De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    De rode audio stekker verwisseld voor de rode voor HD?

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben toch wel erg benieuwd naar de onderbouwing van je verhaal want er staan volgens mij flink wat zaken in die niet kloppen en je conclussie dat 720P vele malen superieur is zou zijn gaat vrij ver en een beetje kort door de bocht.

1080i is eigenlijk 1920x540 in theorie: Mee eens, interlaced signaal dus elke beelde heb je de helft van het aantal beschikbare lijnen.

In de praktijk komt het vaak niet boven de 1200-1400x540 uit: Geen idee waar je dit vandaan hebt, ik heb inmiddels een kleine 200 hd films waarvan 95% 1080i opnames zijn en het materiaal heeft gewoon de resolutie 1920x1080. Wellicht (en dat vermoed ik) bedoeld je dat de meeste weergevers niet daadwerkelijk al die lijnen kunnen weergeven maar dat doet niets af aan het materiaal.

Om interlaced artefact tegen te gaan (denk bv aan linetwitter en staircasing) wordt er gefilterd dit kost een kleine 25% detail. Hier zo ik ook graag wat meer onderbouwing van zien want dit lijkt me aan de hoge kant, en dit is ook afhankelijk van wat je op dat moment aan het kijken bent. Als het iets met veel actie en bewegende beelden is moet er wel wat gefiltered worden maar zelfs dan lijkt het me vrij veel, 25% detail.

Ik ben het er mee eens dat 720P@60hz ivm 1080i@24hz/29hz absoluut de voorkeur heeft. Maar het is dan ook geen echt eerlijke vergelijking (appels / peren), je hebt voor die 60hz veel meer bandbreedte nodig, daarom kom je het de praktijk zoals je zelf ook al aangeeft nog maar bar weinig tegen. Bij vregelijkbare bandbreedte gaat mijn voorkeur zeker bij film naar de extra resolutie van 1080i. Hebben we het over sportuitzendingen / games dan graag de 720P variant.

3. Tyrone 006

Tyrone 006 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou LeZe, L3MMING en aldmar iig bedankt voor het meedenken maar dit alles is niet het geval.

Kan iemand mij uit de brand helpen met mijn HD probleem??? (in de boekjes kan ik het ook niet vinden.)

Tim

4. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0

Dit is de achterkant van je TV. Zoals je ziet moet je de 5 stekkers (rechtsboven) allemaal op een rij aansluiten. En bij dezelfde kleur. Je zie dat je dit gedaan had. Als dit zo is en je hebt nog geen geluid, dan zou ik het echt niet weten.:{ :'-(

5. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ow ik weet al wat je dan moet doen:
    1Je gooit je tv op de grond en koopt een nieuwe en hoopt dat daar het geluid bij component wel doet.​
    2Je zoekt je bon en belt of naar de winkel of naar samsung en krijgt een nieuwe of een reparatie.​

Welke je kiest mag je zelf kiezen;)

6. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    ik ga volgende week een HD halen...

maar ik weet niet welke het beste is..

hij moet ongeveer 70 cm maar toch niet te opvallend, het liefst een beetje alluminium look (past bij mijn meubel) de kwaliteit moet 100 % goed zijn

wat zijn jullie tips, en welke merk raden jullie mij aan.

de tv is niet voor gamen alleen, ook voor gewoon tv kijke en dvd's etc

Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  7. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Plug je nou gewoon die 3 standaard stekkers met tussenstukje van de scart in je scartaanlsuiting en de rest in je HD Tv? of vervallen deze standaard stekkers die je ook in een normale tv gebruikt, en gebruik je alleen blauw rood en groen?

Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  8. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Alle kabel gaan in de Componet aansluiting.

Rood, Wit, Blauw, Groen en Rood.

9. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je Geel niet meer nodig?

10. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Nien! Is overbodig geworden.

11. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt man. Ik krijg morgen me HD TV binnen dus ik bereid me al een beetje voor. aangezien ik weinig verstand van HD heb, wil ik het liever in 1x goed doen. _O_ :D

12. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Samsung LCD is vandaag binnen gekomen:) Maar ik wacht nog even met ophalen tot het HD kastje van Samsung ook binnen is:9 (die komt over 1/2 weekjes uit)

13. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens naar de HDTV Crt van Samsung

14. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet het switch op je kabel teswitchen naar HDTV

HDTV<-->TV

15. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou nog heel even wachten met het kopen van de crt HDTV van samsung..
    Heb namelijk gehoord dat er nog wel wat problemen zijn met deze tv...

16. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke.. Heb me er verder niet in verdiept in die tv.. Maar zag m keer hier tussen staan. Mooi prijsje heeft die wel

17. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het prijsje is zeker mooi...

En die tv heeft ook een heel erg scherp beeld..

Nog even afwachten en wanneer er betere testen en reviews gedaan...is het echt de moeite waard

18. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
  19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onnozele opmerkingen in dat nieuwsbericht: De meeste platte televisieschermen kunnen nog niet tippen aan de traditionele beeldbuizen. Dat is een opmerking die helemaal niets te maken heeft met digitale televisie.

20. CO25

CO25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om de Samsung LE32R71B te gaan kopen en ik wil dit het liefst via internet doen omdat dat nog al wat scheelt in de prijs, weten jullie misschien waar ik dit het beste kan doen? en is het verstandig om er extra garantie bij te nemen ?

thnx

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina