De zwarte balken thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arie_Bombarie, 5 feb 2006.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    die van mij kan het aan (tenminste...hij ontploft niet als ik 60hz instel)

maar wat heb ik er aan? ik zie geen verschil :confused:

2. BandOfBrothers

BandOfBrothers Wow,There's Internet

Leuk Bevonden:
    0

Heb 2 maanden bij bcc een panasonic 82 cm breedbeeld gekocht voor 450 euro en werkt lekker met de 360.
    Misschien nu nog goedkoper aangezien men met de lcd's en plasma's verder willen gaan.
    Maar geen spijt van de aanschaf.:cool:
    Maar 60 Hz accepteerd ie niet.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    iedereen zit hier te praten over 50 of 60 hz, maar niemand die mij het verschil kan geven ??:'-(

4. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien hoe ik er op kan letten bij de aankoop van een TV dat ie 60 HZ ondersteunt?

Het 4:3 TV wat wij beneden hebben staan is een 50 HZ TV, maar ondersteunt wel de 60 HZ van de 360...
    (En heb hier niks over kunnen lezen in het boekje ervan)

5. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb hele kleine balkjes... ik moest switchen van pal 60 omdat ik een witte storing/balkje bovenin het beeld had terwijl me oude xbox wel pal 60 kon hebben! Dus heb ik hem nu op pal 50 en ik heb hele kleine balkjes; Zal wel komen omdat ik een 51 cm tv heb! Maar als ik hem op widescreen zet in en plaats van normal dan zijn de balken weg!

6. BandOfBrothers

BandOfBrothers Wow,There's Internet

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk kijk ik niet of de tv 60 Hz aankan, de mijne kan het niet(zie vorig).
    Maar met een dvd heb ik gewoon fullscreen beeld op 50 Hz.
    Ik heb wel in de dashboard aangegeven dat ik widescreen wil hebben.
    Denk niet dat je je daarop blind moet staren.

7. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, want bijv. Dead or Alive 4 werkt alleen in 60 HZ en ook de filmpjes in bijv. Kameo gaan schokkerig @ 50 HZ.

8. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    achter op je kabel die naar de scart toe gaat zit een schuifje. die kan je op HDTV of gewoon tv zetten. heeft het daar misschien iets mee te maken? of is het al opgelost met het Hz gebeuren.

9. Cybrand

Cybrand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Breedbeeld, never!

Een breedbeeld? Die zal ik zeker nooit kopen! Ik heb net een nieuwe tv gekocht en weer een normale 4:3 tv.
    Het hele breedbeeld gebeuren wordt je lekker door je strot geduwd, ook al vindt je het lelijk toch moet je wel. Films die voor de helft zwarte balken hebben en nu ook de games. En daar betaal je €60,- per game voor dan, een optie om eventueel in breedbeeld te kunnen spelen zou je moeten kunnen selecteren in het spel. Dit lijkt me technisch zeker haalbaar. Jammer, maar als games zo blijven dan verkoop ik die zogenaamde next-gen wel op Marktplaats. :mad:

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan kan je de andere next-gen ook overslaan .. in amerika is breedbeeld de standaard geworden .. eigenlijk overal... het was eigenlik idioot dat bij een 4:3 beelden worden afgekapt. Breedbeeld is gewoon de standaard Nederland loopt gewoon erg veel achter ... om even een aantal voorbeelden te laten zien :eek:

De één is 4:3 en de ander is 16: 9.. 16: 9 is het origineel dat je in de bioscoop hebt gezien.. als ik jou was zou ik de tv op marktplaats zetten :)

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

[​IMG] -[​IMG]

check www.widescreen.org

Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  11. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Dan mis je nog aardig wat op een 4:3 tv...

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan weet je ook wat je mist als je aan het gamen bent ...

13. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo het is toch 16:10 ?

14. Cybrand

Cybrand Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat zeker niet, en breedbeeld is leuk met films enzo, alleen da er geen optie in de games zitten om op 4:3 zit, dat is op zijn minst zeer merkwaardig.
    PGR3 en Oblivion hebben geen balken, het kan dus blijkbaar wel, en ik hoor niemand klagen dat deze games niet breedbeeld zijn;-)

15. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0

nee het is 16: 9, maar niet helemaal eerlijk, want die plaatjes zijn anamorphic (2.35:1) en dus nog breeder dan normale 16: 9 (1.85:1) formaat.

maar idd breedbeeld ownt natuurlijk wel de 4:3

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het is inderdaad 16: 9, maar er zijn nu al inderdaad tv's uit welke 2.35:1 ondersteuenen en die willen we eigenlijk allemaal ;) .. maar goed we raken nu minder detail kwijt dan op de 4:3 schermpjes

Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  17. nightmonkey

nightmonkey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    over zwarte balken gesproken: ik heb t op mijn tv bij pgr3 ook, net als bij GRAW (dit laatste is logisch, aangezien die game 16: 9 is). Op m'n ps2 heb ik het niet bij m'n eigen TV, maar het beeld is daarbij ook wat opgerekt:confused: Als ik de ps2 namelijk aan de tv van m'n ouders hang heb ik wél zwarte balken, en is het beeld gewoon goed. Vage shit dus allemaal, maar ja, ben allang blij dat ik bij m'n 360 geen opgerekt bbeeld heb!

18. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0
    err alle tv's ondersteunen 2.35:1.

alleen hebben dan breedbeeld tv's nog balken boven en onder, en voor zover ik weet zijn er nog geen echte 2.35:1 tv's (wat ook vrij doelloos en onpraktisch is trouwens).

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    er zijn al 2.35:1 en dat is weinig doeloos hoor :eek:

20. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik ook nog ff een vraagje, niet echt zwarte balken maar wel daaraan gerelateerd.
    Ik heb een mooi breedbeeldje 82 cm op de kop getikt voor bijna geen geld, leuk en aardig maaar.

Het beeld wat ik krijg is wel groot maar ook behoorlijk onscherp. Nu heb ik em al van pal 60 naar pal 50 gezet, daar werd het al iets beter van maar sommige letters zijn nog steeds vrij grof en korrelig. Komt dit gewoon door de tv en hoort dat bij zon grote breedbeeld of heb ik nog iets over het hoofd gezien...

Het is trwns een 100hz maar niet plat.

Deel Deze Pagina