Films met s-videokabel zwart/wit op TV

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Bosbeest, 13 jun 2006.

1. Bosbeest

Bosbeest Beast in the dark

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn setup:
    TV: Sony KV-28WS3D
    Videokaart: NVIDIA GeForce FX 5200 AGP
    1 Supervideo kabel van gfxkaart naar tv ingang aan voorkant

Mijn vraag:
    Soms als ik een film kijk op mijn tv via mijn pc, dan springt deze op zwart/wit als mijn pc iets moet laden. Ook gebeurt dit bijna altijd als iets met een fel-oranje kleur voorkomt in de film (zoals een explosie). Nu is dit makkelijk te verhelpen voor mij door even de s-video kabel heen en weer te wrikken in de input, soms gaat het dan meteen weer goed, soms moet ik 5 minuten proberen voor het weer goed gaat.

Iemand enig idee hoe dit komt?

2. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb absoluut geen ervaring met dit maar ik weet wel dat s-video een amerikaans standaard is misschien staat er iets bij uw instellingen op NTSC terwijl PAL voor europa staat.
    Een NTSC-signaal kan leiden tot een zwart-wit beeld op een europees tv/monitor.

3. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een s-videokabel:

Ik gloof niet dat er ook een palversie is van dit soort kabels

4. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Aangezien je aangeeft dat ie het na wat wrikken weer doet lijkt het mij dat er enige kabelbreuk oid is?

5. Matco Materazzi

Matco Materazzi The Hunter

Leuk Bevonden:
    0
    misschien iets aan je instellingen niet goed... ik gebruik namelijk ook S-video en heb er nog nooit problemen mee gehad:)

6. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Zet je videokaart-output op PAL/G of PAL/N en probeer het dan nog eens.

7. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik zal zoeken waar ik dat kan instellen tnx, maar het is geen kabelbreuk hoor, tis vreemd maar als ik m in een van de s-video inputs aan de achterkant stop dan is het beeld sowieso zwart/wit. Alleen die aan de voorkant (volgens gebruiksaanwijzing voor cams en dergelijken) geeftie wel kleur, met de periodieke z/w storing.

8. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    neej zon blokje helpt niet die heb ik ooit gekocht samen met de svideokabel. Maar dat met die gele kabel moet ik eens proberen, want ik heb een apart kabel voor mn geluid die van mijn boxen naar mn tv gaat.

P.S. Deze videokaart heb ik gratis gekregen van een gast in engeland toen ik nog lid was van the lone star command. Mooi meegenomen sinds mn vorige vidkaart een 64mb was...

9. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom helpt het blokje niet? Ook zwartwit?

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    S-video is geen 'Amerikaanse kabel' oid. Deze kabel wordt gewoon in Europa gebruikt en zit op vrijwel alle tv's. Heeft niets met PAL/NTSC te maken.

Wel is het zo dat als je NTSC op een PAL-tv afspeelt hij zwart-wit wordt. Maar aangezien het met het duwen en trekken van de kabel te maken heeft zal NTSC/PAL niet het probleem zijn. Waarschijnlijk is er een los contactje in de videokaart.

Als je videokaart een andere uitgang heeft (bijv. die met dat tulpstekkertje, genaamd composite) kan je die proberen. Maar dan heb je wel de slechtste aansluiting mogelijk...

11. Bosbeest

Leuk Bevonden:
    0
    zit alleen aansluiting voor mn beeldscherm en svideo op mijn gfxkaart. dan moet ik maar die svideo-composite converter kopen, Radio Piet heeft m sowieso wel.

@Tao_Tek
    Ik heb geen andere nodig eigenlijk, in der tijd speelde ik nog pc games, was helemaal gek van Freelancer en dat trok deze kaart goed. Om die reden heb ik ook deze kaart gekregen van die gast uit GB. Sinds ik nu geen pc games meer speel, en enkel films ermee kijk en internet ermee gebruik, heb ik gloof ik geen andere gfxkaart nodig.

P.S. Ik kan me nog herinneren dat toen ik een klein jochie was, en Unreal bijna zou uitkomen, ik die heeeeeeeel graag wilde kopen (1998 ). TOEN zei mijn neef al dat ik beter een gameconsole kon kopen, want pc's waren alleen goed voor internet. Hij was indertijd 15, ik 10. Nu realiseer ik mij dat hij gelijk had, 8 jaar later...

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n verloopstekkertje heeft weinig zin... Gaat je beeldqualiteit alleen maar op achteruit.

Deel Deze Pagina