De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt 2 soorten DVI-adapters.
    DVI-I en DVD-D.

    Hier een tekening van de 2 soorten verschillende stekkers.
    [​IMG]

    Als je achterop de TV kijkt weet je meteen welke adapter je nodig hebt.

    Hier een foto van de DVI-D <> HDMI adapter.
    [​IMG]

    Weet niet zeker , maar vermoed dat de missende pinnetjes midden in de adpater voor het analoge signaal is.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  2. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn adapter heeft boven het horizontalebalkje, 2 pinnetjes, en onder het balkje ook 2 pinnetjes. En hij paste perfect, dus de tv heeft een DVI-I ingang.
    Als de tv een DVI-D had dan zou ik hem er helemaal niet in kunnen duwen vanwege die 4 pinnetjes eromheen.

    Dus ik neem aan dat deze adapter geschikt is...?

    Thnx nog voor de replies
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Heeft dit toestel geen responsetijd van 16 ms?
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, 6 ms
     
  5. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, op de site van philips staat 6 ms kijk maar.

    Edit: oeps net te laat mmm... deze tv lijkt me eigenlijk wel wat
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Ow, owkay. Ik dacht al :eek: Dan zal het wel een ander toestel van philips zijn geweest die er op lijkt. Of het was een typefout in het blad waarin ik het gezien had.
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Maybe het oudere model wat er veel op lijkt.

    Komt nu ook de 32pf9968, lijkt veel op deze maar dan 2xhdmi etc, geen ambilight maar wel probably goedkoper. Nog nergens te krijgen in NL, maar staat al wel op de philips website.
     
  8. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Over die 32PF9966/10, daar heb je nu overal acties bij dat je of een beertender of een harddisk recorder erbij krijgt. Weet iemand of deze harddisk recorder iets is en of je hem ook goed als dvd speler kan gebruiken?
    of zal het niet veel soeps zijn?

    Mvg, Michiel
     
  9. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het broertje van deze HDtv op mn kamer staan, deze heeft ook alleen een DVI ingang, waardoor ik gebruik heb gemaakt van de meegeleverde kabel DVI-Component. De 360 heeft als standaard een component kabel als HD uitgang, en het enige probleem wat je dan hebt is dat beide component gedeelten vanuit tv en vanuit 360 mannetjes zijn. Moet je even een verloopje halen bij een electronica winkel of deze zelf solderen.

    [​IMG]
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Beertender of dvd recorder, volgens mij geen hdd recorder, anders zou het wel heel mooi zijn;)



    @Qontroller

    Is het niet beter om gewoon een vga kabel met dvi verloopje te gebruiken? Geeft zo'n constructie met al die verloopjes niet veel kwaliteitsverlies etc?
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het is geen Beertender maar de PerfectDraft.
    De DVD-recorder is de basis uitvoering van Philips , deze ligt bij de meeste winkels voor nog geen € 149
     
  12. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is sowieso sprake van kwaliteitsverlies als je DVI omzet in of component of VGA. Voor de rest maakt het niet uit dat je bij deze aansluiting via component nog een verloopje ertussen hebt zitten, pas als de afstand van de componenten kabel echt lang gaat worden zal je kwaliteitsverlies krijgen. Dit is zeer minimaal, en ik vraag me af of het echt zichtbaar is (nog nooit vergeleken met een directe aansluiting).

    Verder heb ik nog nooit zo een verloopje van DVI naar VGA gezien, ik ben wel opzoek naar deze ivm het aansluiten van mn laptop op mn tv (en miss als het er beter uit ziet ook mn 360 ;) ). Was bij een plaatselijke electronica zaak geweest, en die verklaarde dat deze helemaal niet bestonden :confused: , dus als iemand het weet waar deze wel te koop zijn, zou ik t graag willen weten.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die gast leeft nog in de DOS tijdperk.

    Zoek even bij Conrad.nl op ( DVI ).
    De plaatselijk onderdelenhuis hier , verkoopt die dingen ook.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je hebt dus gewoon 2 mogelijkheden, een vga kabel met dvi stukje of zoals jij het hebt gedaan, denk dan idd niet dat er veel verschil zal zijn.

    Dvi-vga stukje is heel normaal, had em 4 jaar terug al bij m'n videokaart zitten. Je kan altijd philips es bellen, die hebben die dingen ook wel, hoort officieel ook bij de 9966 te zitten, dus als je em niet hebt zullen ze em je vast wel willen nasturen.
     
  15. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    K bedankt, weten jullie of er trouwens al DVI splitters bestaan, bijna elke HDtv is uitgerust met maar 1 aansluiting daarvan en aangezien er steeds meer mogelijkheden tot aansluiting via DVI komt zou dat wel handiger zijn dan ze steeds te moeten omwisselen?
     
  16. Neozzz

    Neozzz Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het DVI => VGA verloopstukje die bij mijn videokaart zat wel gewoon werkt. Ik ga hem na mijn proefwerkweek kopen + VGA HD AV kabel, en dan zal ik meteen wat foto's maken van mijn setup *).

    Die kabelen zijn volgens mij vrij populair, moet hem dan maar misschien op internet kopen. Bij Mediamarkt waren ze al helemaal op.

    Ben benieuwd of er nou echt kwaliteitsverlies is met zo'n DVI => VGA adapter, heb op kieskeurig al meerdere reacties gelezen waarbij mensen de kwaliteit verbluffend vinden.

    Hier geen mensen die hun Xbox 360 op deze manier hebben aangesloten, dus van DVI => VGA (dus zo'n adapter dingetje) , dan VGA HD AV kabel naar xbox360?
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    :thumbs:
     
  18. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey, ik zag dat jullie het laatst hadden over inbranden bij Plasma's enzo.
    Is die kans bij LCD's ook even groot dan?
     
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, heel ander princiepe lcd en plasma.
     
  20. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina