Hoi, Ik heb een paar zeer onscherpe foto's gemaakt en deze wil ik graag scherp maken (of scherper). Weet iemand hoe ik dit moet doen en met welk programma? Als het met Photoshop kan, graag een beetje uitleg. Alvast bedankt. Darkon :b:
Je hebt in photoshop wel ergens een optie dat heet "Sharpen" en "Sharpen Edges" dit moet je alleen zelf even zoeken..
dat kan indeed in photoshop, maar dan blijft ie nog wel wazig, de contrasten worden wat scherpen en de buitenlijnen, maar echt scherper word je foto er niet van. ik zou zeggen maak ze opnieuw of neem een statief mee de volgende keer gewoon opletten dat je je camera niet te vroeg weghaalt als je een foto knipt
dat bedoel ik, moet je niet doen he. daarom gebruik ik vaak een statief erg handig, wel irritant meeslepen
o.a. Sharpen (filter->sharpen), is de optie ja, werkt ook niet echt super maargoed, hangt ook van de mate van blur af. Als je een erg grote foto hebt wil verkleinen ook nog wel eens werken
Het was een foto in belgie voor een pand dat mijn vader moet verzekeren. En je weet hoe oudere mannen met nieuwe technologie omgaan Nu moet ik het weer oplossen. Tog bedankt
hahah ja die klikken en halen dat ding alweer weg. waar in belgie, als het in de buurt is van antwerpen wil ik wel een goede set fotos maken hoor, heb ik ook weer iets te doen