Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is altijd wel handiger om van hetzelfde merk (serie!) omdat elk merk een eigen klankkleur voert. Sommige merken matchen enigzins met elkaar. Maar als je alle van hetzelfde hebt geeft dat een homogener geluidsbeeld. Wat dus meestal aangenamer en relaxter klinkt.

@Joostpolletje..het is idd hun taak om je te informeren maar dan willen ze er wel wat voor terug. Het is geen onafhankelijk adviesorgaan. :+

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nou ik was gisteravond nog de stad ingegaan om bij dat hifi zaakje te kijken.
    Maar helaas hadden ze geen speakers/receivers etc in mijn budget.
    Hun zaten toch een paar prijsklasses hoger.
    2 speakers voor bijna 10.000 eu8)
    Maar toch kon hij me een aantal goeie tips meegeven en mocht ik nog een demo bijwonen.
    Ze hebben namelijk beneden in hun winkel in de kelder helemaal verbouwd tot een kleine bioscoop.
    En damnzz wat vet!!
    Ze hadden een dikke beamer met een vet groot scherm 4 te brute speakers!!
    Een ongelofelijke mooie center en een subwoofer om U tegen te zeggen.
    En toen dimde hij de lichte, deed vervolgens een muziek dvd van "up in smoke tour" (hiphop) in de dvd speler.
    En toen kwam het geluid echt te mooi gewoon_O_
    Maar nogmaals geen speakers etc in mijn prijsklasse dus het bleef bij dromen van zo,n set:)

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Erg leuk ja, van die luistersessies. Alleen jammer dat sommige van die lui die zo'n sessie leiden een andere muzieksmaak hebben dan jijzelf. Vaak zetten ze klassiek op (opzich ook wel mooi hoor om op goede speakers te horen, maar het enige wat je eigenlijk wil bij dikke speakers is omver geblazen worden:)). Iig vind ik het altijd jammer als er geen muziekstukken met meer dan zang of klassiek gedraaid worden (gewoon een goede opname, zoals de laatste van Phil Collins met iig meerdere instrumenten).

Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  4. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom neem je dan niet je eigen cd's mee ?

Alleen ik denk niet dat ze mijn cd's afspelen... vinden ze vast tering herrie :p

Maar opzich Umoja van blof kunnen ze best draaien :)

5. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vrijdag heb ik mijn set ook geupgrade met een Marantz SR7500 receiver, echt een heel mooi apparaat. (Had hiervoor een Denon AVR-1804) icm Elac speakers. Ik vond de muziekkwaliteit tegenvallen met de Denon, dus een zwaardere Marantz gekocht. De hele boel is overigens met van den Hul kabels aangesloten.
    Muziek is er inderdaad een stuk beter op geworden en films ook behoorlijk, vooral met de THX ingeschakeld. Het klinkt allemaal vol, warm en met veel detail.

Bij films een veel betere plaatsing van de effecten en dus meer het gevoel er "echt" tussenin te zitten.
    De muziek klinkt zuiverder en krachtiger, vooral met SACD. Echt een aanrader dus.

Ik heb bij dezelfde audioboer ook nog even mogen luisteren naar een stereo set van zo'n 25.000 euro! Echt heeel erg mooi, ook van Marantz. Een voorversterker met 2 monoblokken van zo'n 50 kilo per stuk. Gekoppeld aan een stel gigantische B&W speakers met diamanten tweeters, en het resultaat is echt puur zuiver geluid :9 Maarja, keep on dreaming 8)

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    @romius.

kerel koop toch gewoon weer een motor.....:+

wat moet je met al die dure radiomeuk.

Laatst bewerkt: 1 mei 2006
  7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor wie het zegt:D.

Maarre, beukie, jij draait toch 7.1? In welke opstelling heb je alles staan? En zet je alleen 7.1 aan bij het gamen, of ook bij films?

8. Yidaki

Yidaki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een eigenaardig probleem dat onlangs is opgetreden met mijn xbox 360 aangesloten op een Yamaha versterker RX-V350. Alles werkte vroeger prima, tot ik onlangs vaststelde dat mijn scherm van de tv begon te flikkeren. Dit flikkeren is er enkel op PAL 60, als ik overschakel op PAL 50 is het flikkeren weg. Mijn tv kan perfect PAL 60 aan. Heb het zelf getest me een andere tv en was hetzelfde veschijnsel.

Nu komt het: Dit flikkeren is er enkel als mijn versterker aan staat!! Hij moet zelf niet aan mijn 360 gekoppeld zijn, gewoon aanstaan is al voldoende voor de storingen.

Heeft er iemand hier nog problemen mee, of weet er iemand de oplossing?

Bij xbox zeggen ze dat het probleem wsl aan mijn versterker ligt, maar ik denk dat het mijn 360 is anders zou dat probleem zich ook voordoen met de instelling PAl 50 in de 360...

Wie kan mij helpen?

Greetz,

Yidaki.

9. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer anders je versterker op een andere voeding aan te sluiten dan die je gebruikt voor je xbox.
    Hoe heb je hem aangesloten op je versterker ? Via composiet en/of toshlink?

Hoeft niet, de versterker werkt op een voeding van 230V op 50Hz en dat hij daarom niet stoort. Maar dit is een pure gok helaas ben ik (nog) niet zo technisch :)

10. Yidaki

Yidaki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 is optisch aangesloten op versterker, alles werkte vroeger perfect...
    Geeft ook problemen als versterker niet aangesloten is op 360, dus moet ergens storing zijn...

Andere stekker is zinloos, is nog steeds zelfde net en mag geen problemen geven.

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heheh, dat is toch wel weer een tikkie duurder hoor beuk :+

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    alle speakers worden altijd aangestuurd tijdens gamen en uiteraard films ook al is het niet (eigenlijk nog nooit) altijd echt 7,1.
    ik ben nog geen 1 dvd tegen gekomen die verder gaat dan dts-es 6,1 discreet.
    mijn processor maakt dus van alle bronnen (mocht ik voor deze keuze gaan) een ondiscreet 7,1 signaal.......hij mixt het zelf dus.

bij films en games (5,1 en 6,1) staat hier alles aan en worden dus alle 7 speakers incluis de 2 subwoofers aangestuurd voor "big time" game en film fun.
    muziek luister ik echter wel gewoon stereo........via alle kanalen vind ik het helemaal niks.

de audiotoestand staat bij mij rond deze tijd altijd op een lager pitje.......als het weer koelereweer wordt en het motorrij en race gebeuren er weer opzit dan pakken we deze hobby weer op.
    in de zomer houd ik dus mijn audio winterslaap :+

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    niet als je een jawa koopt 8)

lol was meer kwijt voor me audio dan me motor by the way room.

Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  14. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    we hebben het over motoren, niet over een vuilnisbak op 2 fietsbanden :+

Maarja, Rotel wil wel qua prijs :D

Ik vind btw een goede multichannel SACD echt mooi, die gasten van STS digital die maken echt goede SACD's.

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zeker de 'Ultimate Multi Channel Demo SACD' van STS digital? :cool:

Hoe bevalt trouwens de akoestische calibratie van Marantz?

16. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep :cool: , maar ook wel meerdere SACD's ;)

Dat MRAC, tja het werkt niet helemaal geweldig. De afstanden had ie wel goed, maar de decibellen toch niet echt. Ik moet nog even een dbmeter aanschaffen om het zeker te weten, maar ik denk dat ie daar de plank mis slaat. Mijn gehoor zei toch wat anders.

17. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier btw wat foto's van m'n HT set :D :

18. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    elac center en surrounds.. wat voor soort speakers zijn je fronts?

edit.. ziet er vetjes uit trouwens

Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Pimp maar lekker met je WMVHD filmpjes :D (Niet dat ik ze niet heb :9)

Alleen je tv staat niet in het midden?
    Wel hele mooie Amp, houd wel van dat cleane... _O_

20. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraag en aan de antwoorden te zien denk ik wel dat jullie weten wat het beste is. Ik wil nu echt een mooie Dolby Surround set aanschaffen met uiteraard een optische ingang (voor oa xbox 360 en dvd). Voor mij het meest bekende is De Logitech Z 5500 en ik vind deze er dan ook zeer strak uitzien. Maar hebben jullie andere suggesties in deze prijsklasse (ongeveer 400 euro) Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina