PC logt niet in na installatie virusscan

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ToanToan, 15 mei 2006.

1. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb net een virusscanner geinstalleerd(norton internet security). hij installeerde alles leuk en aardig. toen ik mijn pc weer opnieuw opstarte liep mijn pc helemaal vast na het inloggen. paar keer opnieuw opgestart en nu loopt die zelfs vast bij het inlogscherm. ik kan dan nog wel klikken op de gebruikersnaam. maar dan loopt die vanaf dat punt helemaal vast. hoe kan ik dit probleem verhelpen?

2. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    pfoe dat is minder. Ik ben geen computerdeskundige, maar lijkt me toch sterk dat ie zo vastloopt na installatie van Norton. Misschien heb je gewoon enorme pech en is net op dat moment je HD gecrashed? :confused:

nogmaals, ik ben geen nerd :+ hoop voor je dat het meevalt

3. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    opstarten in veilige modus en dan de virusscanner verwijderen.

4. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    hoe start ik hem op in veilige modus:p ben nogal een n00b in computers(A)

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
  6. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ;)

die virusscanner kan zich niet unistalleren in veilige modus. alleen in normale mode. in normale modus komt hij nu weer verder dan het inlogscherm maar loopt halverwege het laden nog steeds vast

7. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Net even je post gelezen,

Om norton te unistallen is er meestal een Norton Uninstall tool nodig. Welke versie van Norton heb je (2004,'05,'06) dan kan ik even een linkje voor je opzoeken ;).

8. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb norton 06. maar ligt het wel aan norton of heb ik gewoon even ongeluk? want in veilige modus doet die het wel.

9. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Beide, waarschijnlijk heb jij nog een andere virusscanner op je computer staan. En zoals je misschien al wel weet kunnen vaak 2 of meerdere virusscanners niet goed met elkaar overweg zodat ze elkaar tegen gaan werken. Wat leid tot jouw probleem. Sommige virusscanners kunnen wel met elkaar overweg dus je zou ook kunnen zeggen dat jij dan ongeluk hebt dat je precies een verkeerde combi hebt (als je meerdere virusscanners hebt).

Maar om je probleem even op te lossen:

Start Internet Explorer even op, ga naar de volgende link:

Klik

Klik op die site op het Run it now knopje (step 2.1). En lees de beschrijving even door voordat je op het Run it now knopje drukt. Als het goed is moet 't dan lukken om Norton te unistallen.

Als je een volgende virusscanner gaat installeren, zorg dan eerst dat je geen andere virusscanner op je pc hebt staan. En ik raad je aan om geen Norton te gebruiken koop (;)) dan NOD32, Kaspersky Antivirus, Mcafee of gebruik een gratis AVG virusscanner samen met een goede firewall.

10. Unrealer

Unrealer Private 2nd Class.

Leuk Bevonden:
    0
    als je wel je desktop plaatje ziet ( achtergrond dus :) )

moet je CTRL + ALT + DEL drukken en hem gewoon uit zetten in PROCESSEN. ( NRD.exe ofzo.....)

Hij loopt vast vast bij het scannen of updaten, heb ik ook wel eens gehad gewoon aanlaten staan of bovenstaande methode proberen :)

Laatst bewerkt: 15 mei 2006
  11. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    thnx. jah ik heb mcafee en norton erop staan. wist niet dat je niet 2 tegelijk op mocht hebben. ik ga nu even proberen norton te unistalleren;)

12. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    hmmm op die website kan ik norton nog steeds niet unistalleren. hij zegt nog steeds dat ik hem in normale modus moet inzetten en niet op safety mode. is er een manier dat ik hem in safety mode kan unistalleren?

Laatst bewerkt: 15 mei 2006
  13. *Xink*

*Xink* Spartan U13

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet zeker of het in veilige modus kan,maar ergens (kan iemand me helpen herinneren) kan je zien wat de pc opstart als hij word opgstart zeg maar, mischien als je daar norton bij de boot opstarten uitzet dat je dan wel in de normale modus komt, of je uninstalled mcaffee gewoon...

14. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja kan als 't goed is ook. Als je alles wat met norton te maken hebt niet laat mee opstarten.

In safe-mode
    Uitvoeren---> Msconfig-->opstarten--> en alles wat met symantec/norton te maken heeft uitvinken en opnieuw opstarten.

15. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Start je pc eens op in veilige modus en ga dan naar
    - start
    - uitvoeren
    - typ in msconfig
    - ga naar het tabblad opstarten
    - haal het vinkje weg die voor de virusscanners staan

probeer dan eens opnieuw op te starten in normale modus.

Damn.. danger was me voor:+

16. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    thnx ik ga dat nu even proberen. ik hou jullie op de hoogte van mijn spannende avontuur;)

17. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    eindelijk. na 4 uur heen en weer gekloot met safemode, msconfig, wachten wachten wachten. is het me eindelijk gelukt om de virusscanner te unistalleren. het geheim? geduld is een schone zaak. heb gewoon alles 1 voor 1 aangeklikt met 10 minuten wachten met laden tussendoor voor alles totdat de virusscanner zich heeft geunistalleerd. nu doet die het weer perfect. norton kan de pot op en ga hem ruilen voor mcafee. thnx voor alle xbw-leden die me hebben geholpen om dit probleem van de aarde te krijgen. en de les voor de volgende keer: niet 2 virusscanners tegelijk en geduld :). nogmaals:

HULDE VOOR DE XBW-LEDEN _O_

en deze kan voor mijn part dicht;)\o/

18. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel mooi!

opzich is norton wel een goede scanner hoor, je moet alleen wel zorgen dat je op je pc dus niks van een oude scanner hebt staan :)

Ik heb altijd al norton gebruikt en nooit problemen gehad, gewoon altijd hetzelfde merk scanner gebruiken dan heb je minder last van problemen!

19. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet je nou dat norton een goede scanner is als je nog nooit wat anders hebt gebruikt :+.

20. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Graag gedaan Basketballa..

Ikzelf gebruik ZoneAlarm Security Suite, is gratis en werkt goed genoeg voor mij.

Deel Deze Pagina