Nintendo verkoopt 1 millioen meer consoles dan Xbox in europa

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dokterh, 2 dec 2002.

1. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat ik door jullie bestookt wordt met "fanboy" en "nintendo lover" wou ik even zeggen dat dit gewoon de harde waarheid is. Ik zag er nog geen topic over staan. En iedereen moet het toch ff weten d8 ik.

Er is onderzoek gedaan naar het aantal verkochte units van de Cube en de Xbox.

Uit dit onderzoek is gebleken dat aan het einde van dit jaar er zo'n 2,5 miljoen GameCubes over de toonbank zijn gegaan in Europa. Ook is onderzocht hoeveel exemplaren van Microsoft's console, Xbox, er dan verkocht zullen zijn. Vergeleken met de GameCube stellen deze verkoopcijfers vrij weinig voor: 1,5 miljoen.

Dit komt natuurlijk van een fansite dus het is een beetje neerhalend geschreven.

Maar de facts zijn:
    Nintendo 2,5 millioen consoles
    Xbox 1,5 millioen consoles

Dit is door een officieel onderzoeksbureau uitgevoerd (Reuters)

let wel:
    De cijfers zijn gebasseerd op de huidige verkoopaantallen en op
    een prognose

maar zoveel zal die prognose er niet naast zitten.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wat voor een prognose? Xbox is in Europa nml met een flinke inhaalslag bezig en alleen in Nederland al verkoopt de Xbox op het moment beter (en dan heb ik het dus niet over de totaal-verkopen).

3. Rem

Rem knauf

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal wel voor het sega pak zijn

4. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Bullshit denk ik zo, ik zag het ook op cubezone staan, zonder bronvermelding, ik heb het ook niet op reuters.com kunnen vinden maar dat ligt aan mij... :p

5. simmertje

simmertje Noessoes

Leuk Bevonden:
    0
    In engeland+Duitsland verkoopt de xbox beter en dat zijn toch de belangrijkste landen van Europa.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ok, humor! Van dezelfde website afgeplukt als de topicstarter :

Er zijn verschillende geruchten op het internet verschenen over de zogenaamde 'megaton' aankondiging van Nintendo eind dit jaar...

Over deze hele grote aankondiging die 'de verkoopcijfers van de Cube een flinke boost moeten geven', werd al een tijdje gespeculeerd. Zo werd geopperd dat Nintendo aandelen zou kopen in Sega, Capcom, Square Enix of een ander prominent gamebedrijf. Daarnaast waren er mensen die gokten op de aankondiging van een aantal online titels van Nintendo. En dan zou het niet zomaar om wat online games gaan, maar om Pokémon, Mario Kart en nog een paar van Nintendo's grootste franchises.

Nu schijnt er iemand vanuit Nintendo te hebben verteld dat Nintendo Sony voor de rechter gaat slepen. In deze zaak zou Nintendo het recht op de naam Playstation gaan eisen en alle winst die Sony met deze naam en dit systeem gemaakt heeft. En dat is niet mis!

Als je je afvraagt waarom Nintendo dit zomaar doet: ten tijde van de Super Nintendo hadden Sony en Nintendo het plan om een CD-ROM add-on te maken voor de SNES. Dit zou Sony gaan ontwikkelen. Nintendo besloot op het laatste moment dat het hele feest niet doorging, en Sony heeft toen maar besloten zelf een console met CD-ROM te maken. Zo is de Playstation geboren. Nu lijkt Nintendo dus in de oude contracten wat feitjes te hebben gevonden waardoor The Big N recht lijkt te hebben op alle winst die gemaakt is met de Playstation! En dat is me toch een flink aantal miljarden!

Dit zou dan de Megaton aankondiging van Nintendo moeten zijn. Wat Nintendo nou precies wil met deze rechtzaak is niet duidelijk. Er gaat namelijk ook het gerucht rond dat Nintendo Sony niet voor de rechter sleept maar gewoon een onderlinge deal met Sony wil sluiten. We hebben werkelijk nog geen flauw benul wat er allemaal gaat gebeuren, maar als het echt waar is wat er allemaal verteld wordt, dan heb je best kans dat Nintendo het hele Playstation-deel van Sony overneemt of dat een aantal grote PS2-exclusive franchises naar de Cube gaan. Dat franchises als Grand Theft Auto, Gran Turismo en Tekken naar de Cube zouden gaan klinkt niet eens zo vreemd, want dat zou inderdaad de verkoop van de Cube flink boosten! We wachten in spanning af, en zodra we er meer van horen zullen we het meteen op CubeZone zetten!

www.cubezone.nl

Nintendo in geldproblemen ondanks 'goede' verkoopcijfers? Hmpf!

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Overigens ben ik helemaal niet tegen de Cube (heb er zelf ook een) alleen dit soort berichten moeten gewoon geplaatst worden :+

8. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bron?

overigens is reuters idd eeb beetje vaag:

Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  9. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    is volgens mij gewoon onzin.

en als ik nou zelf eens even in mijn omgeving ga kijken ken ik veel meer mensen met een xbox als met een gc iets van 3 tegen 9 ofzo.

10. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    whehe, pokemon online 8)

11. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Onzin... beetje vermoeiend die fanboy-berichten. Als je geen xbox wil hebben, waarom ben je dan hier, niemand van ons verplicht je er een te kopen hoor.

12. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Dat franchises als Grand Theft Auto, Gran Turismo en Tekken naar de Cube zouden gaan keep dreaming

13. Dokterh

Dokterh EnoZ:1337

Leuk Bevonden:
    0

lees eerst het bericht eens voordat je begint te ijlen.. jezus...

14. Classified

Classified addict

Leuk Bevonden:
    0
    hmm nou ik weet niet of dit wel of niet waar is, kan me ook niet echt intreseren eigenlijks. so what als de cube beter verkoopt.
    dat wil nog niet zeggen dat de xbox stopt ofzo......

15. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Beste Dokterh, als iemand met een Xbox dit berichtje nou had geplaatst dan had hier een gezonde discussie kunnen ontstaan waarin jij het voor de Cube kon opnemen...

Maar het feit is dat er weer zo'n kinderachtig "zie-je-nou-wel-dat-de-Cube-beter-is" thread gestart word.
    En ook al probeer je je in te dekken bij het begin, zo'n thread is het wel.

Nu nog even wachten tot je maatjes deze thread nog verder gaan verzieken met hun fanboy gelul!!

16. Somnium

Somnium Guest

Het zijn gewoon de facts mensen.. Ik verwacht hier ook niet dat de Xbox fanboys hier (vrijwel iedereen..) het er mee eens zullen zijn, maar het is gewoon zo, geen discussie over mogelijk!

17. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat is dus niet zo. Recent heeft MS zelf bekend gemaakt in zowel Engeland als Duitsland een grotere userbase te hebben dan de GC. En dat zijn nou toevallig de twee landen, naast Frankrijk, waar de meeste consoles worden verkocht. Bovendien wordt de Xbox aanzienlijk meer verkocht dan de GC sinds de SEGA pack.

Waar zijn die miljoen gc's dan. Tenzij jij ze zelf hebt gekocht en in je garage gedumpt hebt zijn ze er niet en dat maakt hiervan onzin.

De waarheid is gewoon dat zelfs als alle andere landen van Europa meer GC's verkochten dat er nooit genoeg zouden zijn om een verschil van een miljoen te creëer. Bovendien zijn wij als Europeanen ook weer niet zo verschillend van elkaar dat dergelijk marktverschillen logisch zijn.

Dream on...

18. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even terzijde, als die cijfers trouwens inclusief GameBoys zijn (dus niet puur GC zoals gesuggereerd in de eerste post), dan is het natuurlijk wel mogelijk.

19. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat er bij deze site een heleboel vraagtekens gezet kunnen worden. Zou jij ook maar iets geloven van een Xbox fansite? Of zelfs deze site? Dat valt nog te bezien. Zodra ze met harde cijfers komen vind ik alles best.

Dank je wel we zitten hier niet te wachten op het waardeoordeel van een 14jarige, je blijft maar doorgaan met het insinueren van vermeend fanboy gedrag terwijl jij hier in principe de boel uitlokt.

Zelfde argument over de betrouwbaarheid van de site mogelijk. En wie ben jij om te bepalen waarover wij discussiëren?

Laatst bewerkt: 2 dec 2002
  20. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Hm, het kan best waar zijn hoor. Maar Xbox verkoopt per week bijna overal behalve Japan meer. Dus ik twijfel er niet aan dat Xbox de GameCube binnenkort voorbij gaat.

Je kunt beter wachten tot MS en Nintendo zelf met verkoop cijfers kopen, die zullen te vertrouwen zijn.

Deel Deze Pagina