De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, lijkt mij ook onlogisch.
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor hd heb je een HD setupbox / decoder nodig, het werkt dus niet met de digitale tv setupbox / decoder
     
  3. GoGo22

    GoGo22 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok de HD setupboxen zijn er niet. Maar de Kanalen dan? Zijn die ook nog niet HD? Tegen woordig kun je HD decoders kopen als ik er 1 van die haal en en digitaal pakket zitten daar geen enkel HD kanalen bij ?
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ff wat op een rijtje zetten...

    Mijn ouders gaan binnenkort ook een HD ready LCD TV kopen...
    Wij hebben hier thuis nog gewoon een analoog signaal met een simpele beeldbuis TV. Echter, als wij zo'n HD LCD kopen, dan kun je daar met een analoog signaal niet echt van genieten, dus zouden we digitaal moeten nemen. UPC is zover ik weet hier de enige aanbieder. (ik woon in Dronten, Flevoland) Nu lees ik dat UPC bezig is met een HD Coder-ding... Is dat dan wéér een stap beter dan digitale televisie ofzo???

    Ik maak hier iig uit op dat het niet slim is om nú zo'n LCD met digitaal te nemen, maar dat je dan beter kan wachten tot dat HD Coder-ding van UPC uitkomt, en dat samen met een HD LCD te kopen. Of maakt het verder finacieel gezien weinig uit als je nu een LCD aanschaft met digitaal van UPC, en later zo'n HD-achitg codeer ding van UPC te ontvangen...

    Ik ben dus een naabje op dit soort gebied, maar ik wil me er wel wat in verdiepen voordat we dit doen :cool:

    Kan iemand mij vertellen hoe alles zit, en of het bovenstaande stukje een beetje klopt? :)
     
  5. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, dat dacht ik dus ook al.
    Die gast die bij UPC werkt, zegt dingen die niet (meer) kloppen.|:-

    Maar dat gevoel heb ik wel meer met UPC.
    Lig je bijvoorbeeld een halve dag van internet af, staat er op de chello-site aangegeven dat er geen problemen zijn in de regio.
    Tuurlijk!!!:+
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Laten we dit zeggen je geniet zoiezo met een HD-tv. Ik heb zelf ook analoge kabel, en het is wel veel minder mooi dan digitale tv.

    Je moet zoiezo nagaan waar je het analoge pakket van hebt, van deze provider ga je ook digitale tv nemen, (HD-tv)
    Digitale tv is al heel zuiver en strak beeld, HD-tv de nieuwe norm, gaat alles nog beter en scherper uitzenden, vergelijk digitale tv met dvd-kwaliteit, dan is HD-tv nog scherper, mooier, echter, er zit meer kleur en diepte in.

    Je kan zoiezo een LCD nemen met digitale tv, dat zal je zoiezo al een prima plaatje geven, beter dan analoog! HD-tv staat nog in de kinderschoenen, er zijn nog maar een paar zenders die gaan uitzenden, dus mischien nog geeneens de moeite waard.. Digitale tv kan je zo omzetten en kost niks extra, HD-tv kost je de decoder, en voor een stuk of 3 a 4 zenders per maand zo €8,-

    Kortom, zoiezo een HD-ready LCD kopen. Er van genieten met je xbox360, dvd's etc.. Je abbonement omzetten naar digitale tv. En als je film1 en sport1 heb kan je altijd het HD-abbonement nemen
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Stefan, kom gewoon een keer langs mijn huis, en ik laat je alles zien (analoog kanaal, digitaal, DVD's en weet ik wat allemaal) zodat je een beeld krijgt van wat het nou allemaal precies inhoud (je moet m'n TV sowieso nog een keer zien :cool:) Er is immers niks beters dan het zelf te mogen aanschouwen met dezelfde kabel producent ;)
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De hd decoders / setupboxen van upc zijn gewoon niet te krijgen voorlopig. In het digitale pakket zitten geen hd zenders, hiervoor zijn aparte hd-pakketjes af te nemen bij de kabelmaatschappijen.
     
  9. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    nou nee dus ook op een samsung lcd is het "klote" met de HDMI aansluiting !!je zou denken van niet....decoder en lcd tv beide van samsung...dus geen vuiltje aan de lucht ?!? hieronder de link met de ervaringen van de nieuwe HDTV decoder van Samsung...het is eigenlijk de aankoop niet waard..:mad:

    http://xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=52&sid=fdd5c6145e42ad68310711f99416aa75
     
  10. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is eerst zaak te kijken welke aanbieder in jou regio digitale tv aanbied.

    Als je via UPC tv kijkt ben je de lul...(net als ik)
    Daar moet je via een setupbox kijken van Philips, die krijg je in bruikleen, maar die zijn niet op tijd klaar voordat het WK begint.
    UPC accepteerd geen andere decoders/setupboxen

    Als je via een andere aanbieder wilt kijken, moet je buiten de UPC-regio wonen en moet je een decoder/setupbox kopen.
    Er is er (voor zover ik weet) maar 1 op de markt.
    Die van Samsung a 299,00.
    Die schijnt in kleine oplage naar Nederland te komen (7000 in totaal) en er schijnen veel problemen te zijn met niet-Samsung tv's.
    Tevens is er een actie dat je 100,00 terug krijgt als je een tv en een setupbox van Samsung koopt.

    Maar daarvoor moet je wel buiten de UPC-regio wonen.

    Als je in de UPC regio woont en toch het WK in HD wilt zien, moet je eigenlijk voor een schotel-antenne gaan...
     
  11. GoGo22

    GoGo22 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus de lul........UPC doet ook echt alles om van ze klanten af te komen he.....

    Schotel lukt bij mij niet dus dat word Analoog naar het wk kijken ow wat leuk....
     
  12. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0

    Dus zullen er, zoals ik gisteren al voorspelde, alleen mensen met een schotel kunnen genieten van het WK in HD.
    Zal de NOS blij mee zijn.
    Die hebben veel geld uitgegeven om het WK in HD te kunnen uitzenden, en nu kunnen alleen maar de mensen met een schotel-antenne er gebruik van maken...
    Hoeveel zullen dat er zijn?
    En hoeveel kijkers lopen ze mis?

    Denk niet dat dat de bedoeling is geweest van de NOS.
     
  13. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook niet blij met de NOS, die het WK NIET doorgeeft in breedbeeld
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Deze zomer gaat canal digitaal ook nog geen HD uitzenden..
    Dus ook via de sat geen WK in Hd, ja volgens mij wel een BBC.. (week niet zeker)
    De kosten van een HD-tv decoder kost €600,-
    is dus een duur geintje
     
  15. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch al een LCD/plasma hebt, en dat maak ik op uit jouw woorden, zou ik wel voor digitale tv gaan.
    Dat is wel scherper dan analoog maar t is geen HD.
    Als je digitale tv van UPC hebt, kun je gratis een HD setupbox krijgen, zodra die beschikbaar zullen zijn.
     
  16. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    :lol:
    Voor dat geld zit je 2 of 3wedstrijden in het stadion!!!
    hahaha
    :lol:

    (via de officieele wegen dan...Op de zwarte markt heb je nog geen half stoeltje :9)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  17. GoGo22

    GoGo22 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat er over na te denken. Ik ga is even kijken dan voor het digitaal geval. Nog bedankt voor de tip en info ;)
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    digtitale tv is idd gewoon kosteloos ook nog om te zetten
     
  19. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat je 50 euro administratie/activerings kosten moest betalen wil je de HDTV Decoder ontvangen van UPC ?

    Hoe is de kwaliteit van het digitale signaal i.c.m jouw HDTV ? (ik heb digi-tv aangevraagd, woon in Lelystad, ben benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten :) )
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  20. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bij m'n digitale TV ook Sport1 en Film1 aangevraagd.. begrijp ik nu dat ik nog speciaal een HD-abbo moet nemen om de HD zenders van Film1 en Sport1 te ontvangen ? :confused:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina