Algemene Oblivion helpthread [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door C H i L, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidoNL

    fidoNL Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet.. het was vannacht en daarna ben ik gaan slapen (ikzelf)

    vanavond weer probere en hopen dat het niet meer zo is..

    moet zo eerst werken, jullie horen nog van mij
     
  2. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk deze thread eens door en stel daar eventueel je vraag.
     
  3. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry heb ik net gezien
     
  4. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik me als vampier niet voed met bloed, ga ik dan dood ( zonder sunburn ) ?
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je verliest gewoon meer health als je buiten rondloopt, maar de positieve effecten worden ook veel groter. Je wordt sterker en sterker, maar overdag kan je niets meer doen omdat je buiten direct zou doodgaan.
     
  6. zijky

    zijky Sniper

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    maar ik heb nu al 3 dagen ( in het spel dus ) geen bloed gedronken maar ik krijg ook geen schade door de zon : / :) ik draag het pak van de blackhand ( ik ben listeneer) zou het daar door komen ?
     
  7. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat ze die vampier erin hebben gestopt je wordt toch beperkt in de vrijheid van het spel
     
  8. xera

    xera Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Diverse antwoorden op vragen hier

    Hallo allemaal,

    Ik heb hier de posts bekeken en weet op een aardig aantal veel gestelde vragen een antwoord. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. :)


    Agamir / competition quest in Imperial city:
    Wanneer Agamir eindelijk zijn huis verlaat (dat duurde flink wat uurtjes, maar hij verlaat zijn huis overdag) pick het slot op de deur en ga naar binnen. Maak behalve de kelderdeur op de begane grond niets open en neem niets mee (vanwege die guard). In de kelder ligt het boek op een tafel. Save hier eerst, voordat je het aanraakt. Lees het boek eerst, en sluit het daarna; neem het niet meteen mee! Open het boek weer en neem het vervolgens mee. Je zou nu geen guard moeten krijgen. Anders, reload en opnieuw. Als je voor de deur fast-travel probeert, krijg je ook zonder guard de mededeling dat dat niet kan omdat je gezocht wordt. Nadat je terug bent in Market destrict verdween dat bij mij.
    De tombe zit dicht tegen de muur aan, het is een deur in een stenen huisje. Save voor je naar binnen gaat, want je kunt er pas uit wanneer je daar de boel opgelost hebt.


    Vampier besmetting / Vampier zijn en er vanaf willen:
    Wanneer je met vampieren vecht kan je besmet worden met een ziekte (lange Latijns klinkende naam die ik mij niet zo weet te herinneren). Je kunt dit zien in je conditie scherm [Tab-hp/mp/fat bar-laatste tabblad]. Als je geen vampier wilt worden, zal je eerst de ziekte moeten genezen (spreuk, drankje, altaar in tempel, etc) en NIET gaan slapen voordat je dat gedaan hebt. Doe je dat wel, dan wordt je in je slaap een vampier.
    Stel, je wilde toch vampier worden, of je bent er toch een en je wilt ervan af. Dat kan gelukkig, maar de quest daarvoor is niet makkelijk. Ik heb hem zelf niet gedaan, maar van horen zeggen start die bij priesters in tempels. Hiervoor zal je een lijst ingredienten bijelkaar moeten rapen, waaronder knoflook en 5 greater soul shards. Beide zijn bij de diverse mage-guild vestigingen bijelkaar te sprokkelen (mits je minimaal associate bent van dit gilde) en anders zijn ze ook te koop. Sommige shards liggen in afgesloten vitrines. Zolang het slot tekentje niet rood is, kan je ongestoord het lock picken (neem genoeg lockpicks mee) en vervolgens pakken wat je nodig hebt.


    Finger of the Mountain I en II
    Deze quest is onderdeel van mage-guild quest. De lokatie krijg je op je kaart getekend van de mage-guild dame die wat los bij het gilde hoort. Zij wil dat je het boek aan haar geeft en niet aan het plaatselijke gilde hoofd. Leuk dilemma: je moet het boek hebben voor je recommendation.

    *SPOILER*
    Om een unieke sterke shock spreuk te krijgen (50 destruction skill required), moet je het boek aan de dame geven. Nadat je je spreuk hebt (volg de instructies van de dame en vergeet geen welkynd stone mee te nemen) ga je naar het gildehoofd. Deze is uiteraard niet blij, maar zal je recommenden als je het boek alsnog aan hem geeft. Praten met de dame gaat niet (het boek is geen optie in het praat menu), dus wachten tot ze weg is en haar kamer in The Gray Mare openen (rechter kamer) en boek jatten uit lade kastje. Zorg dat er niemand op de verdieping is als je dat doet. Boek alsnog aan gilde hoofd geven, en voila weer een recommendation rijker. Andersom schijnt ook te kunnen, maar dan moet je het boek van het gilde jatten voor die dame, en dat deed ik liever niet.


    Veel succes ermee!

    Xera
     
  9. king-steven

    king-steven Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu bezig van mijn vampier zijn af te komen, ik moet echter nog 4 charlic cloves, 5 nightshadesleaves en 2 shoots of bloodgras. Ik heb echter alle ongeveer alle mage guilds leeg gehaald voor mijn alchemy, weet iemand nog een manier om hier (snel) aan te komen?
     
  10. partyproof

    partyproof What's next?

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    @ The dark prince:

    Heb idd tegen zo'n Will-o-the-whisp's ding gevochten...
    D8 al... Hoe kan dat nou?
    Thnx voor de input..
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Geen zin om alle pagina's te lezen en heb vrij simpele vraag; Hoe worden mijn spells beter? Moet ik dat kopen, zoja waar? Of gaat het vanzelf, als de skillz omhoog gaan? En krijg ik ook nog (ik ben mage btw) geheel nieuwe spells, of worden deze alleen verbeterd?
     
  12. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    kopen bij de verschillende mages guild of bij sommige winkels :)
     
  13. Tuniva

    Tuniva Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om soulgems te vullen om zo men wapens te kunnen opladen, maar ik er niets over terug in de handleiding
    weet er iemand hoe ik soulgems kan vullen?
    alvast bedankt
     
  14. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    met een soul trap spell of een soultrap enchantet wapen
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Wtf, ik kwam Fort Nikel (net ten westen van Weye en de Imperial City) binnen en al die marauders begonnen elkaar aan te vallen...vaag, iemand dit ooit voorgehad?
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  16. Tuniva

    Tuniva Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik een soultrap spell kopen?
    alvast bedankt
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb er een in de mageguild van chorrol gekocht.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    1 keer, vond het zelf ook vreemd :confused: ...
     
  19. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wou eentje met pijl en boog achter me schieten, maar heeft hij zijn vriend geraakt...is geen bug denk ik.

    EDIT: Het waren 3 marauders die 3 bandits aan het afslachten waren.:)
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  20. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    ik heb me eige huis maar hoe leg ik men spullen in kasten etc want als je alleen op drop drukt dan liggen ze 10 meter verder
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina