De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Mooie opstelling!
    Grappig om te zien dat je dezelfde tv meubel hebt als ik.
    Zo kan ik mooi zien hoe het er bij mij uit gaat zien :D

Bedankt ! en veel plezier met je nieuwe apparatuur

2. trodat4030

trodat4030 Scrat is cool ;)

Leuk Bevonden:
    0

Ja idd, het was @Home.
    Maar het punt is dat je voor de decoder een aankoopbedrag van (dacht ik) 299,- kwijt bent en je moet er een kaart bij kopen (of je krijgt de eerste gratis bij de decoder) die maar een jaar geldig is.
    Daarna moet je weer een nieuwe kaart kopen...
    Dan heb ik persoonlijk liever 2,16 per maand meer betalen (en aan het einde van mn abonnement weer de decoder teruggeven), dan elk jaar een x bedrag (heb geen idee wat die kaarten kosten)
    Maar ik, als Amsterdammer, heb gewoon geen keus, of ik moet met een schotel gaan werken.Lijkt mij niet chill...

3. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik zit ook met dat aankoop bedrag in mijn maag.
    Maar we hebben hier thuis al digitale tv van @home en bevalt me wel.
    Ik ga morgen maar eens kijken naar de kwaliteit van @home.
    Als ik zo'n decoder koop dan iig voor het wk.
    Anders moet ik maar het eerste het beste cafe binnen stappen waar ze een beamer hebben.

4. DaMon NL

DaMon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb beneden een vette hd-ready van samsung staan.
    Maar ik mag mn 360 er niet op aansluiten
    Boven op mn eigen kamer heb ik een lcd van samsung,
    maar die is jammergenoeg niet HD.
    Soms sluit ik em stiekem aan beneden.
    Maar ik merk dan eigelijk niet zoveel verschil met mijn eigen TV.
    Misschien dat ik de instellingen verkeerd heb?8)

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En hier in ons plaatje renswoude hebben we zelfs nog geen digitale tv.. Kutzooi.. vind t slordig dat die niet landelijk dekend is

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de HDTV Settings aan hebben staan. Dus Component aansluiten (of VGA), de Switch op HDTV zetten en dan in je Dashboard naar HDTV Settings gaan. 720p widescreen :)

7. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Welkom trouwens,

Dan heb je m waarschijnlijk niet op HDTV staan.. Schuifje op je compomentkabel... En dan HDTVsettings!!

edit dankje Z3R0-P4R4DOX

8. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ach digitale tv vind ik geen revolutie alleen op een oude tv ziet het er scherper uit.
    ik vind het niet de moeite waard om dat te kopen mischien iets beter kwaliteit.
    Enige reden voor mij om het te kopen is de toevoeging van film 1*)

9. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om een HD-TV te kopen, en ik heb er écht heel lang voor moeten sparen, maar mijn vragen zijn: is HD-TV echt zo'n verschil tussen een normale tv of LCD? En ik ben van plan om de Samsung LE27T51B (66 cm) te kopen denken jullie dat die tv goed is? (die laatste vraag is voor mensen die die model hebben, en die misschien meer info weten over die model) ik heb op de Samsung site gekeken, maar daar heb ik niet zo veel aan. ( Ondersteunen alle Samsung HD-TV's in iedergeval 720p en 1080i?

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  10. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 weken geleden voor de keuze gestaan of een le26r51bx of een le27t51b.
    De extra inch was juist de druppel dat ik hem niet ging kopen het beeld leek meer in de lengte uitgerekt.
    Ook het uiterlijk vind ik veel minder mooi als een le26r51bx ik ben dus voor deze gegaan vanwege het uiterlijk maar er is nog 1 punt hdmi de waarschijnlijkem meest gebruikte manier waarop de toekomstige hd bronnen naar de tv worden gestuurt zitten niet op de le27.
    Als je echt niet minder als 27 inch wilt zou ik je willen aanraden om toch door te sparen voor een 32 inch.

11. 36O

36O Guest

Jongens ik had een vraag, ik wil namelijk mijn pc monitor aansluiten op m'n 360(ik had in Xboxmagazine gelezen dat je tft beeldscherm hoogstens een reactietijd van 20miliseconden mocht hebben, en de mijne heeft 16milliseconden dus dat zit wel goed).

Maar als ik HD trailers g downloaden dan kan ik ze niet goed afspelen, dat hakkert hij namelijk, waar ligt dat aan? en heeft het nu wel zin om hem aan te sluiten?

Tevens was ik benieuwd wat nou beter was, 720p of 1080i.
    Alvast hartelijk bedankt jongens.

12. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Leek me leuk om ook dan HDTV te gaan nemen.. maar aangezien we al geen digitale tv kunnen krijgen... vin kwaliteit wel duidelijk beter trouwens..

13. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    360 720p is beter :) (had ik van fardo gehoord)

14. Tyrone 006

Tyrone 006 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..

Hallo mede gamers,

Ik ben Tim en ik ben nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb een Xbox 360. Deze wil ik aansluiten op mijn SAMSUNG HDtv. Dit gebeurt dmv. de standaard microsoft kabels met de tulpstekkers.

Deze kabel heeft 6 tulpstekkers een volledige RODE, WITTE en GELE kleur en een Rode, Blauwe en Groene (met grijs)

Nou weet ik dat die volledige RODE en WITTE voor mijn geluid zijn en mijn Rode, Blauwe en Groene (met grijs) zijn voor mijn HD beeld. (Die volledige GELE houd ik over, die is nl voor mijn gewone beeld)

Dit heb ik allemaal al in elkaargezet in ingeplugd. (kan je niet veel verkeerd mee doen, gewoon kleur bij kleur)

Nou komt mijn Probleem. Mijn HDtv heeft een EXT.1, EXT.2, AV Video en een Compound zender.

Na de instellingen van HD kwaliteit op mijn Xbox 360 zelf heb ik mijn HD beeld op mijn Compound zender en mijn gluid op mijn AV video zender.

Dus ik kan mijn spellen spelen met mooi HD beeld maar dan zonder geluid of zonder beeld maar dan met geluid spelen.

Ik krijg het niet voor elkaar om die 2 dingen op 1 zender te krijgen (waarschijnlijk de compound).

Wie weet wat het probleem zou kunnen zijn en/of zijn er al meerdere menden met dit probleem op de proppen zijn gekomen.

mvg.

Tim

15. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn samsung lcd le26m51 heeft gewoon een witte en rode (voor het geluid) naast de component(rode/blauwe/groene) Als je dus de stekkers in het juiste kleurtje doet, heb je geluid op die aansluiting. Meestal zitten geluid en beeld dus vlak bijelkaar. Moet je even in je handleiding kijken denk ik. Daar staat het vast wel in.

Welke type tv heb je?

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    720p is beter dan 1080i
    720P is vele malen superieur aan 1080i en wel om de volgende redenen:

1080i is eigenlijk 1920x540 in theorie, in de praktijk komt het vaak niet boven de 1200-1400x540 uit.
    Om interlaced artefact tegen te gaan (denk bv aan linetwitter en staircasing) wordt er gefilterd dit kost een kleine 25% detail.
    1280x720 is puur progressive als hier wordt gekozen voor de opname techniek 720P60 ofwel 1280x720P op 60 fields per seconde betekend dit dat er dus 60 unieke momenten in de tijd in volledige resolutie worden opgeslagen per seconde, dan praten we over zeer smooth pans. Dit kost echter wel een behoorlijke aanslag op de bandbreedte. Voor film wordt vaak de optie 720P24 gebruikt dit behoudt op zich dezelfde schokjes als de interlaced vormen omdat er simpel weg maar 24 frames uniek bronmateriaal is.
    De oplossing hiervoor komt er echter aan, veel moderne films worden tegenwoordig al digitaal geschoten, het is mogelijk om die films nu op 720P60 uit te kunnen brengen, dit echter volgens mij nog maar zelden gedaan. De komst van een echt HD-DVD formaat en de opkomst van de digitale cinema zou daar een enorme boost voor kunnen betekenen.
    Een progressive formaat wordt niet gefilterd waardoor de volledige resolutie behouden blijft en tevens is het beeld vrij van linetwitter en alliasing fouten (staircasing).
    Nadeel van 720P is wel dat het meer bandbreedte eist dan 1080i, geloof het of niet maar 1080i kan vaak goed worden weergegeven op lower spec CRT's terwijl 720P daar al een stuk moeilijker wordt.

Er is natuurlijk wel een beter formaat dan 720p en dat is de eerder genoemde 1080p.

17. Tyrone 006

Tyrone 006 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Aldmar:

Nou ik heb een LE26R51B [​IMG]

en ik heb ook gewoon die witte en rode (voor geluid) naast de component(rode/blauwe/groene) en ik heb de stekkers in het juiste kleurtje gedaan.

maar hij geeft geen geluid

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  18. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is niet je monitor, maar ik denk je pc(ofwaarmee je die filmpjes dan ook afspeelt:))

19. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    DAn weet ik het helaas zo snel ook niet. Ik heb ze er gewoon in gedaan en er kwam geluid uit....:p

20. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    volume aanzetten? mute uitzetten?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina