Steel Battalion preview

Discussie in 'Algemeen' gestart door Netrab, 29 nov 2002.

1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de preview staat dat de HUD van je VT 30% van het scherm inneemt. Ik ben samen met De Maki op de GameExpo geweest en het is echt wel meer dan 30%. Sterker nog, het geen wat je WEL ziet is ongeveer 30%. Zelfs op de enorme Tv die ze bij de Xboxworld stand hadden staan was het nog niet helemaal duidelijk te zien waar alle vijanden waren en of je wel raak schoot.

De graphics waren echter wel heel mooi. Vooral de licht en schaduw effecten op de VT's zagen er goed uit. Jammer dat je het spel dus maar eigenlijk op een resolutie speelt van 220*160 = ongeveer 30% van 640*480. Alhoewel TV volgens mij zelfs 512*nog iets is (correct me if i'm wrong),waardoor het nog minder dan 220*160 is.

De controller was trouwens wel stijlvol uitgewerkt.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Uhm het is toch echt 30% wat je HUD inneemt hoor. merendeel is gewoon scherm. Het zijn de verschillende richtertjes die je misschien iets verwarren.

tada:) misschien 50%.. moeilijk te bepalen ligt aan wat voor tv je hebt.

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

4. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus even alles opgemeten in Photoshop. Met de stukjes hud die in het witte gedeelte nog voorkomen kunnen we het mini schermpje onderin wel vullen, vandaar dat ik die ook niet meereken bij de opppervlakte van het "zichtveld".

640*480= 307200 = totale oppervlakte.
    430*285= 122550 = zichtveld oppervlakte.

122550/307200*100= 39.89 = 40%(geen 30% en geen 50%) van het scherm dat wordt gebruikt om het speelveld te tonen.

€200*60% = 120 euro weggegooid geld bij de aankoop van dit spel. Want dit is dus het gedeelte dat je mist van het spel doordat de hud ervoor zit.

Nu heb ik deze waardes wel heel bot benoemt en heeft het spel natuurlijk meer te bieden als alleen maar schermopvulling, maar ik wil alleen even aangeven dat het belachelijk is hoeveel je daadwerkelijk overhoud van je scherm en hoeveel ze hebben weggegooid. En als ik dan ook nog eens in de preview lees dat de drawdistance niet "je van het" is dan vind ik het al helemaal geen 200 euro meer waard.

Laatst bewerkt: 29 nov 2002
  5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL... Netrab heb je soms teveel tijd 8)

Maaruh, ik moet idd zeggen dat ik het spel behoorlijk vond tegenvallen na mijn eerste indruk. De controller is zeker heel erg heftig, maar ik kan gewoon werkelijk niet zien wat er nu precies op dat kleine speelveld gebeurde. Vond het heel onduidelijk om te zien waar nu op geschoten werd en waar vandaan geschoten werd.

Denk dat je voor 200 blinkende euro's wel iets vetters kunt kopen dat dit...

6. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mhjah.. stage he ;-)

Het schijnt dat als je het zelf speelt het al ietsje overzichterlijker wordt, maar dat kan ik me op een normale huiskamer tv niet echt voorstellen.

Ik koop voor mij €200 inderdaad ook liever wat anders:3 andere games bijvoorbeeld. Tenzij ze besluiten om bij Apex je ook maar door een hele kleine voorruit te laten kijken. ;-)

7. -=[SkuLL]=-

-=[SkuLL]=- XB0)(0R

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt mij ondanks de min puntjes die ik tot nu toe heb gehoord wel een leuke game, maar ik heb op mn kamer een normale tv van 63cm zou dat wel genoeg zijn??
    Beetje lastig om daar zelf achter te komen, want denk niet dat tekki te huur zal zijn tezijnertijd. 8)

8. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen : pak een lineaal en wat tape. Weet je gelijk hoe groot je zichtveld wordt :)

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Die HUD is juist the bomb :) Nee ik vind Steel Battallion niet leuk, alleen het principe dat je in een mech zit, met een fucking grote custom-made controller met daarop duizenden knoppies is toch fantastisch? Daar betaal je 200 euro voor. Wil jij dat er niet aan uitgeven? Fine, dan koop je het toch niet :) Steel Battallion wordt sowieso niet in grote getalen geproduceerd, daarom is die prijs ook vrij hoog (had misschien iets lager gekunt, maar dan maak je er dus geen winst op want niet heel veel mensen zullen dit pakket kopen)

10. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met je eens dat het "zitten in een mech" concept ontzettend cool is. Vooral de controller zorgt daar goed voor. Daar heb ik dan ook helemaal niks op tegen. De Hud is de eerst 10 keer bij het opstarten ook cool, maar daarna wens je denk ik toch liever wel iets minder hud en meer beeld.

Ik heb namelijk ook erg het gevoeld dat ze dat expres hebben gedaan om de framerate van het minischermpje ( als ik het zo mag noemen ) omhoog kunnen schroeven. Denk maar aan het Quake1 idee, dat als je een paar keer op de "-" toest ramde het spel vloeiender ging lopen (P60 tijd).

11. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Boeie die HUD is the bomb.

Ik heb een 55 cm TV en dat houd mij er niet van af hem niet te kopen ( is ie echt te klein dan koop ik wel een andere tv)

Laatst bewerkt: 18 jan 2003
  12. -=[SkuLL]=-

-=[SkuLL]=- XB0)(0R

Leuk Bevonden:
    0
    jij d8 laat ik eens een oud thread uit de 'oude thread kast' trekken. :9

Dat wordt dan trouwens wel een duur grapje eerst een game van +/- 200 euro kopen en dan nog een tv. Lullig als je dan tot de ontdekking komt dat je het spel eigenlijk helemaal niet leuk vind. 8)

maar goed het wordt natuurlijk wel een vet spel.

13. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    ja man SB word mech-experience to the limit!!

bouw je absurd grote controller in, koop een vettte dolby 5.1 set, zorg dat de buren weg zijn, volume op 8honderd miljoen, en het feest kan beginnen:D

Deel Deze Pagina