1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Televisie problemen...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arie_Bombarie, 17 jun 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    het ligt niet aan de xbox 360, maar aan de tv's ... ik moet nog even uitzoeken welke tv het beste is though
     
  2. Highlander

    Highlander Hete bliksem

    Berichten:
    250
    Leuk Bevonden:
    33
    Dus als ik een x360 op mijn 21 inc crt scherm zou plaatsen zou ik een mooier beeld krijgen dan waneer ik hem op mijn oude televisie aansluit?
     
  3. LeonVanHamond

    LeonVanHamond LPG

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 2 jaar geleden 4 tv's gekocht voor 300 euro per stuk
    ( zijn gewoon 50Hz maar ondersteunen ook 60Hz )

    deze tv's zijn ook 4:3 en ik heb nog geen zwarte balk gezien

    [​IMG]

    ik doe Systeem link games

    zwarte balken kun je nooit krijgen of je moet iets niet goed hebben ingesteld

    de meeste games ondersteunen 4:3 en 16:9

    ( sommigen tv's van 50Hz kunnen alleen 60Hz met RGB aansluiting )
     
  4. LeonVanHamond

    LeonVanHamond LPG

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0

    tuurlijk wordt het beeld mooier

    een 21 Inch CRT monitor heeft veel meer puntjes dan een TV zelf meer dan een HDTV

    ik heb zelf ook een keer de 360 op een 22 Inch 4:3 CRT Monitor aangesloten

    het beeld is echt scherp je kan dan kiezen uit deze Resoluties

    maar het beeld kan niet altijd perfect zijn
    ( ik raad een 4:3 monitor op 640x480 op normaal aan )

    ( dit gebeurd er op een 4:3 monitor met deze instelling bij de game pdz )
    640 x 480 Normaal ( volledig gevuld )
    640 x 480 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    848 x 480 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    1024 x 768 Normaal ( zwarte balken )
    1024 x 768 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    1280 x 720 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    1280 x 768 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    1280 x 1024 Normaal ( zwarte balken )
    1280 x 1024 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )
    1360 x 768 Widescreen ( volledig gevuld uitgerekt )

    ik heb gemerkt dat een game alleen 4:3 normaal is bij de laaste Resolutie de xbox360 is echt een breedbeeld spelcomputer

    dit zijn 4:3 Resoluties
    640x480
    1024 x 768 (zwarte balk bij PDZ)
    1280 x 1024 (zwarte balk bij PDZ)

    als je een Breedbeeld CRT monitor hebt dan hoef je niet te klagen over zwarte balken dan zet je hem gewoon op een Widescreen Resolutie
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vermoed dat mijn ouders de zelfde tv hebben gehad.
    De tv is nooit goed geweest , rare vlekken en vervormd beeld.
    De beeldbuis was binnen 3 maanden kapot.
     
  6. Chris Roca

    Chris Roca !!Xbox 360!!

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie lullen man, ik heb mijn xbox 360 aangesloten op mijn 17'' tft scherm en ik heb geen balken over het scherm.
    Je moet je xbox 360 gewoon op widescreen zetten, Het beeld blijft gewoon GOED!
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen dan mis je waarschijnlijk een deel van de linker en rechterzijkant!

    Om even naar de topic starter te verwijzen, weet je zeker dat je TV wel op 16:9 staat? bij mij beneden pakt ie hem namelijk wel zonder zwarte balken o.i.d.
    Heb dan wel een beter merk tv maar toch ;)
     
  8. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, de enigste stand waar ik het hele beeld op heb is Auto / Full en dan is alles uitgerekt.

    Als ik hem op 16: 9 / breedbeeld zet mist een groot deel van de onder en bovenkant.
     
  9. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Helluw Arie....

    Mijn vermoeden is dat je tv breedbeeld niet goed ondersteund, je SCART AV kabel niet goed is of iets met je settings.

    Als eerste is het normaal dat op de stand auto / full je een uitgerekt beeld hebt...in feite rekt de tv dan een 4:3 beeld uit tot vol formaat...en dit dus nooit een goed breedbeeld/widescreen gaat geven.
    Tv. MOET dus op 16:9/widescreen/breedbeeld staan om juist beeld weer te geven.

    Volgen er nog wat vragen:
    - Originele SCART AV kabel van MS in gebruik...??

    - Ja...ik vraag het nogmaals....maar...Alle settings correct op je 360 -> Widescreen / 60 Hz...???

    - SCART aansluiting op je tv, is dit er eentje die RGB ondersteund ???
    Kan soms voorkomen dat er 2 SCART aansluitingen op een tv zitten waarvan er maar eentje RGB ondersteund.

    Ik heb zelf al maanden gespeeld op een Philips 100 Hz breedbeeld zonder enigerlei van problemen of balken in beeld...hij heeft altijd een vol breedbeeld scherm weergegeven.

    Als naast bovenstaande alles klopt vrees ik dat de tv een of ander goedkoop ding is die helaas breedbeeld niet fatsoenlijk ondersteund.
    Betekend dus dat je dan toch moet gaan investeren in een gevestigd merk wat helaas duurder gaat uitvallen daar ik zelf nooit zo kapot ben geweest van merken zoals Vestel of andere goedkope muk.
     
  10. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord.

    - Ik gebruik de Joytech Advanced Scart maar ook bij de originele Microsoft kabel heb ik hetzelfde probleem.
    - Instellingen op 360 zijn goed. (Widescreen en 60 HZ)
    - EXT. 1 ondersteunt RGB en daar heb ik de kabel dan ook in...

    Woensdag ga ik naar mijn vader die een Philips Matchline Pixel Plus Breedbeeld TV heeft, dan ga ik daar eens mijn Xbox 360 op aansluiten en als het dan nog niet goed is moet het wel aan de Xbox zelf denk ik liggen.

    Ik heb het trouwens alleen bij bijv. Perfect Dark Zero en bij bijvoorbeeld Table Tennis en Top Spin 2 is alles goed. (Vast nog wel meer games die niet goed zijn, maar nog niet uitgebreid kunnen testen)
     
  11. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Vreemd dat dit bij PD0 het geval is daar ik op mijn breedbeeld daar nooit last van heb gehad...???

    Ik hoop dat de test op de tv van je vader wat meer uitkomst gaat bieden....ik hoor graag van je wat voor een resultaat dit gegeven heeft.
    Op de Philips matchline zou dit geen probleem moeten leveren....ook niet met PD0.
     
  12. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de 360 op de Philips Matchline getest maar nog steeds hetzelfde probleem...

    Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke kabel gebruik je nu dan?
     
  14. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Advanced Scart Joytech, maar met de bijgeleverde kabel heb ik het probleem ook...
     
  15. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    zwarte balken kun je wel degelijk krijgen op een als je een 50hz tv hebt met een vlakke beeldbuis.. dat krijg je automatisch een half 4:3 en een half 16: 9 effect omdat het beeldoppervlak kleiner is. Mijn tv ondersteunt wel pal60 maar niet zo kleurrijk als de pal50 mode.. als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het graag :)

    @ Arie, heb je toevallig een vlakkebeeldbuis? zo ja, dan is het antwoord op je probleem denk ik al een beetje verhelderd ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 jun 2006
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie net dat als ik een wit of wit-achtig beeld(bijv. intro) op mijn tv zie, dat van de 360 afkomt een zwarte streep op mijn scherm, bij donkere kleuren zie je dat niet. Het ligt niet aan de kabel want als ik de scart aansluit heb ik dit probleem en hetzelfde geld voor de bijgeleverde hdtv/tv kabel. Het ligt ook niet aan de scart aansluiting van mijn tv want bij dvd's van mijn dvd recorder zie je dit niet. Het ligt dus aan de 360.. Heeft iemand hier ook last van of last van gehad? Hoe kan ik dit oplossen?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je het probleem zowel bij PAL50 en PAL60 ???
     
  18. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Jep bijde, ook zowel als 4.3 en 16.9
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo iets kan iig niet aan je xbox 360 liggen, misschien een apparaat o.i.d. wat storing veroorzaakt bij je xbox/ tv? of het ligt aan je tv...
     
  20. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Als het aan mijn tv lag deed het probleem zich ook bij mijn dvd-rec voort.. Zou het miss kunnen liggen als je de kabel een keer te hard heb aangeduwd? Dat er iets is geschaafd of doorgeduwt?
     

Deel Deze Pagina