[Centraal] Problemen Spyware, Adware en virussen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Volkoren, 19 jan 2005.

  1. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Panda en Norton hadden allebei een gratis scan, geloof ik, maar ik weet het niet zeker. Is alweer een tijdje terug, dat ik virusproblemen had.
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer AVG AntiVirus (Grisoft.com) is te runnen in veilige modus zonder netwerkmogelijkheden. Downloaden, Updaten en dan in veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden) runnen.
     
  3. Xenon.

    Xenon. Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort last van het volgende:
    [​IMG]
    Het logo'tje springt de hele tijd van het Windows Update icoontje naar het rode kruisje enz...
    Als ik met de muis op het icoontje blijf staan geeft hij als naam: Virus Alert!.
    Spyware Blaster: Search & Destroy kan niks vinden. Net als NOD32 2.5.
    Ik kan tevens geen startpagina instellen want deze wordt steeds teruggezet naar about:blank.

    Iemand die kan helpen?
    Weet iemand hier iets van?
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Is dat wel van Windows? Dat rondje met kruis erin?
    Hitman Pro al geprobeerd?
     
  5. Xenon.

    Xenon. Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee daar maken ze gwoon gebruik van maar hij springt de hele tijd van het windows update logo'tje naar dat rode kruisje.
    Hitman Pro al geprobeerd ja.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ff vraagje: in het anti virus programmatja avast! (http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html#22) heb je ook de volgende 2 opties zitten: Network Shield en Web Shield
    wilt dit nou eigenlijk zeggen dat ik zonder het te weten een mooie combo van antivirus EN firewall heb gedownload :9?
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt,

    Network Shield beschermt/beveiligd het netwerk en Web Shield is eigenlijk een firewall.

    @ Xenon.

    Probeer eerst eens een geupdate SpySweeper/Ewido Security Suit in Veilige Modus te draaien, als dat niet HijackThis downloaden (merijn.org) en die posten op 't forum van Nucia.nl, ik weet zeker dat je op deze manier van AL je spyware afkomt!
     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik krijg hier opeens een melding van mcafee.
    Het programma mgrsts.exe vezoekt om toegang tot internet. Wilt u dit toestaan?
    pas: C:\Windows.1\mgrsts.exe

    Ik heb geen flauw idee wat het is en via google vind ik alleen dat het geinfecteerd kan zijn met een trojan horse.
    Moet ik toegang verlenen, of alle toegang blokkeren?

    EDIT: ik heb 'm al geblokkeerd
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is igg geen geen "goed" bestand.

    Download Ewido Security Suit even:

    http://www.ewido.net/en/download/

    En update hem.

    Deze verwijdert hem wel.

    Als ewido security Suit klaar is, sla het log bestandje dan even op en post hem hier.
     
  10. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Probeer ook in het vervolg een betere firewall te gebruiken (dus niet dat waardeloze ding van Microsoft). Een goede firewall met als het kan ook een "software firwall". Je zult veel popups krijgen van het programmma ( = voor instellingen) maar je zult een stuk minder last hebben van andere shit.
     
  11. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een goede antivirus scanner. Die makkelijk te updaten is en het liefst niet te veel geheugen vreet.

    Kortom wat is het beste antivirus programma.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Betaald of gratis?

    Van betaalde virusscanners komt NOD 32 meestal het best uit de bus. ---> Werkt op 64 bit, grondige scans en hoge scansnelheid, snell (kleine) updates.

    Van gratis virusscanners vind ik AVG wel een aardige virusscanner. Updates gaan snel en redelijk goed scan resultaten. Geen hele hoge scansnelheid en ook niet zo grondig als NOD maar wat wil je, het gratis.

    Overgens zijn Kaspersky Antivirus, Norman VirusControl en Mcafee ook goede anti-virus programma's. Over norton praat ik niet ;).
     
  13. Naiul

    Naiul Naiul

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik werk met PC en Mac

    Op de pc werk ik met Norton Internet Securiti 2006, werkt prima.
    Krijg geen sh........op de pc, goed instellen en klaar!

    Groeten,

    Naiul
     
  14. Naiul

    Naiul Naiul

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Al moet ik eerlijk zeggen dat de pc wat trager is geworden.
     
  15. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu Norton maar heb het idee dat m'n PC er zo ongelooflijk langzaam van wordt.

    Dat NOD32 kan dat ook alleen op een 64bit aangezien ik nog gewoon een ouderwetse 32 bit heb :p (het zal wel een n00bvraag zijn)

    Gratis of betaald maakt me niet zoveel uit ik zoek gewoon een goede virusscanner die makkelijk te updaten is en het liefst niet teveel geheugen vreet.
     
  16. Naiul

    Naiul Naiul

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, hij wordt er langzaamer van.
    Advies van danger klopt wel, AVG is gratis en werkt ook goed.
     
  17. Naiul

    Naiul Naiul

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk bij google en tik AVG+virusscanner en je kunt hem zo downloaden.
     
  18. Naiul

    Naiul Naiul

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Of koop een Mac (flauw grapje)
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0

    Werkt ook op 32 bit natuurlijk. Alleen dit is een van de weinige die ook nog is op 64 bit werkt.


    Geen virussen en spyware is zo simpel.

    Firefox, AVG, SpywareBlaster, een Firewall (Kerio/Sygate firewall) en regelmatig een scan doen met bijvoorbeeld HitmanPro. En de twee belangrijkste dingen, download/geef nooit toegang aan dingen waarvan je niet weet wat het is, of je niet vertrouwd. En regelmatig updaten is cruciaal!
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  20. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu AVG erop gezet dus zal eens kijken of het wat is. Verder had ik al een firewall van ZoneAlarm en HitmanPro ratel ik er sowieso ééns in de zoveel tijd doorheen.
     

Deel Deze Pagina