Ik hoop nog altijd op een volledige remake van Dark Forces (Deel 1) Maar dan met next gen graphics, orchestrated muziek en extended missies. Want ik vond de sfeer en de focus op undercover missies zonder Jedi's en Lightsabers erg cool. Omdat er in die periode in de Starwars Saga zowiezo haast geen Jedi's meer waren. Dark Forces 2 vond ik al minder door de erg slechte acting in de cutscenes en de focus op het Jedi zijn vond ik ook een beetje onafgewerkt en houterig aanvoelen. Jedi Outcast was wel grafisch weer mooi, maar ik vond de gevechten met stormtoopers e.d. in het begin niet lekker aanvoelen, hoewel ik het Jedi gedeelte wel weer goed vond door de dynamische gevechten. En Jedi Academy ben ik amper aan begonnen. Het mist gewoon een "feel". Ik heb het misschien gewoon even gehad met de Jedi gameplay. Ik wil weer de oude Dark Forces. De laatste missie was te vet met het gevecht met Mohc in de Arc Hammer. Multiplayer zou natuurlijk ook aanwezig zijn met de focus op gunplay en gadgets.
Verder verlang ik ook al heel lang naar een nieuw deel in de X-Wing serie (Wing Commander ook wel trouwens). Ik vind het vaak jammer dat de meeste space-flight games zich nu meer focussen op totale vrijheid en handelen enz enz zoals Freelancer bijvoorbeeld. Ik zie graag weer een echte story driven Starwars Flightsim zoals X-Wing Alliance. Starfighter en Jedi Starfighter vond ik te acrade aanvoelen bijvoorbeeld. X-Wing Alliance betrok je echt bij het verhaal door de e-mails, spannende missies en je kamertje waar steeds meer trofeeën kwamen te hangen. Ook misschien omdat de character die je speelt zelf nooit in beeld kwam en je daardoor meer het gevoel had dat je zelf de piloot was.
Ik hoop dat Lucas Arts weer eens een goed afgewerkte Starwars game gaat neezetten zonder standaard "Cash in" formule zoals de Episode I, II en III games. Maar meer projecten waar je echt het "starwars gevoel" krijgt.
Ik was trouwens wel heel erg verrast door LEGO Starwars. Zeker 1 van de betere starwars games in afgelopen jaren. Gewoon omdat het de actie en avontuur van de films goed neerzetmet leuke humor en easy to pick up gameplay. Deel 2 komt ook zeker in mijn collectie!
Laatst bewerkt: 8 apr 2006