1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 in een andere kamer dan TV plaatsen?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door nanovirus, 29 apr 2006.

  1. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik mijn Xbox 360 vooral als MCE extender, en omdat ik hem nogal veel geluid vindt maken wil ik hem in een aangrenzende kamer plaatsen. De kabels naar mijn flatscreen wil ik dan door de muur achter de flatscreen laten lopen, zodat het lijkt alsof ie kabelloos is opgehangen.

    Ik gebruik de standaard mediacenter afstandsbediening en had gedacht dat de IR-ontvanger daarvan gewoon op een USB-poort van de Xbox 360 aan te sluiten was, maar dat is dus niet zo.... (USB-kabel door de muur heen)


    [​IMG]



    Wat is nu de beste manier om de Xbox vanuit de aangrenzende ruimte te bedienen? (om van de herrie af te komen) :

    - Het IR-oogje uit de Xbox halen en verlengen met een kabel en stekertje?

    - 2 IR-extender kastjes plaatsen --> (IR wordt RF en dan weer IR) ?

    - of een heeft iemand een andere oplossing???



    P.s.: Bij games vind ik het iets minder erg dat de Xbox geluid maakt, maar bij stille stukken in een film die opgenomen is :confused:
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2006
  2. xtreme-gamer

    xtreme-gamer EMAGDNIM

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    0
    De draadloze controller gaat bij ons gewoon door de muren heen. Maar ik denk dat je wel wat lag krijgt. Dat ze niet direct reageren. Maar ik kan er ook naast zitten.
     
  3. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    met de afstandsbediening moet je wel rechtstreeks contact hebben met de IP-poort, maar als je je controller gebruikt, maarkt het niet uit waar je je x360 hebt staan. aan de afstand in huis hoef je niet tredenken want ik kan met mijn headset op praten als ik in de woonkamer ben, en me x360 staat 2 verdiepingen hoger... dus gebuirk gewoon je controller, dan heb je nergens last van ...
     
  4. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    maar je kan toch niet opnemen met je controller, je hebt volgens mij gewoon de afstandsbediening nodig_0/
     
  5. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Als het probleem puur aan het dvd afspelen ligt zou ik gewoon een (goedkope) dvdspeler kopen. De kwaliteit van dvd-speler van de 360 is namelijk erg laag.
     
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
     
  7. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik hem niet om DVD's te kijken.... :confused: (al denk ik wel dat de beeldkwaliteit hiervan goed is, dit is iets ander dan de kwaliteit v.d. DVD-drive)

    De extender functionaliteit van de XBOX 360 is meer bedoeld om TV te kijken, TV op te nemen via de elektronische gids, muziek te luisteren, foto's te kijken evt te internetten enz... Via plugins in mediacenter zou je ook de verwarming lager/hoger kunnen zetten, lampen aan en uit zetten, webcams bedienen e.d. allemaal via de Xbox 360..... *) Dat laatste wil ik later ook gaan doen....
    Verdiep je maar eens in mediacenter en dan gaat er een wereld voor je open.

    Ik wil daar echt de standaard mce a.b. voor gebruiken vanwege de gids knop, de opnemen knop enz. De standaard mce a.b. heeft ook de programeerbare knoppen voor de flatscreen, zodat ik maar een a.b. nodig heb.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2006
  8. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de deur los doet ook. :+


    Dit lijkt me trouwens erg vet misschien doe ik dat zelf ook nog eens, kan je je oplossing hier posten? :)
     
  9. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpele en goedkope oplossing:). Alleen wel jammer dat je hem op de xbox moet plakken...
     
  11. nanovirus

    nanovirus Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ledje zit met dubbelzijdige tape vast en is best klein. De Xbox 360 is mooi van vorm, maar qua design vindt ik het nog mooier als ik de Xbox helemaal niet zie, alleen de flatscreen.... (en dan maakt het voor het zicht ook niet uit dat er een ledje opgeplakt zit)

    De draadloze controller werkt ook perfect door de muur heen, geen vertraging ofzo.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Héhé, inverband met het geluid. Ik stoor me er helemaal niet aan, zo erg als sommigen beweren is het nu nu ook weer niet. Maar gisteren heb ik me er wel serieus aan gestoord. Ik ging slapen, maar liet terwijl mijn controller opladen(terwijl mijn xbox 360 "zogezegd" afstaat, maar hij staat eigelijk in een soort van stand by(?) om de controller te laten opladen). Dus ik ga slapen. En in het begin stoorde het geluid me al serieus(ja xbox staat +/- 2.5m van me af), maarja, ik dacht: probeer gewoon te slapen. Effe later is je gehoor 2x zo scherp omdat je probeert te slapen, tja, toen werd ik wel echt zot van het geluid, wat een gezoem man!:D Dus, dat heb ik geleerd, nooit controller opladen als je gaat slapen :D :p
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb hem tot 2 keer toe echt aan laten staan (met GRAW voor die verrekte 8 uur achievement die niet te halen valt :mad:) en dan heb je ook geen leuke nacht gehad :+
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    :D En idd, die achievement valt gewoon niet te halen!:mad: Ik heb ook al 2 keer geprobeerd. Maja, toch geen 3 keer hoor!:D
    Edit: En nee, niet 's nacht geprobeerd, door de dag, anders zou ik zot geworden zijn. Maar tijdens spelen heb ik nooit last. Bij film soms wel, omdat ik soms mijn geluid niet te hard mag zetten(als ouders slapen) en dan is het wel klote als je bijna niets verstaat van je tv... Maja, eigelijk geen grote klachten voor de rest:).
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  15. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik denk dat het wel kan. Ik kan 8 meter naar rechts lopen dan 2 naar beneden en dan nog weer iets van 8/10 meter naar voren buiten het huis en dan kan ik nog steeds chatten. of gamen zo gaat weet ik niet:lol:
     

Deel Deze Pagina