De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang wikken en wegen gaan we zaterdag denk ik toch de
    Samsung LE32M51 bij Media Markt halen:)

    Iemand misschien nog enige ervaringen met deze LCD die hij nog even wil mededelen:)
     
  2. boscheboy

    boscheboy Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem al een paar maandjes, kostte toen nog 1899,-. Ben er verder wel tevreden over. Alles werkt perfect: xbox 360 natuurlijk via component, pc via vga (heel mooi), en natuurlijk de samsung hd decoder dcb-h360r via hdmi. Werkt ook lekker!Geen problemen.
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke vraagje,

    ik heb thuis staan de Sharp LC-26 GA6E, en ik wou weten of die nou ook ECHT HD-Ready is.
    Ik kan de Xbox 360 op die TV wel in 1080i draaien.

    [​IMG]

    B.v.d. _O_
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die decoders er al dan ? Heb van mijn bestelling namelijk nog niks vernomen....niet dat ik er nog een wil hebben, maar ik wist niet beter of ze zijn nog niet leverbaar.
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze is niet HD-ready want hij heeft simpelweg geen HDMI, wat wel een vereiste is om HD-ready te zijn. :)
    Modern.nl schijnt er gister of vandaag 500 stuks te hebben gekregen...

    Klik!
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  6. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het modelnummer bij www.kieskeurig.nl invoert en bij informatie kijkt over het product staan ook een aantal afmetingen op gehele afgerond. Misschien dat je hierbij je afmetingen zou kunnen controleren.

    mvg

    ps.

    Ik heb ff de spec met elkaar vergeleken van de volgende 26' inch modellen van Samsung:

    LE-26R71B (http://www.kieskeurig.nl/product/0E07D1DAE8B7969FC125713A004C9B3A.htm)
    LE-26R51B (http://www.kieskeurig.nl/product/9F2DCE9EAB13E893C125702200524B38.htm)

    Ik kan eigenlijk geen verschil vinden op het introductiejaar na en de prijs...Voor mensen met veel euro's of iig genoeg euro's is de R71B natuurlijk zeer aantrekkelijk, maar die andere zal niet veel onder doen:)
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, dat zijn afmetingen van het toestel, maar vaak niet van alleen het beeld. Ik heb ff gekeken, en een 23" zou 2cm lager zijn dan wat ik nu heb, en zo'n 6cm breder. Ik denk dus dat het een 23" gaat worden, want de afmetingen die ik nu heb zijn ok, en ik koop een HDTV puur voor de beeldkwaliteit. Ik zit heel dicht op m'n TV. Er staat slechts alleen een stuurstang van een playseat tussen.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de de glimmende rand tijdens het gamen en kijken naar een DVD totaal geen last.

    Maar een paar dagen geleden ben ik behoorlijk geschroken.
    De Zon scheen direct op mijn Samsung en overal waar ik keek zaten vingervlekken.

    Met het meegeleverde schoonmaakdoekje waren de vlekken er zo af , zag net dat de rand alweer
    vol zit met vingervlekken.
    Mijn LE32R71B , Sony PSP en Ipod Nano hebben één gemeen , namelijk zeer overvoelig voor vlekken.
    Nu wil ik ook nog een Zwarte PS3 hebben , dat wordt straks meerdere malen in de week poetsen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  9. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    71b heeft 8 ms en 51b 12 ms d8 ik mazzols
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10

    Ik heb zelf ook de Sharp LC-26 GA6E en deze heeft wel degelijk een HDMI aansluiting.

    Ten eerste zit er een HDMI aansluiting op de TV (foto is een beetje onduidelijk):

    [​IMG]

    Ten tweede staat het op de voorkant van de TV:

    [​IMG]

    En ten derde geeft Sharp ook zelf aan dat hij HDMI heeft:

    Scart x2/Component-Ingang (Y,Cb,Cr)/ AV-/ S-Video-Ingang/ AV-Uitgang/ HDMI-Ingang/ PC (VGA)-Ingang/ hoofdtelefoon-Ingang.

    De TV is dus HD-ready.
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn die specs van de response tijden (8ms) van Samsung nou ook gray-gray?
    want, als dat zo ga ik denk tog voor de LG
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een HD-ready LCD/Plasma moet aan een paar voorwaarden voldoen.

    1. De resolutie bedraagt minstens 720 lijnen.
    2. Het toestel aanvaardt HD signalen via Analoog YPbPr , DVI of HDMI.
    3. Moet de volgende signalen ondersteunen.
    3.1 1280x720 @ 50 en 60Hz progressive scan ("720p").
    3.2 1920x1080 @ 50 en 60Hz interlace ("1080i").
    4. De DVI of HDMI input ondersteunt kopieerbeveiliging (HDCP).

    Voldoet de LCD/Plasma hier niet aan dan mag het logo er ook niet opstaan.

    De nieuwe LCD's die de fabriek uitrollen zullen voorzien van het logo HD-ready.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde op het plaatje van kieskeurig wat bij de post stond. Daar was HDMI doorgestreept, dus ik dacht dat hij geen HDMI had. :)
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kieskeurig is voor geen meter te vertrouwen...
     
  15. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kameo , we hebben precies de zelfde TV maar die van ons heeft geen HDMI.
    Hoe kan dat?!

    Edit::

    Ik zie het al, jij hebt de LC-26 GA6E en wij de LC-26 GA5E.
    Ik zag dus die 5 voor een 6 aan.

    Edit 2::

    Is de LC-26 GA5E van mij dan welke HD-Ready ondanks dat die geen HDMI heeft?!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2006
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee daar was ik inmiddels ook al achter :x

    Maar ik bedoelde dit plaatje Hierin heeft LeZe zelf HDMI doorgestreept, vandaar.... :);)
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook regelmatig met een doekje over Het scherm heen jah, en me andere apparatuur. Ach zo kan ik vast beetje leren voor als ik later is moet schoonmaken;)

    Ik ga van de week ook ff de PS3 pre-orderen.:)

    @theFonz
    Kijk ook eens op andere sites dan kieskeurig, bijv de Samsung site, Of andere aanbieders. Het paneel verschilt zoiezo.

    LC-26 GA6E Is wel HD-ready ja, Hij voldoet aan alles eisen!
     
  18. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    K kijk me helemaal suf op al die sites:+ , alleen is bij mij kijken al snel kopen|:- Daarom vraag ik maar ff in deze topic wat de ervaringen etc zijn, want een miskoop kan je voor zo'n geldbedrag niet hebben.:eek:
     
  19. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je ook niet blindstaren op de informatie die kieskeurig.nl geeft, maar bekijk ook eens andere bronnen. Het is een site voor richtlijnen, zodat mensen een goed beeld van het product kunnen krijgen. Ik vind dat de informatie die zij geven, mij voor een groot deel kan helpen.

    En het is wel handig dat je ziet waar bepaalde producten het goedkoopste zijn, want dan haal je gewoon bij bv. Media Markt (laagste prijs garantie) dezelfde tv maar vermeld je wel even dat bij winkel 'X' het die prijs is. Scheelt euro's*)
     
  20. mike amersfoort

    mike amersfoort Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Paar weken eerder al aangehaald welke tv ik zou kopen (toen was ik er nog niet helemaal uit)
    Het is dus de Samsung LE 40R71 geworden.
    WAT EEN TOP-TV !!!!!
    Ik heb er ook digitale televisie bijgenomen van Casema, echt haarscherp beeld.
    Ik vond t nog een beetje onzin een HD-TV abbo erbij te nemen, ik bedoel; €300,- voor 2 zenders vind ik een hoop geld.
    Dus ik wacht wel tot het aanbod groter is qua kanalen die HD uitzenden.
    Met de 360 is het eerlijk waar adembenemend……. Ik sta er elke dag weer van te kijken.
    Sommige games of demo’s dan “vergeet” je gewoon dat je naar een computerspel- / demo zit te kijken.
    Grafisch gewoon super……
    Ik heb wel 1 dingetje waarmee iemand hier me hopelijk mee kan helpen.
    Ik heb de TV middels een scart aangesloten op me Dolby-Surround set.
    Wat nou het geval is; het lijkt alsof het geluid op me TV een fractie van een seconde eerder is dan op me surround setje
    Waardoor je een echo effect krijgt. Best irritant zeg maar…… Hoe krijg ik dat eruit zodat het geluid gewoon synchroon loopt met me TV??


    (ps. Voor de mensen die me een endje opweg geholpen hebben een paar weken geleden met vragen die ik had wat betreft deze TV, thnx!!!)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina