Kleine letter type in sommige games!

Discussie in 'Algemeen' gestart door marcel d1, 4 mei 2006.

  1. marcel d1

    marcel d1 DinoTaurus

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik behoorlijk irritant vind is dat er in sommige games er een heel klein letter type word gebruikt zoals in het nieuwe wk 2006 van fifa is erg klein topspin is ook zón spel waar het lettertype ook wat groter had gekunt , erger je je hier ook aan meld dat dat even hieronder.
     
  2. basovich

    basovich Guest

    top spin vind ik zelf nou wel meevallen hoor..PDZ heeft het trouwens ook.
     
  3. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik denk dat dat komt doordat je dan een te kleine tv hebt. ik doe ook alles maar op zo'n 30 cm dingetje :'-(
     
  4. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    das helemaal niet te lezen
    ik merk het trouwens ook steeds vaker. ook fight night round 3 heeft er last van dacht ik
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, Fight Night Round 3 heeft daar inderdaad last van!

    Heeft niks met de grote van je scherm te maken!

    Wel met de resolutie. Op een breedbeeld van 75cm zijn de lettertjes net zo moeilijk te lezen als op 35 cm beeld. Alleen HD tv's zijn scherper.
     
  6. Paolo®

    Paolo® Active Member

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    0
    IK had hem bij GRAW ook, dat was vrij onduidelijk. Maar ik had geen extreem kleine TV ofzo.
     
  7. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel graw op een 37 cm tv'tje en de tekst is gewoon een vage waas. zo erg zelfs dat ik de singleplayer heb moeten uitstellen tot ik een nieuwe (HD)tv heb:mad:
     
  8. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    jah de spellen zijn gemakkt voor een hdtv en zo is de resolutie ook ingesteld.
    dus maw de mensen met een gewone tv zijn voor de next gen benadeeld op veel fronten.
    de gfx, teksten niet leesbaar, ...
     
  9. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    PGR3 heeft er ook wel een beetje last van, bij de statistics van je auto geloof ik. Maar dan is het niet alleen klein maar ook onduidelijk omdat het geel is.
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    EA heeft er ook wel een handje van
     
  11. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er alleen last van bij Top Spin 2 als ik de Xbox 360 instel op breedbeeld, via het dashboard. Vandaar dat ik het lekker op Normal houd.

    Met GRAW heb ik ook last van kleine tekst en aan m'n 75 cm breedbeeld TV zal het niet liggen :confused:.
     
  12. Traxx

    Traxx Dutch Racing Crew

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, met PGR3 heb ik er ook wel last van gehad. Totdat ik een advanced scart kocht. De lettertjes komen nu vele malen scherper op het beeld, ik kan zelfs dat rode beginscherm lezen in PGR3:p

    En ik speel op een gewone tv...
     
  13. RiDaH

    RiDaH Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    uh ik heb een 107 cm hdtv en geloof me ik heb nog nooit last gehad van kleine letter type
     
  14. Topgunn

    Topgunn Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan doen is de helderheid van je tv omlaag brengen en het contrast omhoog, dan zijn de letters op een SD-TV ook prima te lezen. (iig op mijn TV).

    grtz
     
  15. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar jij hebt een hdtv. :eek:

    Op een vga monitor, heb je daar dan ook last van?:confused:
     
  16. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Een spel moet de letters gewoon zo goed hebben dat die op elke tv goed en leesbaar zijn. Eigenlijks zo goed, dat het op zo'n zwart wit radio keuken tv nog goed leesbaar is. En niet dat het alleen op die grote dure super hdtv's goed te zien is. Ik vind dat het gewoon op elke tv goed moet zijn, op 100 cm, op 50, op 20, op 10, op 5, enz...enz...:D
     
  17. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    HDTV verhelpt alles
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Geeft die reactie nou echt een rede/toevoeging om een 8 maanden oude topic te bumpen? |:-

    Maar om miss tog nog maar ff een reactie hierop te geven. Ik erger me niet echt aan kleine lettertypes, zit zelf erg dicht bij mijn tv dus heb er weinig last van, op HDTV's zal dit vast wel beter op te lossen zijn maar om nou 1000€ te betalen voor een groter lettertype :x ;)
     
  19. Jujulza

    Jujulza Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er in rainbow six vegas wel een beetje last van
     
  20. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    PGR3 is zeer slecht te lezen op een klein normaal tvtje. Vooral de stats van de auto.
     

Deel Deze Pagina