[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eww

eww Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig ik dacht dat de fout bij mij lag, router al tien keer uit gehad xbox instellingen aangepast.

Wilde even de demo van Burnout downloaden maar dat word dus wachten hopelijk doet xbox live het vanavond weer.

2. H3rm1t

H3rm1t From Here 2 Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand advies voor wat voor Wireless Bridge ik moet kopen voor mn originele XBOX, niet te duur natuurlijk :)

3. japie

japie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht een hele domme vraag, maar ik heb er nu eenmaal de balluh verstand van :mad: en van al die technische termen op het forum gaan m'n oren tuten.... Heb al verschillende zoekopdrachten gedaan, maar zie door de bomen het bos niet meer:'-(

Heb sinds kort m'n 360 binnen (premium) en ik wil dus op Live. Momenteel heb ik nog adsl aan een draadje, maar wil overstappen op draadloos internet omdat ik geen zin heb nog een draad door het huis te spannen....

Is de aanschaf van een "microsoft wireless networking adapter" met een draadloze router voldoende, die ik dan aansluit op m'n bestaande modem? Of is dit een wel heel domme vraag....:confused:

Ik wil puur met Live kunnen gamen, en wil m'n pc in principe niet perse gebruiken (dus films, muziek, foto's op m'n 360 interesseren me niet...)

Nogmaals, ik snap er geen -piep- van, dus vergeef het me als ik in het verkeerde forum zit of als de vraag al vaker is gesteld.

Alvast bedankt_O_

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je modem draadloos is dan is dat indedaad voldoende

5. japie

japie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks!

M'n modem is niet draadloos, maar die schaf ik dan wel eentje aan...
    Moet ik dan een draadloze router en een draadloos modem hebben in combinatie met die "MS wireless network adapter"? Of is een draadloze modem alleen al voldoende. Ja, ik weet het, ik heb er echt geen verstand van...:+

Nogmaals dank!

6. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    nou inmiddels heb ik mn draadloos netwerk adepter al een tijdje verkocht nu doe ik gewoon via ethernetkabel maar nu heb ik een psp gekocht hiermee wil ik ook online. alles gaat weer goed, behalve bij ip adress mislukt het. dan wil ik die handmatig invoeren. maar waar kan ik dat zien/checken?

7. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Het Probleem

Wat is het probleem : wirreles adapter xbox360 vind router niet
    Welke provider?:mad:home
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) : 400up/1000down

Modem

Welk merk modem heb je?:arris
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?:allebij gebruik ether naar router

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Norton

Router

Welk merk router heb je?: linksys
    Welk router type?:wrt54G
    Welke firmware?:versie 1 update niet mogenlijk
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:draadloos

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:wireless network not connected
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:wireless network
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

8. abbie

abbie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is dat het draadloze netwerk in ons huis niet snel genoeg is.
    Ik zal het even beschrijven.

Wij hebben een normale router (geen wireless) en aan de router hebben wij een Wireless Access Point (Klik hier).

Aan m'n Xbox 360 heb ik een Wireless-G Ethernet Bridge V2.0 staan (Klik hier).

Mijn computer is gewoon met kabel, niet draadloos.

Als ik vervolgens "Media Center Extender-netwerkprestatiebeheer" open op mijn computer en ik wil het bereik meten, komt ik niet boven de 4 van de 10 balken uit. En je moet minimaal 6 van die balken hebben voor een acceptabele prestatie!

Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb de acces point zelfs al naast de Wireless-G Ethernet Bridge gezet, maar toch kom ik niet boven die 4 balken uit.

Weet iemand hoe dit komt?

Laatst bewerkt: 29 apr 2006
  9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    169. betekend dat je geengeldig adres hebt gekregen

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @abbie: wireless is te langzaam, 54mbps klinkt leuk maar ik heb de snelheid van 1 enkele connectie nog niet sneller gehad van 600 a 800kb per seconde. Met meerdere connecties kon je veel sneller uit maar je xbox pakt maar 1 connectie. Om die reden ben ik zelf weer terug gestapt naar een bedraad netwerk. Voor gamen is het wel snel genoeg maar niet als je video wilt streamen.

11. abbie

abbie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat het dan wel lukken als ik de orginele xbox 360 netwerkadapter gebruik? Daar staat namelijk bij: "Streaming van foto's en muziek uit Microsoft® Windows® XP en opgenomen tv-programma's, films en video's van je pc met Microsoft Windows XP Media Center".

12. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    kan me iemand aub adviseren met wat tedoen ?

geen live is verrot :mad:

13. timeout

timeout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    timeout

Hallo, ik heb een heel irritant probleem:
    ik heb de wga54g in combinatie met een belkin54g router-naar mijn idee de allerbeste combo ooit(nooit last van lag-amazingly fast etc.)
    ik had er nooit problemen mee, totdat er opeens het volgende gebeurde:
    elke keer als ik online wil zegt ie dat er een timeout van de verbinding is.
    dus ik wga54g opnieuw configureren-niks mee aan de hand.
    Ik bij mijn router configuratie gekeken, maardaar stond heel mooi dat mijn wga54g er mee verbonden was.
    Toch doet ie het niet meer, en hij blijft timeout van de verbinding zeggen.
    kan iemand mij pls helpen?:confused:

14. Oceanic1979

Oceanic1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Man, man, ik snap er niks van. Kunnen jullie een newbie helpen?
    Ik heb nu adsl met een USB modem op mijn pc, en verbonden aan mijn Xbox 360 door ICS voor Live.
    Ik zou graag draadloos kunnen internetten op beiden. what heb ik dan nodig en hoe sluit ik het allemaal aan?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een andere modem en een wireless router, wireless adapter oro de xbox 360 en een wireless netwerk kaart voor je pc

16. Oceanic1979

Oceanic1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een andere modem: Agere Systems PCI-SV92PP Soft Modem (dat zit in mijn pc, is dat voldoende?)

en een wireless router:moet ik nog kopen, welk is een goeie?

wireless adapter voor de xbox 360: geen idee wat dat is, kost dat veel, en welke?

en een wireless netwerk kaart voor je pc: Wireless Lan PCI 802.11 b/g Adapter WN5301A

Oh ja, ik las dat je een router 802.11 G/A moet kopen, maar aangezien mijn netwerkkaart G/B is, kan ik dan applicaties waarvoor A nodig is draaien?

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
    Ik heb een vraagje:
    We krijgen binnenkort draadloos internet met een router van KPN, kan dan zo'n ontvangertje ervan in me 360 gepropt worden [ok, dat kan, het is immers een USB ontvanger], maar doet het het dan ook? Of kan alleen dat draadloze ontvangertje van MS werken? Anders vind ik het genaai.

18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Ligt eraan hoeveel aparaatjes op die router van KPN kunnen :) Anders idd gewoon even zo'n adapter kopen.
    Je kan verschillende adapters krijgen. Let dan wel op de "Wireless-B" niet meer wordt ondersteunt door xbox live (zie startpost van Fardo in de algeem xbox 360 hardeware draad).
    Dus dan moet je kijken wat voor router KPN levert. Is dit een "G" of misschien zelfs wel een "A" router, dan kan de pret niet op. Koop iig een adapter die "G" of "A+G" ondersteunt (zoals die van microsoft zelf).
    Zelf had ik een Linksys befw11s4 icm. een WGA11B. Dit is een "B" netwerk. Ik heb zelf mogen ondervinden dat dit idd niet goed wordt ondersteunt :9 Sinds ik een linksys WRT55AG heb icm. de wireless adapter van Microsoft, zijn alleen problemen opgelost. Zo'n opstelling kost je wel 1 malig 110/120 euro :)

19. dark-1

dark-1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey vraagje van mij

hey mensen Ik ben een newbie op dit forum maar ik heb wel een dringende vraag.

kan ik met (in plaats van een veel te dure Wireless Networking adapter van M$) een gewone wireless networking adapter op XBOX Live komen? of heb ik geen keus. en dan nog 1 vraagje werkt een Etech router wel met de Xbox 360 of moet ik toch een linksys of een andere aanschaffen om met mijn xboxje online te komen?

bedankt iig als jullie mij willen helpen :)

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    een wireless netwerk adapter met een utp poort moet werken, maar als je gebruikt wilt maken van usb dan moet je die van MS gebruiken (deze is trouwens zijn gewicht in geld waard, omdat deze dualbanb wireless ondersteund) dit betekend minder lag ... Je kan dan ook het beste een dual band router kopen... etech werkt ook maar kan problemen geven ... Goedkoop koop is vaak duur koop

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina