Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 5 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en nee...

Volgens mij is dat namelijk een on-board controller van zijn moederbord waarvan jij/hij niet weet of er een schijf aanhangt.

Ik zou de mobo-drivers even updaten/installeren.

2. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik weer!
    Heb namelijk weer een k*t probleem.
    Ik kan bijna niks meer instaleren nadat mijn pc is geformateerd.
    Ik krijg dan deze error:

Het gaat dan voornamelijk om progjes die via .exe instaleren zoals Divx en Bearshare.

Alsjeblieft help mij! Alweer! :'-( 8)

Edit: ik heb al op google gezocht maar word niet veel wijzer..

Laatst bewerkt: 26 mei 2006
  3. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik ben weer van de partij :p

Ik wacht niet meer op core 2 duo, daar ben ik over uit, maar nu zit ik met het probleem ati vs nvidia.
    Ati's x1900xtx is beter als de 7900gtx, dat blijkt uit 9 van de 10 benchmarks. Ook heeft Ati betere 'image quality' en ondersteund ATI Hdr + AA.

Ik wil dus het liefst een ATI kaart, op een Crossfire moederbordje, die AM2 ondersteunt (AM2 heeft veel wat performance winst toch?). Asus heeft hele mooie bordjes, alleen die zijn voor SLI bedoeld, en zorgen voor wat extra boost, ook al gebruik je 1 videokaart. Voor Crossfire is er nog geen echt alternatief volgens mij. Asus heeft "NVIDIA LinkBoost" wat zorgt voor een auto-hoger geclockte videokaart (icm 7900gtx)

Dus de opties:
    1)
    -AM2 CPU
    -SLI mobo van Asus, M2N32-SLI Deluxe
    -7900GTX
    -DDR2 Ram

2)
    -AMD CPU
    -CF mobo van Asus, A8R32-MVP Deluxe
    -X1900XTX
    -DDR Ram

4. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleempje
    ik heb de laatste tijd als ik effe internet en sluit het af krijg ik deze melding

De instuctie op 0x77239ab0 verwijst geheugen op 0x024a185c. De lees-of schrijfbewerking (''read'') op het geheugen is mislukt

klik op OK om het programma te beeindigen.
    HELP PLEASE

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    AM2 processoren zijn per definitie niet echt sneller dan s-939 processoren. Het verschil zit hem meer in het lagere energieverbruik en het snellere geheugen. Dus veelal zitten ze qua snelheid op hetzelfde niveau, met hier en daar een paar procent meer snelheid. Maar het 'snellere' DDR2 geheugen maakt pas een verschil vanaf de X2 4800+ en hoger. Alles wat voor de 4800+ zit, kan met de hogere bandbreedte dat DD2 biedt niet overweg. Ze kunnen het voordeel er niet uit halen.

Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  6. boatfreak

boatfreak Guest

Hey jongens, ik ben toe aan een nieuwe pc (zit nu op een 399 mhz 16 MB video en 170 MB ram ong.\o/ daar moet je echt geduld voor hebben). Liefst bouw ik er zelf één want dat is goedkoper hoor ik hier en daar. Maar wat is nou de beste setup die ik kan gebruiken? ik heb zo'n 4-500 euro te besteden.

Hij moet dus gebruikt worden om te gamen:) maar de high end games speel ik wel op de 360, dus hoeft niet nieuwste van het nieuwste te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2006
  7. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Of meer geld, of niet gamen.

8. boatfreak

boatfreak Guest

k zeg' à (kampers8) )

en wat houd "socket (nummer)" moederborden in? ik zit namelijk net ff een beetje op tweakers te kijken, maar ben niet echt thuis in dat wereldje

9. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is best wat op te verzinnen hoor!

Waarom werken die links hier niet???

als je er zelf 1 in elkaar zet lukt het ook wel hoor.

Athlon 64 3200+, Maxtor 80gb hdd, kingston 512mb pc 3200, 6600GT, asus pci -E moederbord, Aopen behuizing komt neer op zo'n 550,- op informatique.

10. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    AM2 CPU's zijn ook gewoon AMD CPU's hoor...:eek:

11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Let er wel op dat je geem dvd-drive/brander vergeet.
    Verder is een gigabyte geheugen toch beter, kost dan wel 50 euro meer. En je bovenste link doet het niet. Verder ben ik het met je eens:). Je zou van die AMD 64 3200+ een 3000+ kunnen maken, en dan een halve gig ram erbij, dat zal in je voordeel werken denk ik.

12. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En als ik een 4400+ oc naar de specs van een 4800+?

En dan zit ik nog steeds met de andere vraag, simpel gezegd:

1, x1900xtx met slechte koeling op het moment maar wel beste kaart, slechter mobo.
    2, 7900gtx, goed mobo maar slechtere kaart

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als je een 4400+ naar een 4800+ oc'd, dan ook.

Als je puur alleen Oblivion gaat spelen (en af en toe een ander) dan moet je voor de 1900 XTX gaan. Ook al ga je met HDR en AA niet veel fps halen op een deftige resolutie (met CF is het al beter, maar nog niet optimaal) omdat het spel gewoon weg te zwaar is.

Als je niet zoveel Oblivion gaat spelen, maakt het eigelijk geen zak uit of je voor een ATi of Nvidia gaat.

Btw, zo'n CF mobo voor AM2 heef ook DDR2 nodig.

Als je daarentegen een 7900 GTX, een Nforce 590 mobo en EPP geheugen neemt. Dan wordt je CPU automatisch ge'oc'ed en gaat de snelheid van je PCI-E bus naar boven (dit gaat ook zonder het EPP geheugen).

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat The Answer zegt :).

Bij een nForce 590 moederbord krijgt alles een boost van 25%, dus dat is ook mooi meegenomen :cool:.

Ik wacht zelf nog even op de Core 2 Duo :b:.

15. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dan ga ik toch maar voor de 7900gtx denk ik, en EPP geheugen? Daar weet ik eigenlijk niets van? Ik dacht dat ik al een heel eind was met dat ik wist 'hoe lager de latency, hoe beter' :+ Wel zie ik, bijv. op azerty.nl ECC en Non-ECC staan, wat houdt dat dan precies in? En is 667mhz DDRII voldoende? Of is 800mhz veel beter qua performance?

Ik ging nu voor geheugen van OCZ of Corsair, 2 goede merken toch?

Dit is van OZC, 2048mb, CAS 5, PC6400 / 800mhz, €200
    of is het slimmer om €11 meer te besteden, en hetzelfde geheugen maar dan CAS 4 te halen?

16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De gewone DDR(2) geheugens gebruiken een SDP chip. Nu zijn er echt al speciale geheugens beschikbaar (voorlopig alleen Corsair, binnekort ook OCZ en Kingston) die EPP chips gebruiken. Die worden verkocht met het SLI-Ready certificaat.

De enigste 2 dat ik weet van Corsair die EPP zijn, zijn:
    Corsair TWIN2X2048-8500C5 (SLI-Ready) DDR2 DIMMs (CM2X1024-8500C5)
    Corsair TWIN2X2048-6400C4 800MHz low-latency (SLI-Ready) DIMMs (CM2X1024-6400C4)

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    EPP staat voor 'Enhanced Performance Profiles', wat extra informatie is voor het moederbord om uit te lezen naast de SPD informatie (latency en snelheid etc..) op de geheugenmodule. Zo is er een profiel voor maximale bandbreedte, en er is een profiel voor nog lagere latencies. Alles gaat automatisch, zo hoeft de gebruiker niets meer zelf te veranderen in het bios, en wordt de kans op schade en instabiliteit tot een minimum beperkt :+.

18. Nefarious

Nefarious Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat klinkt allemaal wel netjes, eventjes de prijzen checken op tweakers.net en op azerty zelf (A)

Maar merk ik zelf, in games, een performance verschil tussen de 667mhz en 800mhz versie?

*EDIT, ik kan nergens prijzen vinden over die EPP chips...

19. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    wow, ik heb een geforce 6200, ik hoorde dat daarin een 6600 chip zit en die heeft 8 pipelines. Mijn 6200 heeft er 4 dus de andere 4 waren gelocked. Ik heb mbv een faq / tutoriol de overige 4 pipelines geunlocked, dus nu heb ik er 8. kaart is meteen een stuk sterker :D \o/ \o/

20. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kon mij 6800 ook unlocken.. niet echt moeilijk, maar levert inderdaad een leuke winst op..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina