Bittorent firewall (NAT) probleem.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door EvilWasp, 30 okt 2004.

  1. watergirl

    watergirl Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij is het tussen de 0 en 1 kb, niks dus :'-(
    maar hij werkte goed! en m'n zusje drukt de computer uit en hij blijf geel! de hele tijd >_< ik snap het echt niet! en die routes al helemaal niet
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis allemaal niet zo moeilijk. Eerst moet je zorgen voor de goede instellingen in azureus:

    !!! Het is belangrijk om onderstaande instellingen uit te voeren, wanneer je dit niet doet word je Ratio niet bijgehouden en geef je bandbreedte (dus snelheid) af aan derde. !!!

    Onderstaande instellingen dienen te worden aangepast in Azureus V2.3.0;

    1. Schakel distributed database uit;
    # Start Azureus,
    # ga naar tools in de werkbalk,
    # Kies voor configuratie.
    # Klik links in de lijst op het kruisje voor plugins.
    # Verwijder het vinkje voor enable distributed DB in het rechter venster.

    2. Schakel de drie netwerken uit.
    •Start Azureus,
    •Ga naar tools in de werkbalk,
    •Kies voor configuratie.
    •Klik links op server
    •Scrol naar beneden tot netwerken
    •Haal de drie vinkjes weg bij; Publiek IP netwerk(niet anoniem), IP2 netwerk,The Union Router (tor) netwerk
    •Klik nu op opslaan.

    er is nog een tweede plaats waar deze netwerken staan. Daar moeten ze ook uit.
    •Start Azureus,
    •Ga naar tools in de werkbalk,
    •Kies voor configuratie.
    •Klik links op tracker
    •En kies dan voor Server
    •Scrol naar beneden tot netwerken
    •Haal de drie vinkjes weg bij; Publiek IP netwerk(niet anoniem), IP2 netwerk,The Union Router (tor) netwerk
    •Klik nu op opslaan.

    3. Blokkeer de poorten 6881;6882;6883....etc, tot en met 6889.

    # Start Azureus,
    # Ga naar tools in de werkbalk,
    # Kies voor configuratie.
    # Klik links op Overdracht.
    # Zet voor de tekst "negeer downloaders met de volgende data poorten" de nummers
    6881;6882;6883....etc, tot en met 6889. gescheiden door een ; (punt koma dus.)

    4. Schakel udp uit in je router. Zie hiervoor de handleiding van je router.

    5. Wanneer je torrents aanmaakt in Azureus, vink dan de optie private torrent only eccept peers
    from the tracker aan.

    6. Wanneer je aan je ratio wilt werken kun je je download begrenzen en je upload volledig open
    gooien.

    # dubbleklik op een torrent
    # rechts bovenin kun je de down en upload snelheid in kbs regelen.
    # vul bij Maxdown een getal in bijv. 15 (er word nu max 15 kb/s voor deze torrent gebruikt)
    # laat bij upload het getal op 0 staan (er zit geen max aan je upload bij waarde 0)
    # klik nu op het kruisje van het tablad dat de naam van je torrent heeft om de instellingen op te slaan.
    # deze instellingen moet je voor elke torrent herhalen.

    LETOP!! Houd er wel even rekening mee dat iedereen graag snel zijn film binnen heeft, ga dan ook niet je upload geheel begrenzen naar 2kb/s of zo. Hou het leuk en ga liefst niet onder de 15kb/s zitten en download maar 1 torrent tegelijkertijd.


    Met dank aan Incognito

    Bron: DutchNova.com

    Als hij dan nog steeds rood blijft, moet je ook de poorten van je Router openzetten. Dat is zegmaar hetgeen wat jouw ene internetkabel in meerdere internetkabels verdeeld om het heel simpel uit te leggen. Vaak zit hier een Firewall bij ingebouwd. Deze zul je dus of helemaal moeten uitschakelen of bepaalde poorten openzetten. Hoe je dit moet openzetten is bij elke router anders, daarvoor moet je even in de handleiding van je router kijken (als je een router hebt). Waar haal je trouwens je .torrents vandaan? Public/Private trackers? En wat staat er bij Tracker Status (rechtermuisknop---> Details --> Tracker Status ???)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2005
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Dat leek me duidelijk *)
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
  5. halofreak90

    halofreak90 Halo is beter

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT probleem is niet zo moeilijk op te lossen... zoek eerst IP nr van je router op.(volgens mij www.whatismyip.com) Dat typ je in op je adress balk. Je moet dan alleen je gebruiker en wachtwoord weten. Als je dat heb ingesteld, moet je ff rond kijken en zoeken naar iets dat poorten openzet(ja beetje vaag maar das vaak verschillend) als je het hebt gevonden typ je bij "port" 6881 in(poort van Azureus) en dan wordt hij na enkele minuten vanzelf opengezet. LET WEL als het niet lukt(en je hebt lopen kloten) dat je de settings weer terug zet. Das nii zo moeilijk hea ;) graag gedaan hoor
     
  6. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom kick je een topic van 6 maanden uit omhoog? Slaat nergens op. :{
     
  7. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,Ik heb een NAT probleem bij azureus.
    Er komt te staan 'firewalled'terwijl ik mn poorten al geforward heb.Heb al op google gezocht maar kon niet veel bruikbaars vinden.

    specs:
    Windows xp
    azureus 2.5.0.4
    provider: kpn
    router: siemens Gigaset SX551

    Iemand een idee? :)
     
  8. SneakySpidy

    SneakySpidy Supra

    Berichten:
    219
    Leuk Bevonden:
    0
    Firewall, antivirus of iets dergelijks uitzetten ???
     
  9. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
  10. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    En?

    Zonder duidelijke info over waar je wel al bent geweest, wat je precies hebt gedaan en hebt gecontroleerd, doet onze glazen bol het ook niet.
     
  12. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je mij helpen met je glazen bol! :D

    Ik heb sins kort een snellere @Home verbinding, dus delen we internet dus router erbij. (pokkedingen)
    Nou heb ik nieuwsgroepen maar daar staat nou juist NOOIT de dingen op die je zoekt... dus heb ik azureus nodig.
    Nou heb ik dus ook een nat probleem, ik dacht bij mezelf ''Geen probleem, Opties > portnr copy > paste in virtual server > klik op add, klaar!''
    Nee dus..
    Ik heb 2 problemen sins ik opnieuw azureus heb geinstalled.
    1) hij disconnect me iedere 2 mins van msn(volgens mij van heel internet maar merk je niet veel van, alleen msn)
    2) nat probleem terwijl mn poort openstaat!

    Moet ik meer poorten openzetten dan die azureus aangeeft?

    // http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/SMC/WBR14-G/WBR14-Gindex.htm
    Of de g2... dat weet ik niet.
    Maar het helpt niet echt die poorten....

    Kan iemand me aub helpen, ik heb download NODIG!!


    :+
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  13. live gamer

    live gamer Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb mn poort geforward en mn firewall gecheckt,wat wil je weten dan?
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan doe je toch iets gruwelijk verkeerd.
     
  15. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nee, als ik iets moet hebben van een programma ofzo staat het er gewoon nooit.
    Torrents blijven gewoon altijd staan, of in ieder geval heel lang.

    Iemand die me kan helpen? :>
     
  16. basovich

    basovich Guest

    hoe groot is de snelheid als alles openstaat?? heb namelijk een tijdje een payserver maar als dit net zo snel gaat..
     
  17. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Torrents? hangt af van het aantal seeders etc, maar nieuwsgroepen gaan meteen naar de volle snelheid, en ik haal maar HEEL soms de volle snelheid met torrents.
    Nu maar 10 kb/s ofzo. 8)
    Maar dan heb ik dat poorten gezeik.
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, zonder in details te treden, even wat dingen die ik heb gemerkt/gezien omtrent het BitTorrent-protocol en instellingen.

    1. De standaard-poort moet je maar veranderen naar een willekeurige poort tussen 50000 en 55000.
    2. Forwarden van een port op je router (en eventueel een extra switch) kan niet dynamisch dus altijd naar een vast IP-adres voor jouw PC.
    3. Iemand die zegt de firewall gecheckt te hebben: welke?? Niet alleen Windows heeft er eentje ingebakken, maar misschien ook extra software die bij je netwerkkaart werd geinstalleerd, extra programma's zoals Norton Internet Security of ZoneAlarm en dan ook nog de firewall op je router. In alle programma's en onderdelen van je netwerk moet je het betreffende poortje uit punt 1 toestaan. Ik heb bijvoorbeeld alleen de firewall van mijn router op TCP/UTP 50722 staan omdat ik geen tussenliggende firewalls heb.
    4. Controleer of test of uPnP werkt tussen je router en je client!
    5. Alhoewel Azureus leuk lijkt, is dat het niet. Meningen kunnen verschillen maar uTorrent is een stuk minder zwaar voor je PC, minder instellingen maar net zo'n goed pakket. En mijn ervaring is dat 'ie ook makkelijker te configureren is zonder dikke handleidingen op internet te lezen.
    6. Last but not least: Windows kan out of the box maar een x aantal connecties tegelijkertijd aan. Dus zelfs als je via BT maar 1 of 2 files download, kan je hele internet op zijn gat liggen. Dit kan je verhogen maar aangezien het hier over de registry gaat en je TCP/IP-stack, ga ik dat niet vertellen omdat ik niet verantwoordelijk wil worden voor een defecte Windows (plus dat ik al vaker regkeys heb gepost en dan de vraag krijg: wat is dat, wat moet dat en hoe werkt dit).

    En na wat trial en error op mijn eigen PC, haal ik zonder problemen de 1.4MB (ja, megabyte) per seconde als ik populaire torrents download waar veel seeders zijn.
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring als jouw. Naar mijn ervaring zijn oude torrents gewoon niet meer te downloaden omdat er dan weinig seeders (en leechers) zijn. En dus weinig peers om van te downloaden. Dan kan je het nog wel downloaden maar gaat het zo ontzettend sloom waar ik gewoon geen genoegen mee neem. Downloaden met 3kb/ps duurt namelijk zó lang. Ik kan eigenlijk altijd wel bijna alles vinden via nieuwsgroepen en wil ik bijv een oude film hebben request ik deze waardoor hij er weer op komt te staan. Als je slim ben registreer je jezelf dan ook op meerdere communities dan FTD. Zo gebruik ik FTD en bijvoorbeeld FTN. Ook kan je zoeken op bestandsnamen op bijvoorbeeld Yabse of Binsearch, zorg alleen dat je de datum-filter op bijv 4 weken heb staan ipv de standaard 1 week. En als dit niet werkt ga ik nog op torrents zoeken. Voorwaarde wil het bovenstaande lukken is natuurlijk wel een goede newsserver met hoge retentie.

    Het grote voordeel van nieuwsgroepen vind ik de constante snelheid. Zo download ik met mijn eigen pc gewoon constant 520kb/ps. Hierdoor kan ik ongeveer inschatten hoeveel tijd ik nodig heb. Met torrents schommelt de snelheid telkens en gaat het bij mij vaak niet harder dan 400 kb/ps. Als ik via een bedrijfsnetwerk download, waarop de computer benenden is aangesloten dan haal met nieuwsgroepen ongeveer 3.5MB p/s (ja, megabyte).
     
  20. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik download een prog van 10 kb liever met 3k dan dat ik het request en hopen dat iemand zo lief is om het te uploaden.
    Ik heb dan alleen ftd dus daar kan het mischien aan liggen.

    Maar over mn probleem, alles doet het perfect als ik direct aansluit op mn modem, maar als die router ertussen zit gaat hij kut doen.
    En utorrent kan je niet eens normaal verwijderen als je het wilt daarom vind ik het maar niks.
    Maar ga het tog eens proberen.

    //Denk maak even een screen:
    [​IMG]

    Ik gebruik de poort '52169' dat is de enige die open staat.
    Vind het opzich wel jammer, nu moet ik 2 pc's van internet afhalen alleen om torrent te downloaden. :mad:

    Oohja, en is zomaar een torrent met veel seeders voor te testen, ik maak de download niet af voor de ''ILLEGAAL!1!!!1!111oneone mensen...''
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2007

Deel Deze Pagina