Geluidsniveau van Xbox 360 tijdens afspelen van een dvd.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ArtVandelay, 2 apr 2006.

1. ArtVandelay

ArtVandelay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om binnenkort een Xbox 360 aan te schaffen en zou graag van jullie willen weten of hij ook geschikt is voor het afspelen van DVD. Ik weet dat de Xbox dit kan maar ben vooral benieuwt of de Xbox 360 net zo stil is tijdens het afspelen als de gemiddelde dvd speler.

Ik ga in de winkel vragen of het mogelijk is een dvd af te spelen maar wil alvast hier reacties peilen.

Ook zou ik graag willen weten waar ik nog meer op moet letten wanneer ik mijn Xbox ga aanschaffen.

2. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij is zeker stil tijdens het spelen van een dvd. De cooling word dan uitgezet. ik gebruik hem helemaal als dvd speler doet het perfect.

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind de xbox360 persoonlijk niet echt goed hiervoor. Hij hapert regelmatig bij het overschakelen naar een nieuwe chapter, en hij maakt nog steeds redelijk veel lawaai ondanks dat hij 1 fan uitschakelt. Een gewone DVD speler is toch duidelijk beter in het afspelen van DVD's naar mijn mening. Hij doet het wel aardig hoor maar een gewone DVD speler is beter.

4. JeePee

JeePee Guest

DVD's in een 360 hebben óf framedrops, óf een slechte lip-sync, óf ze doen het goed, maar voor 400,- is het een erg slechte DVD speler. Ik zou ze kijken op stand-allone DVD spelers...

5. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal gelijk en daarnaast heeft hij bij sommige dvd's zelfs nog problemen met geluid wat niet gelijk loopt aan de video als je ondertitelingen gebruikt. Heel erg jammer, hopelijk komt er binnenkort een update voor.

6. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zal ook een stand alone dvd speler aanraden ipv de 360 om je dvd's te bekijken. Op één of andere manier heb ik last van kleine schokkingen in beeld wat behoorlijk irritant kan zijn.
    Heb zelfs een aantal keren gehad dat er bij een aantal chapters helemaal geen geluid aanwezig was terwijl andere dvd spelers vrolijk alles goed afspeelden.
    Toch jammer, dat er na een aantal jaren aan dvdspeler ervaring alsnog zo'n pruts ding in de 360 werd gestopt...

Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  7. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    het is tot nu toe gewoon een software matig probleem denk ik, dus met een update zal dat verholpen kunnen worden. bovendien, als je je xbox op een HDTV aansluit heb je wel progressive beeld met je 360, dus de films worden wel een stuk scherper

8. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen enkel probleem ondervonden met het afspelen van DVD's in mijn 360.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb progressive scan op mijn dvd speler, dat is toch precies hetzelfde?

10. ArtVandelay

ArtVandelay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het valt op dat sommigen probleem een dvd kunnen afspelen en bij een ander haast onmogelijk. Ik las ergens dat er meerdere types cd-drives zijn gebruikt voor de productie van de 360. Misschien dat hierin het probleem schuilt.

In elk geval struin ik straks naar de winkel af om een premium pakket te kopen. En zal dan ook na een aantal uurtjes intensief oblivion spelen ook de DVD afspeel kwaliteiten aan een testje onderwerpen.

11. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de 360 echt onbegrijpelijk waardeloos op het gebied van dvds afspelen.
    kan me niet voorstellen de ms deze problemen niet heeft geconstateerd bij het testen.

12. Martinspire

Martinspire Online gamer

Leuk Bevonden:
    0
    hebben ze wel maar geven ze geen fuck om denk ik omdat ze haast hadden met het uitbrengen

maar zoals vaker, haastige spoed is zelden goed

13. Pivo NL

Pivo NL New Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor films te kijke gebruik k tog gwoon een dvd speler.. al werkt de 360 bij mij gwoon goed. Soms heb je welleens dat het net is of het beeld blijft hangen.. dan moet je ff je tv op 50 pal zette alsie op 60 staat.. heeft bij mij geholpe :)

14. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ze er wel een fuck om geven, maar dat het vanwege de kosten gewoon niet waard was om een betere DVD-speler in de Xbox 360 te stoppen.. De DVD-film afspeelfunctie was altijd een extra, en je kan voor 400 euro gewoon geen topkwaliteit DVD-speler verwachten naast allemaal next-gen tech zoals een triple-core CPU en vette GPU etc.. Als je topkwaliteit wil voor movie-playback zal je echt een standalone DVD-speler moeten kopen, die bijna net zo duur is als een hele Xbox 360..

Je hoeft b.v. in de PS3 straks ook echt niet een topkwaliteit Blu-ray speler te verwachten.. De consoles worden anders veel te duur om te produceren, en ze maken er al dik verlies op..

Ik ben benieuwd wat voor kwaliteit de HD-DVD addon speler wordt voor de Xbox 360..

15. JeePee

JeePee Guest

Waarschijnlijk wordt de PS3 de beste BL-speler die deze titel ongeveer een half jaar vast gaat houden. Dit vanwege de The Cell die veel functie kan uitvoeren, die een stand-alone BR-speler niet kan.

Dit is gewoon BS. Als de PS3 een fokking dure BL-speler en Cell processor heeft, dan moet de Xbox 360 toch minstens een DVD'tje zonder framedrops kunnen afspelen. Zelfs de Xbox 1 en de PS2 konden dit. Het gewoon laks van M$ en ze wouden zo snel mogelijk launchen.

16. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de blu ray in ps3 wordt geen "cheap ass" blu ray speler.
    De ps2 dvd speler viel met zn dts en afspeelwaliteit toen ie uitkwam ook onder de "top dvdspelers"

Plus een haperende dvdspeler heeft echt geen reet met kostenbesparing te maken.Die technologie is al zo oud en bekend ,voor een paar cent (bij wijze van spreken) bouwen ze in china tegenwoordig uitstekend spelende dvd spelers.
    de 360 moet dat zonder twijfel minstens kunnen evenaren naar mijn mening

17. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    En jij gelooft dat? Denk je nou serieus dat de drive in de PS3 beter zal zijn dan een stand-alone Blu-ray speler die meer dan 1000 euro kost?

En als je Sony mag geloven is Cell geloof ik het wondermiddel voor alles ofzo.. Emotion Engine anyone? :{

18. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de beste niet maar de de ps2 had een heele goede dvd speler die zich met de top stand alone dvd spelers kon meten.

en dat heeft sony geen windeieren gelegd ik ga er vanuit dat ze dit keer weer zo slim zullen zijn

maar het gaat offtopic dit wordt weer een sony ms batlle.

waar het om gaat is dat de 360 in veel gevallen gewoon zwaar ondermaats presteert als dvd speler.en dat is nergens voor nodig als je kijkt naar ps2 of stand alone "10 euro supermarkt dvd spelers"die het wel kunnen

19. inflatable

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens maar 1 DVD (van Jiskefet) geprobeerd in mijn Xbox 360, en die deed het prima.. Dus wat dat betreft weet ik ook niet waar dat stotteren bij jullie vandaan komt.. Heb je al eens geprobeerd of 50hz of 60Hz verschil maakt?

20. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik heb tot noe toe alleen nog op 60hz afgespeeld.ik las net ook al dat iemand op 50 hz geen problemen had.straks ff proberen.
    kheb ook gewoon stand alone speler maar toch fijn als me 360 et ook gewoon kan

Deel Deze Pagina