data aan binnekant of buitenkant?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MrLaurens, 30 nov 2002.

  1. MrLaurens

    MrLaurens Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had gehoor dat de data van xbox games begint aan de buitenste ring, en niet zoals gewoonlijk aan de binnenste.

    toen ik ooit belde met xbox lijn(over krasjes die de dvd drive maakte(inmiddels gerepareerd)) zeiden ze, is niet erg, data is aan de binnenkant.

    maar wat is het nou8)
     
  2. Maserati

    Maserati Active Member

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    bij alles (CD's, DVD's, PS2 games, Xbox games, GC games, etc.) zit de data altijd in de binnenste ring en loopt dan naar buiten
     
  3. voyager

    voyager Jedi Knight

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    hoewel je bij een 2laagse DVD (DVD-9) wel de mogelijkheid hebt dat de data van de 2de laag er tegengesteld op staat zodat na de layerchange de data gelijk doorgestroomd kan worden omdat er geen spinverandering nodig is, de kop moet nu alleen langzaam naarbinnen toe gaan lopen ipv weer helemaal aan de binnenkant beginnen. Opposite Track heet dit en heeft een kortere layerchange als gevolg. Maar voor de rest heeft Maserati wmb helemaal gelijk :)
     
  4. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    ff offtopic, ik moest meteen denken aan die flauwe grap: Aan welke kant heeft een paard het meeste haar??
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    *
    Aan de buitenkant!!!:+
     
  5. Bloody_Apron

    Bloody_Apron Guest

    ik heb gehoord dat bij de xbox de data van buiten naar binnen geschreven word (om kopieren tegen te gaan)
     
  6. Xtremecivic

    Xtremecivic Official Honda Owner

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    bij gc is het volgens mij van buiten naar binnen. Maar ik dacht dat het bij een xbox van buiten naar binnen was :confused:
     
  7. Cyrillus

    Cyrillus Smoezta Anaznuzta

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Bloody Apron zegt volgens mij is hij echt van buiten naar binnen hoor en das ook zo bij dvd films of lul ik nu maar iets?
     
  8. wenze

    wenze Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    het wordt inderdaad van buiten naar binnen geschreven kan je ook zien als je goed kijkt. de gamecube speelt cd-tjes de andere kant op af op kopieren tegen te gaan.
     
  9. sexylexy

    sexylexy Guest

    van buiten naar binnen volgnes mij.
     
  10. dj_purno

    dj_purno DJ

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij had ik in de Xbox handleiding gelezen dat ie van buiten naar binnen geschreven is!
     
  11. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    bij de gamecube is het schuin ingebrand...
     

Deel Deze Pagina