[HDD] Data herstellen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Martini, 15 apr 2006.

  1. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Een tijdje terug is me harde schijf (SATA) van me pc kapot gegaan, heb alles geprobeerd om te herstellen, maar hij kan Windows gewoon niet opstarten, nou zat ik te denken om een nieuwe harde schijf te kopen (SATA) daar windows op installeren, natuurlijk master en de harde schijf die geen Windows kan opstarten op slave zetten en proberen bestanden over te zetten.

    Hebben jullie enige tips of ervaring hiermee, laat ze graag horen.
     
  2. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    als je tegenwoordig een schijf koopt zit er een progje bij die de hele zooi van de oude schijf overzet naar de nieuwe, zo behoud je je gegevens.
    mss dat je met de windows cd kan opstarten als de bios je "kapotte" schijf ziet
    en dan doen wat ik als eerste heb neergezet.
     
  3. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil niet alles overzetten, wil meer de mogelijkheid kunnen om te kunnen kiezen wat ik wil overzetten.
    Waarschijnlijk zou de schijf ook niet groot genoeg zijn :+
    Maarja is ook een mogelijkheid, maar wil meer info weten over de theorie of het kan, want dat zou wel beter zijn.
     
  4. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    je bedoelt muziek enzo

    als het niet in het register staat kun je dat gewoon overzetten+ als je bios de "kapotte"schijf ziet.

    of

    je maakt een nieuw boot bestand met de windows cd, dan maakt hij een nieuwe boot op de harddisk en start windows gewoon weer op
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2006
  5. MiGilleS

    MiGilleS Green Mile User

    Berichten:
    725
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je al gekeken op de oude schijf op FAT32 staat ??
     
  6. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja muziek en andere data, de bestanden in het register zijn niet zo van belang.
    Ik denk dat de bios gewoon de "kapotte schijf" zit, maar vraag me meer af als ik Windows op de master en slave heb staan gaat dat niet ingewikkeld worden of heeft master dan voorrang?

    Hoe werkt dit precies heb je hiet wat meer details over, misschien een website, bespaart jou ook weer wat getyp ;)

    Ik weet niet wat dit hier heeft mee te maken, maar het is een NTSF harde schijf.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2006
  7. patrickm

    patrickm you only live once

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon de windows cd erin en vanaf die cd booten dan gaat hij de drivers laden
    ,als hij klaar is met laden zie je het scherm met de vraag of je windows wilt instll
    of dat je je systeem wilt herstellen ned ( repair eng)

    druk r in voor repair geloof ik, dan even de help text inzien voor de juiste term die je moet gebruiken.

    wijst zich zelf uit
     
  8. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat heb ik dus al geprobeerd, maar als ik de locatie opgeef krijg ik een error dat er bepaalde bestanden missen in system32.
    Dan zegt die dat ik via herstelmodus (waar ik dus inzit) moet proberen of laatste gewijzigde settings gebruiken die wel werkte, maarja die zijn er niet.

    Dus denk dat ik maandag maar een HDD ga kopen of kijken of iemand anders een SATA pc heeft.
     

Deel Deze Pagina