Vraag over de 360 en de hardware error, over dimension plus, en de hard drive zelf...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door strapping young lad, 14 mei 2006.

1. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed.. helaas is mijn 360 vandaag dus overleden..

tijdens de MOTO GP 2006 demo liep ie simpelweg vast, en daarna gaf ie de welbekende 3 rode lampjes vooraan de 360.. hardware error dus...

Alles geprobeerd, resetten, HD eruit, kabels erin en eruit.. maar nog steeds dezelfde fout!.. ik kreeg zelfs nog even de harddrive melding waar rechtsonderin 1 lampje brandt, en het scherm geeft dan een E 67 melding.. HardDrive dus...

Nou is mijn vraag, is een winkel zoals dimension plus, waar ik hem gekocht heb, een beetje coulant met dit soort dingen? zou ik hem daar kunnen inleveren, en dat ze mij een nieuwe meegeven, terwijl zij deze kapotte opsturen?
    Ze deden dit dus wel met COD2 van mijn broer, waarvan bekend was dat een bepaalde lading de CD's afbrokkelden in het midden, vanwege defecte hoesjes.. hij kreeg meteen een nieuwe mee van dimension plus in groningen.. ik hoop natuurlijk op een soortgelijke behandeling..

Mocht dit niet lukken, wat kan ik dan verwachten? 2 week wachten? hij is in november gekocht, dus dit is een kinderziekte, en welbekend als ik zo de reacties lees op verschillende forums.. moet ik hem dan zelf opsturen?

En als laatste, net zo belangrijk nog wel, hoe zal dat gaan met mijn gamesaves? ik heb 180 uur in oblivion gestoken, en ik zie mezelf dat niet nog 1 keer doen.. COD2, ridge racer 6, GRAW... allemaal ver mee gekomen, maar worden deze dan bewaard/overgezet?

2. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zal het gewoon bij Dimplus proberen, maar grote kans dat je door verwezen wordt naar Microsoft. Die zul je je dan moeten bellen en je zult je xbox een week kwijt zijn (voor gratis reparatie, gratis verzending), maar dan doet hij het wel weer :)

/dubbelpost :eek:

Laatst bewerkt: 14 mei 2006
  3. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zal het gewoon bij Dimplus proberen, maar grote kans dat je door verwezen wordt naar Microsoft. Die zul je je dan moeten bellen en je zult je xbox een week kwijt zijn (voor gratis reparatie, gratis verzending), maar dan doet hij het wel weer :)

Of je al je savegames kwijt bent ligt aan het hardware probleem. Ik ken niet alle foutcodes uit mijn hoofd, maar misschien moet je ff googlen en anders Microsoft bellen. Je achievements blijven iig bewaard, je savegames meestal ook, maar bij een probleem met je HD ben je ze iig kwijt.

4. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de savegames als je heel zeker wil zijn dat je ze houd,
    Vind een lokaal iemand met een Xbox360 en zet je HD erin, Zet je savegames en profiel (aparte files!) over op een memory card...

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja das allemaal wel heel leuk en aardig, ik save voortaan ook alles op een memory unit mocht mijn X360 het ooit begeven....maar ik ben er dus achter gekomen dat niet alle savegames te kopieren zijn |:-

Zo zijn mijn savegames van Perfect Dark Zero en Dead or Alive 4 gewoonweg niet te kopieren naar een memory unit, deze staan op mijn HDD en kunnen dus niet verplaatst worden....wat betekent dat ik ze die specifieke savegames dus sowieso kwijt ben als er iets met m'n HDD gebeurd. Blijkbaar is er bij sommige spellen dus sprake van een lock, wanneer je probeert savedata over te zetten van het ene medium naar het andere....

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik snap trouwens niet waarom de HDD meegestuurd moet worden .. want op zich is dat een accesoires ... heb je het probleem met de rode lampjes ook als je de hdd gedisconnect hebt?

7. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.. ook als ik hem dissconnect, dan krijg ik die rode lampjes.. maar helaas ook een keer de E 67 code gekregen, oftwel HDD failure/error.. \o/ dus ik moet hem wel meesturen... plus de "brick" en de console natuurlijk..

De 360 start al helemaal niet meer op, dus ik kan niks overzetten op een memory card helaas..

Zonet even met microsoft gebeld, goede service, maar toch moet ik de 360 zelf inpakken nu.. ze sturen geen dozen meer naar mensen..
    MS zal zich wel kapot betalen aan kartonnen dozen en UPS kosten...
    zelf inpakken dus, ik weet alleen niet meer zeker of ik hem zelf moet opsturen of dat ze hem ophalen.. ik neem dat laatste, dat is het minste wat ze kunnen doen.
    En dan, 7-10 werkdagen wachten op, hopelijk een gefixte 360 i.p.v. weer een oude van de levering van november vorig jaar, want die gaan niet lang mee als ik zo rond kijk/lees..

Laatst bewerkt: 15 mei 2006
  8. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    nou die van mijn nog wel hoor :thumbs: en vriend van me heeft ook 1 van de launch ook no troubles

9. Dead Worm NL

Dead Worm NL Casual Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    klopt dat is vervelend heb ik ook gehad, ik denk dat de 360 oppergod microsoft dat heeft gedaan zodat live niet flipt als je op 2 xbox tegelijk inlogt met allebij een verschillend aantal gamerscore enz;P

10. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat probleem dat ie in in een keer vast zit (freez):mad: . Doe ik m'n 360 uit, weer aan, 3 kwart rode circel, weer een aantal keren opnieuw opstarten, en dan doet het weer prima! Ik heb dit zo'n 2 keer in de week... Bel binnenkort onze Bill wel effe. Zal trouwens een dikke kostenpost zijn voor onze ome Bill, al die kapotte 360's. Ben trouwens wel benieuwd waardoor dit probleem precies veroorzaakt:confused:

11. Deano2

Deano2 hallow??

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kon je ook alweer zien op welke datum je 360 is gemaakt??

12. sledgehammer

sledgehammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    achter op je console...bij de usb-ingang

13. Deano2

Deano2 hallow??

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij op 4 februari '06

14. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Net weer gebeld met MS.. immers al 2 dagen geleden dat ik die pakbon met info via de mail heb aangevraagt, maar nog steeds niet eens een mailtje gekregen..
    "ja meneer, het is nog maar vers, en uw gegevens worden nog verwerkt, even geduld aub"...

:mad: mooie grappen.. niet alleen moet je nog even 3 dagen extra wachten om op een mailtje te wachten, je moet hem ook nog zelf inpakken, en opsturen.. dan nog eens 7 tot 10 WERKdagen wachten op de 360 die het wel doet.. |:-

De service is net met grote sprongen achteruit gegaan...

15. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    dag 4... nog geen mailtje binnen..

Heeft iemand enig idee wat voor proces er nu plaats vindt daar? wat zijn ze aan het doen, en waarom duurt dat zo lang?

16. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    dag 5... vandaag weer gebeld, en nu werdt ik bij het telefoontje zelf al gestopt.

"meneer, mag ik uw gegevens? 1 van mijn medewerkers belt u terug, waarschijnlijk vandaag niet meer, mischien morgen"...

Ik begin echt serieus te twijfelen of die service wel zo goed is zoals men claimt.. ik wordt niet geschoffeerd of zo, maar vandaag had ik toch echt de intentie om eens flink tekeer te gaan, ik betaal nota bene voor de 360, live, en alle games plus hardware, en dan wordt je zo behandeld, alsof ze geen tijd meer voor je hebben.. superslecht dit...

Niet dat iemand dit nog leest en boeit.. maar goed.. :)

17. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je je klacht mailen naar alle microsofts:)

18. VanGoghNL

VanGoghNL Xbox 4 life

Leuk Bevonden:
    0
    En ben je nu wel geholpen?

19. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hij is nu eindelijk opgehaald.. zonder waarschuwing dat iemand van UPS hem kwam ophalen of wat dan ook... stond gewoon in 1 keer een mannetje voor de deur.. dus moest ik hem nog even inpakken...

Maar goed, hij is nu in ieder geval de deur uit.. :thumbs: nou maar hopen dat het niet al te lang duurt.

Iemand enig idee of ik mijn savegames van ridge racer, oblivion, pgr3, enz, nu ook vaarwel kan kussen?

20. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ze dag kussen :D

Deel Deze Pagina