Software voor website

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door eddyfever, 1 jun 2006.

1. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar zoiets als wat xboxworld.nl ook gebruikt, daar bedoel ik mee te zeggen

- je maakt een account die gelijktijdig werkt op de website en voor het forum
    - je een eigen profiel hebt waar je informatie in kwijt kan (zowel op site als forum)

heeft iemand een idee wat ik hiervoor kan gebruiken?
    of oplossingen voor een goed cms?

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
  3. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he bedankt, ik kende deze site nog niet

4. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toevallig iemand ervaring met "e107"?

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik vind het wel lekker werken en aanzienlijk "simpel" voor beginners. Alleen is het maken/aanpassen van eigen indelingen wat moeilijker ook vanwege een redelijk gebrek aan template-sites...

6. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ziet er inderdaad simpel uit en voldoet aan de eisen die ik wil hebben.
    Het aanpassen van de template is nog wel te doen? of is er echt haast geen beginnen aan.
    ik zal hem eens installeren en kijken wat de mogelijkheden zijn van aanpassingen.

Heb je nog een aanrader voor mij?

7. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    phpNuke...

En anders raak je vrij snel verzeild in exotischer programma's zoals Mambo of Joomla of minder bekende programma's zoals WordPress. Er zal ongetwijfeld veel kunnen met deze pakketten maar de community is wat minder makkelijk te raadplegen via Google, is mijn ervaring.

8. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Hmmm.... je kan ook Joomla of Mambo gebruiken , www.joomla.org of www.mamboserver.com En als je nog iets wilt proberen kan je ook zoeken naar MKportal. al heb ik met deze geen ervaring... succes :D

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    joomla.org is een aanader gebruik ik ook voor mijn site ... forum is tijdelijk off-line though

10. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit er in joomla een forum bij of zijn daar mogelijkheden toe?

ik vond e107 erg goed kwa features maar die opbouw van templates damn he dat is lekker makkelijk gemaakt,...niet!!!

11. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Mambo/Joomla-installs hebben default geen forum ingebouwd. Daar moet ik in ieder geval een aparte MySQL-dbase achter hangen voor een forum... En dus ook de color-coding/CSS doorkopieren.

Lees ook ff: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1125181

Laatst bewerkt: 2 jun 2006
  12. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja als je dan de templates van bijv. mambo neemt, dat werkt gewoon een stuk makkelijker.
    Nou de site wil ik pas live hebben einde zomer ofzo dus ik heb nog wel even om goed rond te kijken en alle drie even proberen.

gisteren heb ik alvast de tabellen structuur gemaakt voor mijn site, en ik moet zeggen ik ben al erg tevreden, en denk na het vormgevings proces nog meer want daar heb ik nog niks mee gedaan :)

links:
    eerste schets: http://www.highschoolfever.com/portal/test.html
    Tabellen opzet: http://www.highschoolfever.com/portal/temp.htm

Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Even onafhankelijk van welke URL ik pak; in FireFox gaan beiden de mist in met de banners die bovenin de pagina staan. Bij mij staan de content van de pagina links (op 800px breed) maar de banners staan ten opzichte daarvan helemaal naar rechts en eindigen op 1650px (de breedte van mijn browser).

14. eddyfever

eddyfever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    das goed om te weten, ik ben zelf een MAC man dus het kan inderdaad goed zijn.

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik gebruik ook Joomla voor de website van onze vriendengroep. Werkt echt perfect!

16. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Xoops is ook erg relaxt, Het heeft overigens allemaal mods waarmee je systeem heel erg kan uitbreiden zoals het adden van gallerys, streaming en nog meer.
    www.Xoops.org

Deel Deze Pagina