Kan er niet een topic (closed sticky in Xbazaar) gestart worden met daarin enkel een lijst met de namen of nicks van die personen? Daarachter hoeveel slechte deals er al met die personen zijn gebeurd en eventueel de nick van de gedupeerden. Eigenlijk een soort van zwarte lijst.
Een pm sturen naar de moderators (cygnum of mr. E) en dan wel een deftige uitleg eventueel met bewijsstukken (zoals oa een 'printscreen' van je online overschrijving in homebanking ofzo)
Ben je onterecht op de zwarte lijst gekomen kan je het eventueel nog aanvechten met de moderator.
Zo is iedereen geholpen en zullen de 'oplichters' rapper afgeschrikt worden of eerder uitgesloten worden van een deal.
Goede deals zou ik uitsluiten tenzij die persoon al op de lijst vertoeft en zich heeft 'gedragen' dan verdient die het ook. Anders wordt het een knoeiboel, maar het hangt ook allemaal vanaf of je die 'oplichter' aangeeft of niet.
Ik heb 1 deal willen sluiten maar ik had op tijd de andere verwittigd dat extra onkosten roet in het eten strooide en ik geen geld had. Het is een kwestie van vertrouwen. En als iemand het vertrouwen schaadt tja die heeft er gelegen. IRL is dat ook zo. Lening/rekening niet op tijd betaald -> zwarte lijst -> nergens nog een lening of krediet te krijgen.
Als een deal om 1 of andere reden niet door kan gaan meldt die persoon dat dan even. Als ik de deal niet doe via pm's hier, dan is het met mijn officieel emailadres (@telenet.be) bestaande uit naam en voornaam. Ook stuur ik een printscreen van de verzonden overschrijving via homebanking, wel met mijn saldo etc gewist
Ik doe sowieso al liever geen deals met hotmailnicks (blablabla123456@hotmail.com of msn.com) die hebben nogal eens de neiging om een mail niet te ontvangen of in de bulkmap en als die dan geleegd wordt zonder na te kijken... go figure. + je weet totaal niet met wie of wat je te maken hebt.
Verzending gebeurt trouwens nooit vooraleer ik geld heb gezien. Anderszijds als het item niet marcheert (grafische kaart ofzo) dan neem ik hem terug en betaal ik de verzendingskosten ook zelf.
//edit: na lezen van god's gamers reply
Ja als je iets moet verzenden heb je zijn naam en adres, dit kan je altijd checken met de naam en adres in de overschrijving. Ik weet niet of jullie giro dat ook heeft maar hier wordt dus naam+adres van de rekeninghouder weergegeven in de overschrijving. En natuurlijk alles duidelijk genoeg bespreken alvorens de deal te sluiten...
Laatst bewerkt: 3 jun 2006