[Wii] Super Mario Galaxy

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 16 mei 2006.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Deze game verdient zijn eigen thead.
    Mario Galaxy, de echte opvolger van Mario 64.
    Voor mij persoonlijk is dit tot nu toe een van de gaafste titels voor de Wii en een van de beste games van de E3.

Hier een korte omschrijving van een hands-on van de Nintendo website (niet heel erg objectief, maar het gaat om het idee):

''Een van de hoogtepunten op de Nintendo E3 perspresentatie was een voorproefje van een heel nieuw Mario-spel voor de Wii - Super Mario Galaxy. Maar een glimp was het enige wat we kregen...
    *
    Gelukkig voor jullie hebben we een echte playtest van het spel kunnen doen op de beursvloer van E3 - en we waren letterlijk in de wolken!
    *
    Ten eerste is het fantastisch om te spelen. Je bestuurt je de bewegingen van Mario met de Nunchuk-controller en je springt met de A-knop op de Wii Remote. Door de Wii Remote in het rond te bewegen, draait Mario met uitgestrekte armen rond, en als je dit in de struiken doet, komen er muntjes tevoorschijn. Als je het in speciale Star Markers doet, word je de ruimte in gelanceerd.*
    *
    Naast springen met de Wii Remote kun je ook communiceren met de wereld in het spel - in struiken ritselen om goodies te vinden en aan enorme, elastische planten trekken die je naar een andere planeet katapulteren. Erg cool.
    *
    Je kunt je naar allerlei verschillende planeten lanceren, elk met zwaartekracht waardoor je op het oppervlak kunt wandelen - zelfs ondersteboven - zonder eraf te vallen. In één van de levels die we speelden, zat er een Star Marker vast in een kooi. We moesten onszelf als lokaas gebruiken om Bullet Bills naar de kooi te krijgen en hem die op te laten blazen - zodat we onszelf nog eens de ruimte in konden schieten.
    *
    Naast het vurige monster dat we op de perspresentatie zagen,* vonden we ook een planeet* waar we een gigantische robot moesten verslaan. Terwijl we de reusachtige benen van de robot en nog meer Bullet Bills ontweken, vroegen we ons af hoe hem te verslaan. Maar zodra hij een voet neerzette, konden we erop klimmen en ontdekten we dat zijn benen bijna een hindernisbaan waren. Net als in het vroegere Super Mario Sunshine, waar Mario het zonder zijn rugzak moest stellen, zitten de benen van de robot vol met tandwielen en moeilijke sprongen.
    *
    We slaagden erin tot bovenaan te klimmen waar we Bullet Bills moesten richten op een glimmend deel van de kop van de robot, en na een paar treffers was hij dood - en hadden wij een Ster verdiend.''

Enkele screenshots, sommige zijn helaas low-res.

Kijk hier voor filmpjes.

Laatst bewerkt: 16 mei 2006
  2. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    ik ben benieuwd of deze game net zo compleet is als mario 64 of mario sunshine...

voor mij niet de leukste Wii titel, denk daarbij zelf meer aan Zelda (maar ja das een halfe cube), Wii sports of Red Steel..

Ik vraag me af of de singleplayer actie verslavend / uitdagend genoeg is om te spelen want tot nu toe lijkt de multiplayer op de Wii het belangrijkste te zijn...

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    De beelden wisten mij niet te overtuigen. Heb liever 2d Mario. Sunshine vond ik maar saai.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Sunshine was geen slechte game, het was meer een matige Mario game.
    Herhalend en verder af en toe wat saai.
    Galaxy belooft weer boeiend te worden en vernieuwend. Het is nog even afwachten, maar ik vind de game veelbelovend.

5. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    en dan altijd maar EA afbashen over het uitmelken van games, jezus zeg stop toch eens met mario games maken.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je van dit spel niet een ongelooflijke rukarm?

8)

7. MurderDoll666

MurderDoll666 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk een echte mario.
    (en niet een mario uitleen spel)
    kan niet wachten.
    allemaal weer old skool geluidjes op de wii ? ik hoop het. ik vond het enigste niet zo leuk aan mario 64 dat er niet zo coole soundtracks bij was zo als op de gameboy en snes.

EA's fifa football 200bla is te vergelijken met mario party maar de echte mario games zo als mario 64 zijn te vergelijk met Black. vindt ik hoor

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Volgens mij heeft die gast nog nooit een Mario game gespeeld op de Party games na, want dan weet je dat het zeker geen uitmelken is.

9. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen eerste filmpjes die ik hiervan zag waren echt teleurstellend ik verwachtte een revolutionaire mario game.
    Die ook echt revolutionare gameplay had weet je dan heb je die controller en dan lijkt ie amper in deze mario game te gebruiken.
    Kan aan mij liggen hoor maar van het boegbeeld van nintendo verwacht je meer in zijn eigen game.

10. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Mario is nintendo, en mario spellen zijn toch net even van een ander niveau dan EA games. En daarbij, zie je xbox masterchief over 10 spellen weghalen uit de line up? Ik niet. Ik zit nog steeds wel te wachten op mario games.

11. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    en ik zit dus niet meer te wachten op mario, de basics blijven toch altijd nog op hetzelfde neerkomen, nintendo zou ipv van al die crappy mario uittreksels ook eens een nieuwe originelere weg in kunnen slaan, ze willen revolutionair zijn wat op deze manier niet echt blijkt.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Amen... Ik dus ook. Ik wilde eigenlijk geen Nintendo Rev. (of Wii eigenlijk) kopen maar ik heb altijd Nintendo consoles gehad. Ik heb altijd wel vetrouwen in Nintendo maar met de Wii is dat op het moment wel wat minder. Vooral omdat ik op grafisch gebied vind dat zij teveel gaan achterlopen op de Xbox360/PS3. Nu weet ik als Nintendofan echt wel dat de games van Ninty van hele hoge kwaliteit zijn, maar ik vraag me dan weer af of ik niet weer een console van Nintendo ga kopen die na een jaar of 2 amper nog een game uitbrengt (zoals helaas met de Cube is gebeurd en met de N64) en ik zit te dromen van Nintendo games....

Maar door het zien van deze game(s) gaat het weer jeuken.....

Dus als het poppetje geen Mario had geheten was het wel origineel geweest? Qua gameplay is deze game toch echt niet te vergelijken welke Mario game dan ook..... Dat noem ik toch origineel, hoe het spelfiguur heet doet er dan heel weinig toe imo...

Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2006
  13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nouja, dan mag de Halo serie wel stoppen, de Resident Evil serie stoppen, hoeven ze geen Forza en PGR games meer te maken (de basis blijft toch hetzelfde), geen Final Fantasy games meer maken, God Of War 2 hoeft dan niet uit te komen, Call Of Duty 3 laten ze dan ook maar zitten, GTA 4 is ook qua opzet hetzelfde als de andere GTA games, stop Saints Row dan ook maar, etc etc...

Beetje rare opmerking van jou, want de basis van al die games die ik opnoem zijn in principe ook allemaal hetzelfde

weet je wat? Laat ze gewoon lekker stoppen met games maken, heb je dat gezeur van uitmelkerij ook niet :D

Laatst bewerkt: 17 mei 2006
  14. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    true maar al die games die jij opnoemt zijn nog niet zo veel uitgebracht in verschillende vormen maar met dezelfde gameplay. en alle mario games zijn anders ? super mario reeks ? ok de levels zijn anders en het verhaal maar verder weinig nieuws.

15. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Hmm, kan maar beter ff gaan trainen dan :)

16. Novo

Novo Nozz

Leuk Bevonden:
    0
  17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zo weer even een trapje omhoog. :) Samen met Metroid is dit de grote Wii knaller van 2007.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Die waarschijnlijk pas aan het eind van het jaar komen... Alhoewel, ze schijnen Metroid ergens net voor de zomer periode te willen releasen.

19. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dat zou betekenen dat ze Metroid eventueel al in mei/juni willen releasen, wat wel een stuk vroeger zou zijn dan ik verwacht had.

Mario Galaxy; Ik kijk zo erg naar deze game uit! Mario 64 kapot gespeeld op de N64, en sinds dat ik het spel op de DS heb speel ik het ook nog regelmatig. Ik hoop dat Galaxy weer net zo goed wordt..
    Bij Mario Sunshine heb ik pas een paar uur erop zitten, dus daar kan ik nog niet over oordelen.
    In pincipe maakt het me niet zoveel uit wanneer Galaxy uitkomt, als het maar een volledig en af product is.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dat zou betekenen dat de komende vijf maanden (tenminste, ALS metroid eerder wordt gereleased) geen ene echte topper uitkomt.

Vele mensen vinden Sunshine geen Mario waardige game, maar als je verder kijkt dan je neus lang is zie je een erg goede game. De game is gewoon solid en de graphics blijven erg mooi.

Deel Deze Pagina