De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Echter, puur uit nieuwsgierigheid .. waarom maakt men een keuze voor een tv als deze als je weet dat:

    • Plasma tv's langzaam aan uitgefaseerd worden.
    • Ook deze plasma tv last heeft van inbranden.
    • Deze tv niet HD-Ready is met het oog op de huidige ontwikkelingen.
    • Een LCD tv veel zuiniger is, deze tv heeft namelijk 287 watt nodig.
    • Je hier wel minstens 2500 euro voor moet neerleggen.
    Ok, dan heb je wel een mooi design en een groot en mooi beeld maar toch ..
    Just wondering ..
     
  2. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Hier zat ik gisteren ook aan tedenken. LCD is evenscherp/scherper? en je hebt zelfs HD.
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Wil ik ook wel even op reageren,
    Je komt hier met goeie punten aan.
    Mijn gedacht is dat het gros van de mensen(nu zeg ik niet dat JP ook zo erover denkt) naar een winkel toegaan, zonder zich ooit verdiept te hebben in schermen, en wat er op de markt is. En dan een tv kopen die groot is, de gedacht van hoe groter hoe beter,en een mooi prijsje heeft. En dan zo'n tv kopen zonder te weten wat HD is, inbranden is, energieverbruik etc.. Deze mensen snappen nog weinig van wat er te koop is en kopen puur om redenen die er niet om doen(grootte, toch een plat scherm) Nu is er ook zoveel mogelijkheid, en de non-HD schermen vliegen met lage prijzen over de toonbank omdat, HD toch de toekomst is. En de mensen die denken dan "Een platte tv voor 800,-..geen geld" En kopen zoiets..
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook zeker meer uit naar LCD, puur omdat ze in verhouding veel goedkoper zijn, zuiniger zijn in het energieverbruik en vaak nog over een hogere resolutie beschikken ook.

    Maar goed, ik wil hier geen discussie starten over de kwestie LCD vs. Plasma (tenminste niet expres :+), LCD is in mijn ogen namelijk zeker de betere van de twee....maar uiteindelijk gaat het erom dat je gewoon zelf blij bent met een scherm. En zo te zien is JP dat :) Welkom in de wondere wereld van HDTV JP :cool: De volgende stap is dat je over een tijdje zult merken dat je alles wat niet HD is, niet scherp genoeg meer zult vinden :p Tenminste dat merk ik wel steeds vaker bij mezelf ;)

    Laatst die Final Fantasy Advent Children DVD gekocht, prachtige film hoor, maar ik ben inmiddels al zo gewend aan HD materiaal....ik kon me gewoon niet van de gedachte onttrekken dat het toch echt scherper kon toen ik die DVD zat te kijken, dat was ook het enige wat ik erop aan te merken had....het was geen HD :+
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  5. Sandman47

    Sandman47 Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je erbij dat de PDP-436RXE niet HD ready is?
    http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=11824&taxonomy_id=62-63
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Bij het kopen van deze TV hebben wij (ik en m'n pa) ons er erg in verdiept. Wij hebben dus zeker niet gekeken naar hoe mooi en hoe groot die TV wel niet was. En al helemaal niet naar de prijs. De prijs maakte voor ons niks uit. Ja, ok, we gaan natuurlijk geen TV van meer dan 6000,- kopen, maar kwaliteit stond voorop, en de prijs kwam pas later. En ook over het inbranden: We waren naar een audiovisuele speciaalzaak gegaan, en hebben daar gevraagd over inbranden. Er hingen daar de 4 beste plasma's van het moment: een Pioneer (die van ons) een Panasonic, een Philips en een Marantz. De laatste 3 hadden geen last van inbranden. De Pioneer wel. (dit hebben we zelf mogen aangschouwen) Dit was erg onprettig van ons, omdat zonder dat inbranden de Pioneer het beste was. M'n ma heeft toen naar Pioneer gebeld, en hun hebben gezegd dat ze kunnen kijken naar hoe we de TV ingesteld hebben, en naar aanleiding daarvan kunnen hun kijken of we wel of geen garantie krijgen op het inbranden. Wij hebben nu het contrast op 18 staan, en mocht hij nu in branden, dan kunnen wij hem inruilen. Zouden wij hem op 40 hebben staan, dan kunnen we fluiten naar een nieuwe TV. Inbranden was dus eigenlijk geen zaak meer voor ons, aangezien de garantie en het zuinige er mee omgaan van ons (veel films kijken, niet lang naar logo's van TV-zenders kijken, 's nachts op ruis zetten)

    • Tja, wat maakt dat uit, we hebben er nu toch een, en die werkt gewoon :p
    • Zoals je hier boven kan lezen maakt inbranden voor ons niks uit, aangezien de garantie en ons zuinige gebuik, en een LCD heeft daarin tegen weer last van dode pixels.
    • Hij is wel HD-ready ;) Hij heeft ook een HDMI ingang, en ik heb gister lekker gegamed in 720p en trailers gekeken in 1080i ;)
    • Het hoge energie gebruik is alleen bij wit beeld. En wat maakt energie gebruik nou uit, die Xbox 360 is ook de zuinigste niet :p
    • Als je iets doet moet je het goed doen. Deze TV heeft ons 3200,- gekost (inclusief duurste voet en alles) en als je ziet hoeveel TV wij kijken... Je gaat ook geen Fiat Panda kopen omdat die goedkoop is, er moet ook kwaliteit aan vast zitten.

    En de belangrijkste reden is gewoon het beeld van een Plasma. Wij vinden LCD veel te dof, zwart is gewoon niet zwart, en hoe groter hoe lelijker. Als je een plasma naast een LCD zet dan zie je direct dat de plasma veel voller van kleur is. Plasma hebben ook veel minder last van karteltjes en dergelijke. En zet eens een 109 cm LCD naast een 109 cm plasma... die LCD wordt met die afmetingen omver gewalst door de plamsa als we het over beeldkwaliteit hebben.

    Klopt. Alleen was het iets te veel moeite om door het draden doolhof door te komen die zich achter de kast bevind :+
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, hij is wel 'hd ready'. Vertikaal 720 beeldlijnen blijkt al voldoende te zijn. Maar dan nog is 1024 (Hor) x 768 (Ver) een 'onhandige' resolutie voor 720p materiaal.

    Ik vind het persoonlijk belachelijk dat je als consument zijnde met dit soort zaken moet rekening houden bij een tv die 3200,- kost. Maar goed, dat is mijn mening. :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2006
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Helemaal mee eens. En als je kwaliteit dan toch voorop staat, dan kan je dat scherm toch helemaal niet meer serieus nemen.:{ Ach ja.. al ben je er blij mee, dan is het mooi. Iedereen zijn ding, alleen de beargumentatie is een beetje duaal.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wachten jullie maar op SED, dat gaat ownen en dan heb je geen last van inbranden of defecte pixels.
    De kwaliteit van CRT in een behuizing van een Plasma/LCD! ;)
     
  10. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga jij maar lekker wachten met je SED.
    Dan ga ik wachten tot er super HD komt.
    Altijd zijn er van die lui die lopen te zeiken over wachten met aankoop want dan komt er een nieuwe versie. en dan dan is die versie uit dan komt 3 maand later weer een nieuwe versie.
    Niet wachten maar kopen is goed voor de economie:9.
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb toch pas een 32'' LCD gekocht alleen begin/midden 2007 komt SED! ;)
     
  12. bartjan25

    bartjan25 Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal

    ik heb gister een sony lcd scherm gekocht,nou vraag ik mij alleen af hoe ik het beste mijn xbox 360 erop aan kan sluiten,welke kabels ik daar voor nodig heb.
    hij heeft hdmi en een pc ingang en scart.
    ik las ook in het boekje dat ik mijn digitale tv ook in de hdmi moet aan sluiten is dat zo?

    gr bart
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegen waarschijnlijk hele leuk prijzen.. Ik heb inmiddels alweer nieuwe technieken gezien. Zo kan je natuurlijk blijven wachten, gewoon lekker nu genieten.

    Heeft hij geen component? Anders kan je volgens mij een xbox360 vga kabel gebruiken lijkt me.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2006
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, de TV moet gewoon even 'inkomen'. Net zoals bij een auto, daar mag je ook niet meteen volgas en alles. Die moet je eerst inrijden, en deze TV moet je eerst ff een beetje laten inkomen. Over een dag of 10 kunnen we hem helemaal naar onze wensen instellen, zonder gevaar te lopen op inbranden. Dit is namelijk alleen bij de eerste branduren het geval.

    Alleen omdat er de eerste 150 uur kans is op inbranden? Als je er gewoon zorgvuldig mee omgaat gebreurd er weinig. En ookal met deze 'safe' instellingen is het nog prachtig om naar te kijken. Dan kan je LCD TV's ook niet serieus nemen met hun dooie en pixels en hun mooie zwarte kleur _0/
     
  15. mars15

    mars15 Guest

    bij foto klein komende dagen alles zonder 19 procent btw scheelt toch wel
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gewoon via de component-aansluiting (rood, groen, blauw) of anders middels een VGA-kabel. De HMDI-kabel voor de Xbox 360 volgt binnenkort.

    Ik neem aan dat je een Xbox 360 Premium hebt, want bij de Core is een standaard (composiet) kabel meegeleverd en dan kan je niet in HD gamen.

    P.S. Als je wel een Xbox 360 Premium hebt, vergeet dan niet de switch op HD-TV te zetten op de connector zelf! ;)
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Is ook zo, maar men mag toch wel weten dat SED in aantocht is?! ;)
     
  18. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    mogge pwik heb net een HD Ready samsung LE26r71 gekauft bij de its voor 943 uien , is wel mooie prijs voor dat scherm toch? Ik ben trouwens benieuwd of iemand/lethal ak47 of al het verschil wist tussen de 72 en de 71 versies want vriend van mij wil de 72 versie eigelijk, maar als er geen verschil is haalt hij de 71 ook vanwege de prijs alvast bedankt mazzoll
     
  19. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ooit wel eens naar de site geweest, www.hoelulikmijhiernuweeruit.nl _0/
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Als ik de specificatielijsten van Samsung mag geloven is er geen enkel verschil, behalve het kleurverschil van de strip.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina