1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Het Resident Evil Topic

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 8 jun 2006.

  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal :)

    Naast Mega Man en nog een zooi andere franchises behoort de Resident Evil franchise zeker tot een van mijn favorieten. Als ik een top 3 zou moeten maken van mijn favoriete gameseries dan staat Resident Evil daar zeker in. Ik ben dan ook in het bezit van vrijwel alle delen, in ieder geval sowieso de "normale" delen, te weten :

    - Resident Evil 0 (GC)
    - Resident Evil (PS, GC, DS)
    - Resident Evil 2 (PS, GC, PC)
    - Resident Evil 3 (PS, GC)
    - Resident Evil 4 (PS2)
    - Resident Evil : Code Veronica X (PS2)


    Zoals jullie zien heb ik sommige delen dus ook voor meerdere systemen :+ Verder heb ik ook nog een Resident Evil : Survivor deeltje voor de PS, dat spel wat je met een lightgun speelt. Wel grappig, maar bij lange na niet het niveau van de normale delen. En zo zijn er wel wat meer van die Resident Evil spin-offs natuurlijk. Hoewel Resident Evil : Code Veronica X door sommigen ook al een minder deel wordt gezien, vond ik hem toch ontzettend vet....hij draagt ook wel degelijk iets bij aan het verhaal en het totaalplaatje.

    Met de uitzondering van deeltje 4 hebben de andere Resident Evil delen altijd te kampen gehad met een besturingssysteem wat niet door elke gamer als ideaal wordt ervaren, ik doel hiermee op de zogenaamde "tank-achtige" manier waarop je de personages bestuurt. Nu heb ik hier persoonlijk nooit geen problemen mee gehad, maar dat ligt natuurlijk voor iedereen anders. Ook zijn de voorgetekende achtergronden en de camerahoeken niet voor iedereen even aantrekkelijk geweest, maar in mijn ogen hebben ze een functie. De voorgetekende achtergronden, zeker die van de GC delen, zijn een lust voor het oog en stralen sfeer uit. De gefixeerde camerahoeken maken het dat je je tegenstander niet altijd goed kunt zien of zien aankomen, maar dat maakt het juist zo spannend.

    Als je alle delen van de serie gespeeld en uitgespeeld hebt zul je tot de ontdekking komen dat achter Resident Evil een steengoed verhaal zit (vind ik dan) en ook dat alle delen met elkaar in verband staan. Dikwijls wordt er ook in de verschillende delen naar gebeurtenissen uit een ander deel verwezen, het is een groot geheel zegmaar. Als je de verschillende Files die je in de diverse spellen vindt goed doorleest is daar altijd wel wat goede achtergrondinformatie in te vinden, die niet alleen behulpzaam is om puzzels op te lossen maar die je dus ook aanwijzingen verschaft over hoe het hele verhaal in elkaar steekt.

    Natuurlijk is sfeer de grootste factor die het hem doet in deze serie, het hele "virus wat mensen in bloeddorstige wezens verandert" concept vind ik heerlijk....zombies e.d. heb ik altijd wel vet gevonden. Resident Evil 4 was zeker geen slecht deel, sterker nog, om te spelen een van de vetste spellen uit de serie. Maar qua sfeer en verbanden met Umbrella welke je in alle andere delen steeds tegenkomt haalt deel 4 het in mijn ogen echt niet bij de eerdere delen....de "schrikfactor" was ook niet genoeg aanwezig.

    Als je mij zou vragen welk Resident Evil deel het beste is zou ik deel 1 zeggen, simpelweg omdat deze de serie en eigenlijk het hele "Survival-Horror" genre op de kaart heeft gezet. Gewoon het hele concept van overleven in een groot landhuis, lekker puzzels oplossen gecombineerd met achterna gezeten worden door freaks vond ik toendertijd al geweldig....en nu nog steeds.

    Deel in dit topic jouw ervaringen met de Resident Evil serie, praat over je favoriete gebeurtenissen, favoriete deel, favoriete personage of wat dan ook. Vertel wat je ontzettend tof vindt aan deze serie en wat je minder tof vindt. Vond je de verraderij van Wesker uit deel 1 een mooie plotomslag, of heb je toch liever Nemesis die je de stuipen op het lijf jaagt in deel 3 ? Kortom, praat hier over alles wat je maar te melden hebt over deze geweldige franchise :)

    Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  2. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens. Mijn favoriet is ook deel 1 maar deel 2 heb ik met een maatje samen gespeeld. Echt nachten lang totdat we "the fourth survivor" hadden unlocked. Brute games...:cool:
    Vind het ook nog steeds de beste horror-survivals die ik ken. Heb echter deel 4 niet gespeeld maar dat staat zeker op de planning.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja deel 2 was ook bruut hoor, vooral als je doodging, dat was voor die tijd echt grof :cool: Heb dat spel ook met zowel Leon als Claire, zowel A als B verhaallijn, meerdere malen uitgespeeld.

    Ik zat een keer bij een maat van mij thuis en hij had deel 2 voor de DC, maar nooit zoveel gespeeld. Het leek um toch wel een tof spel, dus vroeg hij aan mij of ik ff een stukkie wou laten zien. De kerel had geeneens een memory unit dus ik kon niks opslaan, desalnietemin zaten we 3 uur later naar de aftitels te kijken 8)
     
  4. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb code veronica nog gespeeld op de dreamcast :) Vond deel 1 zelf ook het leukst, alleen kwam ik heel vaak zonder kogels te zitten.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bekende kogeltekort probleem :+ Vooral in de hogere moeilijkheidsgraden idd echt een pain in the ass soms 8)

    Tip : Vijanden waar je langs kunt komen zonder te schieten gewoon laten lopen, alleen doodmaken wat echt in de weg loopt :)
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  6. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik heb elk RE deel wel meerdere keren uitgespeeld, deel 2, 4 en veronica zijn imo de beste games. Deel 2 vanwege de erg vette schrikakties (vooral scenario B als de nemesis achter je aankomt). De eerste intro van de lickers was toen ook bruut gedaan en natuurlijk de geweldige intro van beide personages.

    Veronica omdat het een voor die tijd prachtig mooie game was met zeer zieke aktie (wie vergeet er nou het filmpje met de libelle of het feit dat er een travo in het spel zit). Wesker was erg vet in dit spel (matrix achtig) en de laatste setting (fabriek op ijslandschap) was een keer wat anders dan alle straatjes en vage achtertuintjes. De intro was btw ook geweldig en ze hebben die ook gebruik in de film (RE: Apocalypse).

    En deel 4 is gewoon uber omdat ze durften de hele setting om te gooien en er een vette action adventure game van konden maken. Het was niet meer survival maar meer spanning en sfeer. Er zat zoveel interactie in de game en het upgraden van wapens was echt leuk, de bazen waren prachtig, geen onnodige backtracking (wat je in de andere delen erg veel had) waardoor het hele spel was geen 1 moment saai was.

    De andere delen heb ik ook altijd met plezier gespeeld, de cheesy filmpjes met B-acteurs uit deel 1 blijven me altijd bij net als de scene waar je voor het eerst een zombie ziet in deel 1 (de psx versie). De remake was ook geweldig en daar heb ik gegild wanneer je tegen het eind van het spel langs die bak met haaien loopt. Damn wat schok ik toen zo'n beest wilde happen. En door RE vertrouw ik kraaien voor geen meter meer. :p

    Ik kan nog wel uren doorpraten over RE maar stop nu toch even.
    Damn, I can't wait for RE5
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  7. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alleen resident evil (1) voor de gc gehad. Maar die vond ik zo saai dat ik hem had omgeruild voor monkeyball. :) Ik wil wel nog eens resident evil 4 kopen, die lijkt me geweldig. Als hij nou eens een keer 30 euro word dan haal ik em wel.
     
  8. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weleens eventjes bij een maat van me RE gespeelt, maar nooit volledig uitgespeeld, geen een.

    Ik moet zeggen dat ik RE0 wel de mooiste vond, echt geweldig.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hier heb je wel goede punten, de lineaire gameplay en het feit dat je echt midden in de actie zat waren weer de erg sterke punten van RE4. Ik vond het alleen wel een beetje jammer dat het (voor zover ik begrepen heb) niet veel meer met Umbrella en het T- of G-Virus te maken had.

    Dat backtracken is idd wel een van de mindere punten bij de andere RE games. Niets is zo irritant als in een nieuw gebied komen, een cruciaal item vinden en er vervolgens achter komen dat je geen ruimte meer hebt in je inventory om het mee te nemen :+ Kun je weer lekker terug naar de item box om je overbodige shit te dumpen. Andersom kan het ook, je komt ergens waar je een item nodig hebt wat je niet bij je draagt maar ergens in een item box hebt liggen 8)

    Mja een kleine prijs die je betaald voor een machtig scenario met een superverhaal :cool: Natuurlijk is geen enkele game perfect.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  10. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    zelf vond ik deel 3 het leukst, elke keer wegrennen voor Nemesis, en het maakte niet uit hoe vaak je hem neerhaalde, hij kwam elke keer weer terug. k heb dat spel wel 4x uitgespeelt (japanse versie)
     
  11. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    RE 1 was de allereerste game die ik speelde. OP de PS van mijn broertje....ding gelijk meegenomen en 2 weken gehouden.
    Sinds die dag ben ik officieel "gamer" :D
     
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Coole tread Zero ;). Ik ben ook een zware re-fan. En kijk dus enorm uit naar 5. Maar ik hoop dat 5 veel duisteren en griezeliger wordt dan 4. Aangezien ik met 4 zo goed als nooit "schrik" heb gehad(ik wil terug verhaal zoals met re1 en 2 hebben,...)
    Voor mij persoonlijk is RE2 de beste re-game. Qua verhaal hebben ze het daar zo goed verder verdiept, en qua horror en actie,... Niet normaal. Zeker in verhaallijn B als die "tiran" achter je aan zit. Zelfs na 2 keer uit te spelen(ik wist wat er ging gebeuren) verschrok ik me nog :D:D.

    Ook dat stukje met die camera vond ik geweldig, dat de "tiran" erop afkomt, en hem gewoon volledig kapot slaagt. Dus dan weet je, nu komt hij voor mij:D. Toen had ik zo iets van(de eerste keer dat ik het spel uitspeelde), hELP ME :D)
     
  13. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk deel was Resident evil: Dead Aim? ik heb hem thuis nog liggen.. verstoft en al voor de ps2.. moest je ook spelen met zo'n geweertje...

    En zeker is resident Evil 1 de gekste.. Al vond ik De Outbreak titels ook heel vet!
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, vooral in die B scenario's was het helemaal spannend als die freak (volgens mij heet hij Mr. X) achter je aan kwam. Dat stukje met die camera staat me nog goed bij 8)

    Maar ook Nemesis was super heftig in deel 3, sommigen vonden dat deel minder en het is ook zeker niet de beste....maar Nemesis maakte het goed _O_
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Idd, deel 3 was voor mij ook een dik spel! Vooral die tussenfilmpjes maakten het spel compleet. Van de 4 resident evils(de andere sluit ik even uit) vond ik toch eerlijk gezegd re4 de minst goede. Ze hebben de beste keuze gemaakt, echt supercoole gameplay van gemaakt enzo. Maar die bosses in de game, het verhaal,... dat blijft je gewoon niet zo bij, zoals met re1,2, en 3, allesinds bij mij niet. Ik vond het op het moment allemaal supercool,maar achteraf bekeken vind ik dus re4 de minste goede van de 4. Maarja, pure mening natuurlijk. Want al bij al, is re4 een 90+ game :).
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu trouwens Resident Evil Zero uitgespeeld, dat maakt de saga (althans, tot nu toe) compleet voor me :cool:

    In RE0 kom je ook op plekken waar je op het laatst in RE2 ook komt. Daar komt Rebecca haar squad-member Enrico tegen (die in deel 1 de kogel krijgt van ofwel Barry, ofwel Wesker omdat hij z'n mond voorbij aan het praten is), die haar zegt dat het Bravo team naar een landhuis gaat voor verder onderzoek. Uiteraard is dit hetzelfde landhuis waar Rebecca aan het eind van het spel ook naartoe gaat, het landhuis van deel 1 dus. Hier komt ze Chris Redfield later tegen als je in deel 1 met Chris speelt. Mooi hoe ze alles aan elkaar geknoopt hebben :) Schijnbaar vindt je in RE2 ook ergens een File waarin Rebecca zegt dat Billy Cohen dood is, maar dat is natuurlijk niet zo ;) Kan me die File alleen zo gauw niet herinneren, RE2 is erg lang geleden voor mij....

    Ik heb zeker geen spijt dat ik alsnog een GameCube aangeschaft heb _O_

    EDIT : Het enige echte minpunt in RE0 vind ik het gebrek aan item boxen. Je kunt je items wel overal gewoon neerleggen als je inventory vol is (echter wel een beperkt aantal per kamer), maar ik had bijvoorbeeld een hoop healing items over steeds en als ik dan een stuk verder kwam moest ik mijn zooi steeds "oververhuizen" naar het volgende gebied wilde ik er snel gebruik van kunnen maken zonder een heel eind te moeten back-tracken. Maar das dan ook het enige minpunt. Verder een goede setting, mooi verhaal en zeker hoe het aan de volgende delen gekoppeld is :) De eindbaas was ook wel tof trouwens :cool:
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2006
  17. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Er is btw één RE nooit uitgekomen, ze waren na deeltje 2 bezig met een RE (bestempeld als RE 2,5) die het verhaal vertelde na deel 2. Helaas (alhoewel)is dit idee geschrapt en zijn ze begonnen met Devil May Cry.
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Resident Evil 3 bijna uitgespeeld.
    Op het einde zat ik vast en kon ik vreemdgenoeg niets anders doen dan mezelf opblazen (terwijl je een gevecht hoort te krijgen).
    Resident Evil Outbreak (dacht dat de FPS van RE op de PS1 zo heette, maar kan ook een andere titel hebben) vond ik aardig, maar een heel stuk minder.
    Heb later Resident Evil: Code Veronica X nog eens gespeeld (ver na release) en vond heb me er niet lang mee vermaakt. Kon me niet beetpakken en de game voelde niet lekker aan.
     
  19. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    En Resident Evil 4 heb je nog niet geprobeerd?
    Zonde want dat is juist zo'n echt vernieuwende game die de serie tot een ander niveau brengt (spannender IMO).
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Moet die nog steeds eens hebben.
     

Deel Deze Pagina