het zijn er een hele boel, 23 vaste plekken rond steden, en in de wildernis nog een heleboel en gates kunnen ook nog heropenen nadat je ze dicht hebt gegooid de enige manier om er vanaf te komen is de main-quest te voltooien
Ik denk dat ik eerst een hoop gates sluit, ook al vind ik het echt niks aan. Je krijgt er dan die enchanment steen. Voor dat ik de staan pak save ik hem altijd eerst, want als je hem weer opnieuw load heeft de steen andere enchantments.
loop even weg van de drukte en wacht een uurtje met de back knop, ben je weer vol leven en kan je er weer vol in!
dat is een sigil stone dan kan je een wapen mee enchanten als daar nog geen magische iets op zit zegmaar dus bv een schild maar ook een iron dagger en wachten kan op de 360 met de back knop kijk anders in het boekje dat je bij het spel heb gekregen
V: Wat houdt “Enchant” in? A: Een proces waarbij je de ziel van een creature/god in een soulgem ‘vangt’ en die ziel vervolgens gebruikt om een magisch effect op een item/wapen/armor te betoveren. In Morrowind was enchanten een skill, toen kon je zelf dingen betoveren. In Oblivion is het meer een perk dat je unlockt wanneer je een bepaalde rank in de mages guild bereikt. Bepaalde member zullen vanaf dat ogenblik tegen betaling deze service aanbieden. Je hebt hier wel een gevulde soulgem voor nodig. Je hebt 2 manieren om één te bekomen. Gevulde soulgems zijn te vinden in dungeons/caves. Ten tweede heb je de mogelijkheid om zelf een soulgem te vullen. Lege soulgems kan je looten in caves/dungeons, maar je kan ze ook kopen bij de meeste barters. Als je eenmaal je lege soulgem bij je hebt, ga dan eerst naar spellmerchants, want je hebt de spell ‘soultrap’ nodig. Nadat je de lege soulgem en de spell hebt, trek er dan op uit en zoek naar een sterk beest/creature. Hoe sterker je tegenstander en hoe meer hij arcane arts/magie op je gebruikt, hoe groter/beter zijn/haar ziel. Eenmaal je zo’n creature tegenkomt, selecteer je de spell ‘soultrap’. Cast die spell op het beest en versla hem vervolgens. Je hebt nu een gevulde soulgem. Hoe sterker de ziel die in de soulgem zit, hoe duurder de soulgem. Je kan de soulgem uiteraard verkopen, maar daarvoor zijn we hier niet, we willen immers enchanten. Ga met je soulgem en het item/wapen/armor waar je iets op wilt enchanten naar de mages guild (of er enchanters op andere locaties te vinden zijn is onbekend). Zorg ervoor dat je veel geld bij de hand hebt (de service is erg duur) en praat met de enchanter van de guild. Selecteer ‘enchanting’. Je moet nu: Een gevulde soulgem kiezen; het spelleffect kiezen dat je wil enchanten;* en het voorwerp selecteren waarop je het spelleffect wil enchanten. * De termen ‘spell’ en ‘spell effect’ betekenen niet hetzelfde. Er zijn talloze spells die hetzelfde effect hebben, maar die een andere naam hebben en in magnitude en duration verschillen. Zo bestaat er een spell ‘Heart Heal’, het spell effect heet simpelweg ‘Restore health’. Bij enchanting kies je dus in feite een spell effect en niet een spell.
Die gates sluiten is enorm saai. Ook kan ik de vijanden niet aan omdat ze met zoveel zijn. Dus meestal ren ik gewoon zo snel mogelijk naar die steen (106 speed ). Komt dit bij meer mensen hieer voor dat ze de vijanden niet aankunnen of ligt dit aan mij?
Daar had ik in het begin ook last van ja, maar toen ik het later weer probeerde op lvl 16 lukte het wel.
altijd als ik zo een gate in ging, zette ik de difficulty op het laagste niveau. alleen maar om weer zo snel mogelijk eruit te kunnen
waar kun je dit dan veranderen? en ik kan die beesten ook niet aan ik loop gewoon maar ik heb nog maar 2 poorten gevonden
FF een vraag, t zal wel heel dom zijn, maar hoe sluit je nou die eerste gate van de main quest, k snap der egt niets van
Eerst ga je naar de toren met een slaaf erin, die (d8 ik) iets bij zich heeft, een sleutel ofzo, of die daedra heeft dat. Dan ga je naar de grootste toren, en ga je helemaal naar boven (volg je driehoekje op je radar gewoon). Daar loop je naar het midden toe, waar een steen ofzo ligt. Aktieveren en klaar! Als je nieuw ben, raad ik het je aan om, als je de gate gesloten heb, gelijk te stoppen met de main quest, en wat aparte quests te gaan doen, mines doorzoeken, hier en daar wat handelen en wat guilds joinen. Dit is veel leuker om te doen dat de main quest!