1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Het Resident Evil Topic

Discussie in 'Games' gestart door Zeroine 83, 8 jun 2006.

  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu ik dit allemaal lees, ga ik terug re games spelen :D. RE2 toch al zeker terug :). Maarja, nog even wachten voor ik weet wanneer RE5 uitkomt, kan ik misschien een paar maanden voor die game uitkomt de RE-games uitspelen, ben ik volledig up-to-date dan :p.(En dan even mijn broer zijn cube lenen, en resident evil 0 lenen van een kameraad, eens kijken of paradox gelijk had, dat ook deze game de moeite is :))
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Spannender, ja maar wel op een heel andere manier. Zo vind ik dat stuk dat je met Luiz en Ashley in dat huisje zit en er ineens tig van die gasten door ramen en deuren naar binnen dreigen te komen wel behoorlijk zenuwslopend 8) Alleen vond ik hem wel minder qua algemene schrikeffecten, dat had ik in de vorige delen wel meer....dat er ineens iets onverwachts gebeurde zegmaar :)

    @ boss : Hehe moet je zeker doen, Resident Evil Zero is echt de moeite waard :) Die remake van deel 1 op de Cube is ook echt super heftig, die heb ik voordat ik met Zero begon nog een keer uit zitten spelen. En nu tussendoor Nemesis maar een keer voor de afwisseling, ik heb de bui ook weer hangen hoor :+
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, de remake van 1 heb ik uitgespeeld op de cube:)(had het origineel nooit uitgespeeld, en re2 was imo de eerste re-game die ik heb uitgespeeld :)).
    En idd, die remake is dope!!! Echt een heeel vet spel :)
    ps: Alleen mocht de eindbaas sterker, ziet er zooooo cool uit, niet normaal, en dan is hij direct neer, dat vond ik wel spijtig.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  4. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    En je hebt helemaal gelijk :). Toch vind ik Resident Evil 4 leuker dan de andere Resident Evil games omdat het IMO wat lekkerder speelt, jammer dat er minder schrikeffecten zijn maar dat neem ik graag voor lief, als er zulke gameplay tegenover staat.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, qua gameplay is RE4 super! Maar ik hoop dat RE5 terug de schrikmomenten en de horror van de vorige delen er in stopt. En ook die brieven vind ik altijd geweldig_O_ . Zo vond ik re1 die brieven superdope, met dat meisje(en die experimenten, wat er allemaal in die brieven stond,damn ,daar kreeg ik het soms al benauwd van... niet normaal :D ).
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja qua gameplay is RE4 zekers top....speelt erg lekker weg en je hoeft niet te back-tracken enzo. Eigenlijk is het gewoon bijna een totaal ander spel geworden dan de voorgaande delen. Het feit dat er characters inzitten uit voorgaande delen is eigenlijk het enige verband, samen met de wietplantjes natuurlijk 8) :+
     
  7. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij blijft RE1 (Ps1) toch de beste. Die sfeer daar... echt superb. Godsgruwelijk origineel voor die tijd en zag er nog leuk uit ook. Re2 heb ik ook wel van genoten... Nemesis vond ik dan weer minder. Nemesis werd op een gegeven moment aarselijk irritant op den duur. En code veronica vond ik ook wel oke. Niet super, zeker niet slecht. beetje er tussenin opzich.
     
  8. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ook eenerge RE fan jammer dat ik nergens meer aan deel 2 en 3 ken komen ja op ebay maar was niet van plan om er 45 euro voor neer te leggen kijk wel erg uit naar deel 5 hopelijk op de xbox360
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik heb RE1 voor de Gamecube liggen, maar ik ben er nooit echt aan begonnen, aangezien de game me gewoon niet kan pakken. Ik ga veel te snel dood en ik heb nooit ammo.

    Hoe spelen jullie deze games?
    Misschien kan ik dan toch nog genieten :)
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet zuinig zijn he ;). Zo kan je stilletjes een zombie op je af laten komen, en stilletjes achteruit gaan, en met je mes steken. Of je kan ze laten komen, en dan naar omhoog mikken en schieten als ze vlak bij zijn, dan schiet je hun kop af. Maar als je goed zoekt,... moet je wel genoeg kogels vinden na verloop van tijd. Ik zou zeggen, speel het echt, want het is de moeite(ps: lees ook de brieven die je vindt, enorm interessant:), staan soms wel zieke dingen in :))

    Nog een tip(maar eigelijk spoiler, je mag hem lezen of niet):
    de zombies die je afmaakt, kap daar wat olie over en steek ze in de fik, later in het spel heb je geen last meer van die zombies, ik heb er zo'n paar nog tegen gehad(had dat met die olie,... net te laat door, anuwel ik er wel een paar in de fik gestoken heb) en kan verzekeren, die zombies kunnen serieus lopen dan8) , dan moet jezelf ook lopen hoor8)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat boss zegt : alles waar je langs kunt komen zonder te schieten, gewoon laten lopen ;) Iedere zombie die je afmaakt kan later namelijk weer terug komen als een zogenaamde "Crimson-Head" a.k.a. supersnelle-klote-zombie 8) Door dit te doen bespaar je sowieso ammo en hoef je je geen zorgen te maken over het verbranden van neergeschoten zombies, om dus die super zombies te voorkomen.

    Het mes gebruiken zou ik alleen doen als een zombie al wel op de grond ligt maar nog niet dood is (dit zie je aan een plas bloed, dit betekent namelijk pas dat de zombie echt dood is), want tegenover een zombie met je mes lopen zwaaien vergt erg veel techniek....maar meestal loopt het fout af. Persoonlijk gebruik ik het mes eigenlijk nooit, das het eerste wat ik dump om ruimte te besparen in m'n inventory :+ De shotgun is ook heerlijk, vooral om koppen mee af te blazen....op die manier voorkom je tevens ook weer dat de zombie terug kan komen als Crimson-Head. Ook tegen meerdere vijanden tegelijk is het een fijn wapen.

    Tja, RE is geen Doom als het gaat om knallen :+ Vandaar ook de term "Survival-Horror", met de nadruk op Survival dus ;) Maar daar liggen in mijn ogen ook echt de sterkte punten bij zo'n spel.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  12. SaM NL

    SaM NL Active Member

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb resident evil 2 voor de cube en resident outbreak, code veronica x en resident evil 4 limited edition voor de ps2, ik heb helaas alleen deel 4 uitgespeeld hele vette spel, deel 2 heb ik ook paar uur mee gedold maar wil eerst deel 1 spelen en die moet ik nog kopen ;)
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je zeker doen, RE1 is echt een mooi spel :) Vooral die remake op de Cube is super _O_
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Cube versie is inderdaad de moeite waard, erg gaaf spel.
    Persoonlijk vind ik deel 3 Nemesis een van de betere, naast deel 4.
     
  15. SaM NL

    SaM NL Active Member

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neem m inderdaad voor de cube en later neem ik RE 0 & 3 bij ;)
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een wijs besluit :cool:
     

Deel Deze Pagina