Eindelijk echt optreden tegen volspammen van demo-threads

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 10 mei 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik hou niet per minuut xbw in de gaten en kan dus elke keer bij een release van een demo eerst 5-10 pagina's door vol met de meest nutteloze replies. Kan daar door de mods wat aan gedaan worden? Want mij boeien alle server-ervaringen weinig tot helemaal niks en de threads zijn zo simpelweg irritant :)

2. Edris

Edris Gamechick

Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg je hier kompleet in, ik merk het wel als de servers het iets of wat niet doen etc. Is toch logisch als jan en alleman ligt te downloaden.
    Maar dat er plots 20 man hetzelfde liggen te spammen :confused: ik ben het meer als beu en lees daarom nog enkel de eerste en de laatste post waardoor ik waarschijnlijk een hoop info mis.

3. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel de reden dat ik ook nooit meer op deze site zit, denk dat er geen forum ter wereld bestaad waar iemand zijn procenten gaat posten hoe ver hij al is met downloaden.Echt triest.

4. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    [offtopic]
    Jongens leer eens Nederlands... bestaad ? Kompleet ? waar gaat het heen met de jeugd !
    [/offtopic]

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doe het dan zelf ook even helemaal volgens de regels!

Jongens leer eens Nederlands: "Bestaad", "Kompleet"? Waar gaat het heen met de jeugd!

En nu weer even serieus graag. Feit blijft wel dat de eerste twee mensen wel gelijk hebben. Voor mensen die niet dagelijks op deze site zitten zorgen threads met een dergelijk hoog spamgehalte ervoor dat de site erg ontoegankelijk wordt.

6. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Het geldt dus niet alleen voor de demo-threads maar voor alle onderwerpen op het forum.

Heb er zelf ook last van. Soms wordt er een complete pagina vol gepost in minder dan 3 minuten.

Een betere titel was dan ook geweest;
    Optreden tegen volspammen van Threads

7. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    maar.. is dat juist niet de specialiteit van een forum dat je kunt plaatsen wat je wil... tuurlijk afentoe denk ik ook wel eens... van jongens wat is dit.. maar aan de andere kant is het toch ook zo dat de mening in games nu zo verschillen dat er altijd heftige menings verschillen zijn! want de ene vind een demo mooi en een andere weer niet..

Ik vind het soms wel boeiend om dat te lezen.. en dan vind ik het niet erg als er afentoe op een leuke grappige manier een lolletje gemaakt wordt!

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    maar ik denk dat het er hier meer om gaat dat de mensen pagina's vol spammen met procenten, of 100 keer melden dat het downloaden traag gaat... :{

op deze manier is het zelfs gevaarlijk om 5 minuutjes wat te gaan eten, want dan heb je al te veel pagina's / info gemist |:-

maarre die lolletjes moeten zeker blijven :D anders wordt het zo saai ;)

9. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk heb je gelijk, een forum is er ook voor om je mening te geven of om een opmerking te plaatsen.

Ook een lolletje of een grapje moet kunnen.

Maar als jij in een thread van de 7 pagina's 3 pagina's vol ziet staan met

"het downloaden gaat nu langzaam"
    "Ja het downloaden gaat nu bij mij ook langzaam"
    "Damn wat gaat het downloaden langzaam"
    "Gaat het downloaden bij jullie ook niet zo snel"

Dan moet ik bijna huilen hoor :+

10. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    o sorry zulke dingen lees ik gelijk over het hoor .. maar ja wat kun je er tegen doen.. ik denk dat als je zelf in zo,n situatie zit met downloaden je toch even naar de pc gaat om je frustratie te uiten...

o enne... Het downloaden op market place gaat nu weer best snel :+

11. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    maar waar maken jullie je druk over?
    ik word moe van "forum verbeteraars" die iets opvallend vinden en dan gelijk weer een thread daarover moeten maken. wat maakt het jou uit wat er in die thread gebeurd? als je het niet leuk vind moet je het gewoon niet lezen.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    - Ik heb zoveel zin in deze game
    - Ik ook
    - Ik kan niet meer wachten
    - 1000 keer " het downloaden gaat traag"

Info is belangrijk, ouwehoeren net zoveel. Maar aan replies zoals deze en hierboven door andere forumgenoten neergezet gaan gewoon nergens over en maken het voor een bezoeker zoals ik iig alleen maar vervelend.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, maar dat geldt als je het onderwerp ed niet leuk vindt. Ik vind het harstikke leuk om te lezen wat iedereen van de demo vindt, hoe mensen het spel ervaren en wat voor verbetering vatbaar is. Echter alle downloadreplies nemen vaak meer dan de helft van de thread in beslag waardoor die totaal onleesbaar wordt. Maak dan maar een aparte 'hoe snel gaat jouw download van Testdrive-thread' aan en dan zal ik hem idd niet lezen _0/

14. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @n.e.r.d.

Nou, ik kan het me best voorstellen dat het soms irritant is hoor.. Stel je volgt een thread een beetje en je gaat ff weg om te eten ofzo en dan kom je terug en dan is men alweer 3 pagina's verder door met alleen maar posts over percentages ofzo.. Met hier en daar wel een fatsoenlijke post ertussen. Dat leest toch irritant? En als je ff een dagje weg bent dan ben je helemaal wel even zoet met zoeken naar de posts die je wilde lezen.

Ik vind dat men best een post kan maken m.b.t. downloaden hoor.. Gewoon iets in de richting van "Ja dit lijkt me wel wat, dus ben ik gaan downloaden, maar het loopt voor geen meter. Heeft iemand het toevallig al binnen en is het wat?"
    Is maar een suf voorbeeldje hoor, maar om nou pagina's te lezen met posts als "3%", "7%", "15%", "35%" "Laaangzaaaaam" etc. is wel een beetje jammer imho. ;)

15. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Ik stoor me daar nu eigenlijk ook wel vreselijk aan, maar ik weet niet of daar nog wel iets aan te doen valt. Het is misschien redelijk logisch dat vroeger, toen er minder leden waren, een forum veel beter onder controle te houden was en de kwaliteit van de posts misschien hoger lag.
    Je kan moeilijk rouwig zijn om het feit dat xbw een groter ledenbestand heeft nu, integendeel.

Zelf probeer ik me dan ook zo weinig mogelijk te storen aan onnodige en inhoudsloze posts, sommige vinden dit waarschijnlijk de eigenheid van een forum, maar soms loopt het echt de spuigaten uit en irriteert het me ook mateloos.

(voorbeelden zijn misschien niet nodig maar dit zijn toch wel 'klassiekers'; na zoveel honderden, duizenden keren, zijn er nog steeds "eerste posts!!!" posters op de nieuwsreacties, taalgebruik (ok, dit is misschien, hoe zeggen jullie dat "mierengeneuk", zolang het verstaanbaar blijft in orde maar dat is lang niet altijd het geval meer),...)
    Normaal post je toch niets als je niets toe te voegen hebt? Allemaal goed bedoeld, maar helpthreads waar echt 10x hetzelfde antwoord na mekaar gespammt wordt en niet op hetzelfde tijdstip, dat hoeft nu toch echt niet...

16. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    ik erger me er ook rot aan, maar je kan er gewoon NIET tegen optreden: misschien dat van die percentages wel, maar niet alleen bij de demos lees ik het. zelf lees ik vaak snel over alles heen en als me iets bevalt dan lees ik het af. het enige forum waar dit bijna/niet gebeurd is het actualiteiten en sport etc. daar worden dingen vaak wel serieuzer genomen. af en toe een lolletje is tuurlijk ook leuk, maar je moet van te voren wel bedenken of het wel echt zo "lollig" is

je kan trouwens wel mensen een OW geven als ze het te vaak doen, als ze dan nog doorgaan gewoon tijdelijke ban

Laatst bewerkt: 10 mei 2006
  17. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zoals DiaL al zei, het is erg moeilijk optreden tegen zoveel members. We zullen de threads goed in de gaten houden en wees niet bang om de report knop te gebruiken.

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de members die onbekend zijn met de report knop:
    De report knop ziet er zo uit:[​IMG]
    Als je deze gebruikt, kun je een bericht rapporteren met een korte reden. De moderators die gaan over desbetreffend forumdeel krijgen dan een e-mailtje met een URL naar de post (het berichtje waar jij je zo aan irriteerde) en de reden die jij hebt ingevoerd.
    Hierdoor kunnen we veel sneller optreden, omdat we gewoon niet 24 uur per dag kunnen opletten en iedere 5 seconden de pagina refreshen.

In de thread hoef je er verder geen opmerkingen over te maken, blijf gewoon ontopic posten. Binnen een korte tijd zullen de foutieve en offtopic posts verwijderd worden of zal er een waarschuwing/ow afgegeven worden aan de members die zich niet correct gedragen.(of allebei, uiteraard)

Zo kan je als member meehelpen om het forum schoon en gezellig te houden.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    duidelijk, al wordt het bij zoveel replies wel erg veel werk. Daarnaas had ik nog wat twijfels wanneer ik die button mocht gebruiken. ;)

20. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De button graag zoveel mogelijk gebruiken, liever meer als te weinig.

Je kan ook gewoon een mod een PM sturen, iets meer werk, maar dan weet je zeker dat het aankomt. :)

Deel Deze Pagina