elkaar maar kweenie of ik die mag doorlinke

Laatst bewerkt: 2 apr 2006
  4. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    Vrij simpel. ATI heeft meestal de beste kwaliteit/prijs verhouding voor de midrange to high midrange kaarten. En Nvidia brengt altijd als eerste de nieuwe generatie high-end kaarten uit waarop ATI dan volgt. Dan heeft heel even Nvidia de beste kaart in handen om het maar zo te zeggen, maar de kaart die ATI later uitbrengt is dan meestal net iets beter.

Wel ter verdediging van Nvidia nog. Nvidia's SLI werkt over het algemeen beter dan ATI's crossfire (SLI en crossfire is als je twee videokaarten laat samenwerken).

DUS het hangt in dit geval geheel vanjezelf af. Wil je het duurste van het duurste en interesseert prijs/kwaliteit je niet maar alleen het hebben van het beste op dit moment dan moet je een SLI opstelling van 2 Nvidia 7900 GTX kaarten hebben. Will je goede prijs Kwaliteit dan kan je beter kiezen voor een ATI X1600 NU of nog ff wachten op de ATI X1700.

5. Celius

Celius Guest

Ik heb nu de ATI X1900XTX 512MB en die draait zonder problemen.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    dat komt omdat SLI afhankelijk is van het moederboard en Crossfire een ander principe heeft met die soort "hoofd"kaart

7. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we weer :) Check alsjeblieft gewoon het centrale vragentopic.

8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja alsjeblieft, stel dat er een discussie op gang komt.

Deel Deze Pagina