hoi ik heb forza motorsport pas gekocht en vind het een erg goede game alleen nu zoek ik er een racestuur met pedalen bij maar heb geen idee welke goed zijn en welke niet? Waar moet je op letten, zijn er recensies, wat zijn de prijzen etc. Wie kan me hiermee helpen? Alvast bedankt!
Tja..... Oke ik heb even een paar stuurtjes voor je neergezet: Dit stuur heb ik zelf, hij is goedkoop voor een stuur alleen het nadeel is dat hij nog al aan de kleine kant is en niet het echte race gevoel geeft wat je wilt hebben, Stuur is te koop op de Neckerman.nl Dit stuur bij dixons is denk ik wel beter voor je: Specs: Misschien helpt het je bij je keus succes verder
Als je geld teveel heb zal ik gaan voor de playseat (www.playseat.nl), heb er zelf ook 1 en het is echt super om in te rijden!
Ik had zelf het williams F1 stuurtje.. vond het een prettig stuurtje, en beter dan het stuurtje dat ik had voor de pc. Is nu volgens mij ongeveer 50 euro
Er is er eentje met een gesimuleerde vorm van Force Feedback. ik ben helaas ff de naam kwijt, ik zal eens zoeken voor je. maar dat is naar mijn mening de beste.
Die heb ik. Dat is de Fanatec Speedster 3. Die is inderdaad meer dan prima en zeker veel beter dan al het andere beschikbaar voor de Xbox. Ik heb er ook een playseat achtig iets bij, maar dan beter. Heb ik met een oom samen gemaakt Check de attachment maar. Daar is het betreffende stuurtje ook aangesloten. Vet hoor!
Ja met dat stuurtje kun je Forza ook spelen. Sterker nog, het is 'het' Forza stuurtje. Er zitten speciale presets in voor Forza. Speelt er echt heerlijk mee (al haalt het niet het niveau van de combinatie GT4 + Logitech Driving Force Pro). P.s. : zo te horen is het stuurtje bij MM Alexandrium degene die ik bedoel. Want ik weet niet van een ander Xbox stuur van die prijs. P.s.2 (niet de spelcomputer) : dat is ondertussen al niet meer mijn gamehok. In mijn woonkamer heb ik een wat vettere setup Al is het helaas niet erg praktisch om daar voor vast mijn race-frame te laten bivakkeren. Die sleep ik dus af en toe uit die andere kamer vandaan..
Mocht je interesse hebben in zo'n Fanatec Speedster 3 Forceshock racestuur (zie onderstaande foto), dan heb ik de mijne te koop. Ik heb er slechts een paar (+/- 10x) meegespeeld en heb alles (met doos) compleet. Voor € 70,- is die van jou. Op deze site, kan je alle setting en spelletjes waar je hem nog meer voor kan gebruiken --> http://www.fanatec.com Hier ook nog een filmpje van het stuur: http://www.gamespot.com/xbox/driving...ter_devint.asx Indien gewenst heb ik ook nog een complete Playseat, die erbij past. Zie foto: Zie specificaties: http://www.playseat.nl/index.php?product&nav=46/250/1 Hier vraag ik € 100,- voor en is ook pas een paar keer gebruikt. Mocht je interesse hebben, dan laat me het maar even weten groeten
k zou je zelf een playseat maken.heb ik ook gedaan en scheelt weer de nodige euries.... moet je wel alleen de tijd voor hebben natuurlijk
Wat maakt nu het verschil tussen de logitech stuur van 50 euro en de fanatec van 140 ofzo euro, beide even groot en allebei knoopen en force feedback. Waar zit het verschil om ervoor te kiezen 3x zoveel voor het ene stuurtje tov het andere uit te geven?
Nou, ze zijn allebei officieel geen Force Feedback (is een licentie kwestie). Helaas, zou ik zeggen. Want Force Feedback is hemels in een goed racespel. Het Logitech stuur heeft alleen rumble. Je voelt een rumble effect als je over kerbstones of naast de baan rijd bijvoorbeeld. Maar zeker geen echte tegenstuur effect. Komt niet echt in de buurt van Force Feedback dus. Het Speedster stuur van Fanatec heeft daarentegen een soort geavanceerde Force Effects, waarbij 3 motoren via het rumble signaal van de controllerpoort sterke tegenstuur effecten kunnen produceren. Dit komt alleszins in de buurt van Force Feedback. Ze zijn het dus allebei officieel niet. Maar die van Logitech komt ook echt niet in de buurt, en die van Fanatec wel.