Pixel shader?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Marcozzz, 11 jun 2006.

1. Marcozzz

Marcozzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eey,

ik wil nu de game 'Psychonauts' installeren, maar daarvoor heb ik een Pixel Shader nodig. Nu weet ik dat je die op je videokaart moet hebben zitten, maar is er geen programmaatje die hetzelfde doet als deze Pixel Shader ofzo?

Alvast bedankt,

GrZ Marcozzz

2. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou je drivers eens updaten van je videokaart en zorgen dat je iig dirext x 9.0c hebt ( kan je downloaden bij MS). Probeer het dan nog eens>> grote kans dat dat helpt.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, de hardware moet dit echt zelf ondersteunen. Om welke videokaart gaat het dan?

4. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Een pixel shader bestaat niet. Je moet weten welke versie van het shader model minimaal vereist is voor een game en daar moet je videokaart dus ook minimaal aan voldoen.

Wat Arjan ook al zegt: welke videokaart heb je? Heb je je videokaart al geGoogled want 99.999% kans dat je met "pixel shader <merk> <type>" het antwoord al krijgt.

Ennuh, Alex, het lijkt me handig om mensen niet het bos in te sturen met dit soort antwoorden; zowel je drivers als DirectX hebben totaal niets van doen met het shader model wat een videokaart ondersteunt.

5. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap je kritiek niet want het is niet waar wat je zegt. Direct x 9.0c ondersteunt pixel shader model 3.0 itt oudere direct x versies bijvoorbeeld...(http://www.driverheaven.net/articles/dx10/). Drivers lossen vaak allerlei errors op met betrekking tot allerlei spelspecifieke bugs als ik de gemiddelde releasenote bekijk en is sowieso verstandig om up to date te hebben.
    De hardwarematige ondersteuning is een kwestie van even googlen of even op de doos kijken als je die nog hebt want daar staat het ook vrijwel altijd op. Ik probeer alleen maar te helpen hoor.

Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jullie hebben beiden gelijk ;).

Het Shader Model dat de GPU maximaal kan draaien, is hardwarematig vastgesteld. Daar kan de software niets aan veranderen, geen driver en ook DirectX niet. Maar de software heeft wel invloed op het kunnen draaien van een bepaald Shader Model. Met de introductie van de GeForce 6 serie waren er in het begin nog geen drivers die Shader Model 3.0 ondersteunde, en ook DirectX 9.0c ontbrak, welke nodig was voor SM3.0. Dus hardwarematig kon ie het wel, alleen de software ontbrak nog.

Uit de readme heb ik de volgende info geplukt:

Als jouw videokaart hier tussen staat, wordt ie niet ondersteunt, en kan dat dus problemen veroorzaken. Verder vereist het spel minimaal een videokaart met ondersteuning van pixel shader 1.x

Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  7. Marcozzz

Marcozzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat klopt dan inderdaad. Ik heb namelijk de NVIDIA Geforce4 MX440.. Maarja, da's jammer dan. In ieder geval bedankt allemaal! :thumbs:

Deel Deze Pagina