xbox 360 wireless controller connection probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Marra, 3 apr 2006.

1. Marra

Marra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

Ik heb de afgelopen dagen last van m'n wireless controllers, ze gaan namelijk van zelf telkens uit ook zelfs als ik aan het spelen ben. Ik heb overigens de batterijen al verwisseld van me draadloze controller maar het gebeurd bij me beiden joysticks. Het is me vooral opgevallen bij de GRAW demo als ik dan schiet dat hij dan weer de connectie verliest met me console... overigens tijdens het spelen zie ik de xbox ring op me controller ook rondjes draaien uit het niets... en stopt weer als hij weer connect heeft... weet iemand wat hier aan de hand is?

alvast bedankt!!

2. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    batterijen er juist in steken? anders dat hele kleine ronde knoppeke drukken net boven je powerbutton op de console zelf (switch tussen kanaal a en b)

3. Nukeshell

Nukeshell Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als de Guide Button lichtjes rond gaan draaien betekent het dat de batterije op is. Dit kan je checken door op de Guide Button te drukken en dan links boven staat de batterij.

Misschien wordt het tijd dat je de batterij oplaad.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je een plug and play adapter hebt deze er insteken en je bent direct geconnect ... verder is er al een algemene thread (waar deze vraag ook een aantal keer beantwoord is)

TIP: Zoekfunktie gebruiken helpt ook ;) ...

5. 007 oddjob

007 oddjob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk anders of je er wel de goede batterijen er in hebt gedaan(alkaline batterijen) en probeer de opties die al gegeven zijn aan je.

6. Tha Ladykillah

Tha Ladykillah Tha Nudies!

Leuk Bevonden:
    0
    Play and Charge kit kopen... kan je altijd je controller weer opladen.. Geen gezeur met batterijen.... Kosten zijn iets van 20 euro.. Niet duurder in ieder geval!

7. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    herlaadbare batterijen eens om de week vervangen als je echt fullcontinue speelt. Veel goedkoper. Pakje van 4 kost wat 5€??? tegenover zo'n play&charge kit 20€?

8. Toneman

Toneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Connectie problemen met wireless controllers

Als je nu alles al hebt geprobeerd wat hierboven staat en je ondervindt nog steeds hetzelfde?

Ik heb al nieuwe batterijen erin gestopt helpt niet. Na 6 minuten disconnect de controller gewoon.
    Kleine knopje ingedrukt en niet 1x maar meerdere malen.
    Batterijen eruit gehaald en meteen er weer in. Connect de controller voor een paar minuten dan gaat ie weer uit.

Kan de controller kapot zijn (Xbox is afgelopen zaterdag gekocht) of is hier een goep foefje voor.

Ik heb zelf 2 weken geleden een Xbox 360 gekocht met 1 extra wireless controller maar geen probleem.

Of moet je misschien opnieuw de installatie langs lopen?

Kijk uit naar een antwoord.

Alvast bedankt.

Toneman

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het beste is om de installatie opnieuw na te lopen .. het lijkt er op dat je controller niet goed gejoined is .. Mocht het probleem zich nog steeds voor doen bel dan de helpdesk van Microsoft

10. Toneman

Toneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok hartstikke bedankt voor je reactie. Ik ga dit met hem doorlopen en kijken of het hieraan ligt.

Bedankt voor je snelle reactie.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm .. mocht je zo nog vragen hebben dan hoor ik het graag :) ... als je een battery pack hebt gaat het joinen nog makkelijker want dan stop je de usb stekker er even in

12. Toneman

Toneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou das mooi.

Ik was sowieso al van plan om die battery pack tzt te kopen. :thumbs:

Maar eh,.... ik neem aan dat mijn wireless controller nog wel wireless blijft toch ondanks de battery pack?
    Omdat je zegt dat je hem ff moet connecten met de usb ingang. Of is dit nu een hele stomme opmerking/vraag :eek: ?

13. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    koop dan gewoon een oplader en 4x oplaadbare penlightes. Gebruik er 2 en hou die andere 2 achter de hand, als ze leeg zijn pak je de andere 2 en laad je die andere weer op. Ik heb van Panasonic 2600 mAh batterijen en die gaan ontzettend lang mee. Batterijen kosten 8eu en oplader 15-20euro. Tenminte beter dan dat in mijn ongen onnozele plug en charge kit, want daar gaat je wireless ;)

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hij blijft gewoon wireless .. als je slim bent koop je een play and charge kit en of een quick charge kit .. beide zitten een batterij bij :) en met de quick charge kit kan je 2 batterijen tegelijkertijd opladen en de play and charge kit is handig als je vaak je controller wilt joinen op een andere xbox 360

15. Toneman

Toneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou beste game fanaten. Thx for the input.

Maar het probleem bestaat nog steeds. Dit kan absoluut NIET aan de batterijen liggen.

Heel vaag allemaal hoor.

Gister weer naar mijn zwager en ik heb de initial setup gedaan en de controller met het kleine witte knopje laten vinden. Gaat allemaal goed. No problem.

Maar de controller verliest contact met Xbox op de meest aparte momenten.

Ik zal zeggen wat ik gister heb geprobeerd.

We hebben Fifa 2006 World Cup op gestart. Nou tijdens de menutjes verliest ie al soms de connectie. Tijdens het spelen verliest ie na ± 2 á 3 minuten al de verbinding (tijdens het spelen).
    Toen ben ik maar Bejeweled 2 gaan downloaden. Tijdens download continu verbinding met Xbox. Klaar met downloaden - Spelen van Bejeweled langste potje 13 minuten - no problem. Steeds connectie.

Dan maar proberen om Burnout via Marketplace te downloaden - meteen D/C (DisConnected) :mad:. Echt super irri. Daarna batterij eruit en meteen er weer in. Weer contact met Xbox. Toen Download van NFS Most Wanted gestart GEEN verlies van connectie. :confused: :confused: :confused:

Ik ben naar huis gegaan en we hebben via chat met elkaar gesproken. Ging zonder problemen.

Nogmaals Fifa 2006 aangezet. Uiteindelijk hebben we een potje kunnen spelen alleen mijn zwager had tijdens het spelen 6x D/C van wireless met Xbox. We zijn toen maar gestopt.

We gaan zaterdag wel terug met dat ding voordat we het in elkaar stampen :mad: , want hier snap ik echt niets van. Mogelijk is er iets kapot ofzo.

Of jullie moeten tot slot nog iets weten maar mijn kennis gaat nu niet meer verder. :{

BTW de korte minuutjes die we konden spelen is wel ECHT gaaf hoor.

Maar goed nu de rest nog.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties.

Toneman

16. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    terug gaan zal geen zin hebben aangezien de winkelier absoluut niets voor je kan doen.

even met de Microsoft helpdesk bellen en het euvel daar bespreken , je krijgt dan waarschijnlijk of een andere controller en als het dan nog bestaat een andere Xbox

Telefoon

Zeven dagen per week telefonische ondersteuning:
    0800 023 3894

of 31 202036606 als je mobiel belt

Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895

De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00

17. Louike

Louike Far Beyond Metal

Leuk Bevonden:
    0
    t connect knopje ingedrukt houden, ff indouwen helpt (bleef ik ff op haken toen ie terug kwam van de garantie...)

18. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Ging er geen nieuwe topic voor openen dus zal ik mijn vraag hier maar stellen.
    Heb sinds eergisteren mijn wireless adapter voor de X360. Aangesloten en het was al meteen ok. Dus op dat gebied heb ik zeker niet te klagen.
    Hiernet was ik muziek aan het luisteren op de X360 die op de computer staat, ineens was verbinding onderbroken en zat ik ineens op een "Philips Wifi connection", wat niet mijn verbinding is. Ik veronderstel dat er in mijn buurt nog iemand is met een wifi netwerk maar wat kan ik doen zodat de X360 niet meer deze verbinding kiest? Of moet eigenaar zijn Wifi instellingen beter configureren?

Bij mij is het ingesteld met "restrict access" dus kan er alleen mijn PC/Laptop/X360 op internet.

EDIT: hiernet werd weer mijn verbinding onderbroken met X360, is sinds ik de wireless adapter heb dat ik vaker onderbroken word. Iemand enige idee? Ik zit met een Linksys router, ingesteld op 802.11g

EDIT 2: Verbinding met Xbox live word blijkbaar alleen onderbroken wanneer ik muziek afspeel vanaf mijn PC (shared met programma "windows media connect"). Ik had dit niet toen ik rechtstreeks met kabel was verbonden :mad:

Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  19. Toneman

Toneman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil alleen ff reageren op mijn eigen post mbt de afloop.

Uiteindelijk bleek het gewoon aan de controller te liggen die was niet goed. Maar hij kreeg ook problemen met het spelen van Fifa 2006. Er werd gezegd dat de cd smerig was. Dit gebeurde als je de Xbox rechtop had staan maar ook als je hem plat legde.

Ik heb zijn wireless controller op mijn Xbox gehad en dat ding verloor gewoon connectie en de game daar was niets mis mee.

Nu heeft mijn zwager gewoon een totaal nieuwe Box gekregen en die schijnt nu wel te werken.

Gaan we zo ff uitproberen door te gamen.

Dus uiteindelijk had het reconnecten geen nut omdat ie gewoon kapot was.

Maar toch bedankt jullie allemaal voor jullie reacties.

CU online

Toneman
    tag - Tonelock

Deel Deze Pagina