Externe USB harde schijf aansluiten op XBOX360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door moederfietser, 7 mrt 2006.

1. moederfietser

moederfietser Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dag mensjes,

Ik heb laatst van mijn lieve pappa een USB harde schijf gekregen van Conceptronic, een 40GB versie. Ik heb deze laatst geformateerd, in NTFS bestandsindeling omdat FAT niet gaat
    (??), ik zet nummers op de harde schijf, maar de XBOX herkent ze niet als nummers. Ik heb al een hele hoop lopen kloten maar ik heb het nog niet werkend gekregen op mijn XBOX. Heeft iemand tips of suggesties?

Oja, ik heb ook nog een MP3-speler met harde schijf van 2GB, die is wel geformatteerd met een FAT indeling en die werkt wel gewoon goed. Heel raar.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom gaat FAT niet.

Heb hier ook een 40GB (externe HD) aangesloten op de Xbox360.
    De HD komt uit mijn overleden Latop.

Heb deze gewoon in FAT kunnen formateren.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2006
  3. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0

Bij mij dus niet...

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb even de HD aangesloten op mijn pc ( MCE 2005 ) en krijg gewoon de keuze uit FAT32 of NTFS.

Maar snel weer verwijderd , heb er een paar belangrijke backups opstaan.

5. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo snel verwijderd? Als je maar niet op starten druk:+
    (want formatteren duurt meestal 10 seconden, en dan ben je alles kwijt. Wat ook niet helemaal waar is aangezien alleen de lijst met gegevens verwijderd word van waar alles staat. Met een recovery programma kun je alle gegevens gewoon dan nog terug krijgen. Maar goed das wel heel erg offtopic:p)

6. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog even gekeken en de harde schijf betreft een Western Digital Caviar 40GB. Ik weet niet of dat er iets toe doet?

7. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    al geprobeerd te formatteren met Partition Magic? mss kan die dat wel :confused:

8. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    Ga ik even proberen. Is het misschien mogelijk, als dit niet werkt, om de harde schijf uit de behuizing te halen, in de computer te plaatsen, Windows CD er in, formatteren in FAT systeem, terughangen in de behuizing en dan proberen te laten draaien op de 360?

EDIT1: Ik heb dus met Partition Magic het bestandssysteem kunnen wijzigen. Deze is nou FAT32, maar nog steeds wordt de schijf niet herkent door de XBOX.

EDIT2: Nadat EDIT1 niet werkte de schijf maar op FAT geformatteerd, ik kan nou maar 2GB van de 40GB gebruiken maar zelfs FAT wordt niet gelezen door de XBOX. De MP3 speler doet het nog wel gewoon goed. Wat te doen?

Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  9. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    En omhoog...

10. mars15

mars15 Guest

heb dit probleem ook

11. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien heeft het te maken met de mapindeling. Ik heb een hardeschijf van Lacie. Eerst had ik gewoon wat muziek erop gezet om te kijken of hij op de Xbox360 werkte. Toen geformateerd. Map aangemaakt met mijn naam -> muziek (e:\bjorn\muziek) en daarin mijn muziek en toen herkende hij hem niet. Vervolgens direct alles in de map muziek (e:\muziek) en daarna deed hij het weer wel. Al lijkt me sterk dat dat het probleem kan zijn.

Op welke manier ik hem had geformateerd weet ik niet meer.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2006
  12. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    De muziek is gewoon direct geplaatst op de schijf, dus niet in een map of iets dergelijks. De schijf wil gewoon niet meewerken. Kan het misschien dat de XBOX de IDE naar USB adapter niet wil aflezen of iets dergelijks?

13. Deano2

Deano2 hallow??

Leuk Bevonden:
    0
    kun je een gewoone externe hardeschijf als hd voor je xbox360 gebruiken???

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat kan niet ... wel voor muziek streamen en photo's ... maar niet voor downloads ...anders was dat een beveiligings lek ... ms heeft dat dus bewust dicht getimmerd

15. Deano2

Deano2 hallow??

Leuk Bevonden:
    0
    owkej thnx fardo

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat voor formaat is die muziek. (leest de xbox360 bv: .ogg af, nee toch?)
    Ik gebruik mijn 1GB memory stick voor muziek af te spelen en werkt perfect (fat32,.mp3,.wma ofcourse).

17. moederfietser

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanalles geprobeerd. mp3, wma, cda, maar geen succes|:-

18. cedricgl

cedricgl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kan je met een externe hdd films kijken op je xbox 360
    en nog ene vraagje ik heb een hdd van 80 gb en die is in 4 gedeeld hoe zt ik dat weer op 80 gb 1 harde schijf plaats dan 4

19. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nee.
    Je 2de vraag snap ik niet helemaal. Je HD wordt dan in 4 partities verdeeld, elk met een door jou in gestelde grote. Je kunt hem op je xbox 360 aansluiten via een USB kabel en alleen als hij FAT32 is geformateerd. Op je xbox kun je dan alle muziek afspelen en alle afbeeldingen bekijken die op de HD staan. Je kunt deze bestanden niet naar je xbox 360 kopieren.

20. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    met partition magic.

Deel Deze Pagina