xbox360 op 5.1setje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door terrornol2, 22 mrt 2006.

1. Thedonstil

Thedonstil Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke top, die moet dan in het "gaatje" op je advanced scart cable neem ik aan ?

2. terrornol2

terrornol2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd. gegroet

3. nightmonkey

nightmonkey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een optische toslink kabeltje gekocht, maar nu blijkt ie niet in m'n creative p580 (versterker) te passen. de AUX IN is gewoon een ingang waar zo'n koptelefoon-formaat stekkertje inpast zal ik maar zeggen.
    Vraag: 1. zijn er ook kabeltjes met aan de ene kant een optisch toslink stekkertje, en aan de andere kant zo'n formaat koptelefoon stekkertje?
    2. Heb ik dan nog wel 5.1 geluid?

ik vraag me eigenlijk af of ik m'n creative p580 überhaupt kan aanslutien op iets anders dan een 5.1 geluidskaart....

ik ga nog ff erop googlen hoor, maar dacht stel hier eerst ff de vraag :confused:

Laatst bewerkt: 13 apr 2006
  4. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan 100% een toslink kabeltje in je GP580 aansluiten, die jij bedoelt is een Cinch aansluiting. Die moet je vergeten, als het goed is zit er ergens op je decoder een zwart klepje die je kan in drukken daar moet je kabel in. Vergeet dan ook niet je schakelaar om te zetten naar toslink ipv coax..
    Als je het anders nog niet weet, moet je maar een foto maken van de achterkant van je decoder :)

EDIT: Voor de duidelijk heb ik een plaatje gevonden van de achterkant :)

In het gele hokje zit een optical aansluiting...

Alsjeblieft

5. nightmonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx.... maar ik heb een inspire p580, ipv GD580...

Achterkant:

sorry voor m'n N00B-heid, maar het middelste ding op je plaatje is dus een decoder neem ik aan... die heb ik niet. Heb m nu aan m'n pc hangen, dmv 5.1 geluidskaart. Ik denk dat hierbij voormij de kous af is qua 5.1 geluid op m'n 360?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    klopt .. je hebt geen optische ingang dus geen digitaal geluid ... je kan wel kunst matig 5.1 geluid maken ... maar das minder mooi

7. nightmonkey

Leuk Bevonden:
    0
    dan doe ik het nog wel met m'n 2.1 thrustmaster setje:) Die geeft ook goed geluid heur;)

8. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom koop je decoder dan niet ??
    DIe verkopen ze toch los :)

9. nightmonkey

Leuk Bevonden:
    0
    ach ja, zit nu een klein beetje in geldnood. ik biets wel een keer de DENON-versterker van m'n ouders, zullen ze niet erg vinden:p.

*kijkt trouwens even wat zo'n decoder kost*

10. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
  11. nightmonkey

Leuk Bevonden:
    0
    je bedoelt deze?:
    N.Cable-626-1m0 - Optische Kabel - € 5.80 inclusief BTW Product toevoegen aan winkelwagen
    Universele optische kabel met aan elke zijde zowel Toslink als 3,5mm pluggen. Veranderen van plug gebeurd door middel van verloopstekkers.

dan heb ik dus wel 5.1 geluid begrijp ik uit jouw reactie? Zou tof zijn!

12. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Optisch naar 3,5mm plug.
    Kan niet digitaal, is allemaal bollocks...je geluid zal waarschijnlijk van digitaal worden omgezet naar 2.0 stereo.. je dolby koptelefoon maakt er, met behulp van pro logic, of pro logic II, een soort 'surround' van. verwacht dus absoluut GEEN dolby digital 5.1

13. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Lul nioet zo slap man, aan je post te zien probeer je je drol terug te trekken! Hoezo voor lul......

@TS Async geluid hangt af van de DVD in kwestie. Dual layer dvd's leest ie idd minder goed.

En je 5500 kan ruis gaan geven op de rear speakers, mocht dat zo zijn bel dan met logitech. Dat is nml een productiefout.

14. tasso

tasso de gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou waarschijnlijk weet je niet waar je over praat.
    Ik heb bv de hq2300 van creative en die gaat van de optische kabel dus de 360 naar een minijack in de decoder van de creative hq2300 nou en ik garandeer je het is echt dts, dolby digital en pro logic.
    Het signaal blijft digitaal want als je kijkt dan licht de optische kant en de mini jack kant rood op

15. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Wordt ik aangemoedigt :eek: ?

16. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een minijack is een 3,5mm aansluiting, veel gebruikt als koptelefoonaansluiting, die zijn allemaal 2.0 stereo

17. nightmonkey

Leuk Bevonden:
    0
    via decoder krijg je natuurlijk wel 5.1 ja.... via 'gewoon' 3,5 mm minijack niet...

18. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Creative inspire 5.1 D5500 upgraden

ik wil mijn 5.1 D5500 setje van creative met behulp van de DDTS-100 decoder upgraden (oude decoder heeft alleen maar dolby digital de DDTS-100 dolby digital 2 en DTS) maar met behoud van de boxjes van het D5500 setje.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit mogelijk is

BVD_O_

19. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb wel aardig veel ervaring met geluid, en als ik jullie was zou ik die subwoofer (belachelijke hype) er maar is uit gooien en er een 5.0 set van maken, de bas zit bij goede boxen namelijk al in elke box, dus hoef je geen subwoofer die alleen maar zorgt voor faseverschuiving. (laag is eerder bij je oor dan hoog, of andersom) echte goede boxen (met bas) zijn van een boxenmerk (wharfedale, b&o, jbl, w&a, klipsch) en niet van een allesmerk zoals logitec, sony of yamaha. dan moet je natuurlijk ook een goede versterker hebben van een degelijke kwaliteit.

ik weet zeker dat ik nu erg veel commentaar krijg op dat subwoofer gedoe, maar elke geluidskenner weet dat het waar is.

20. diemario

diemario Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ohja ik wou nog ff zeggen dat je beter geen digitaal gluid naar analoog kan converteren, gebruik gewoon de tulpstekkers (rood, wit) en zet je versterker op prologic

Deel Deze Pagina